Skocz do zawartości

Połowa silnika rozłącza się!!!! POMOCY!!!!!!!


Roberrt2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam (mały problem). Moja 750 nie ma mocy, połowa silnika najzwyczajniej w świecie rozłącza się ale za pare chwil włącza spowrotem. I tak w kółko. Świece są lekko przydymione. Na diagnostyce wychodzi 0 błędów. Są nowe przewody, kopułki,palce,świece,przepływki,sondy. Sprawdziliśmy wtryski są ok. Sprawdziliśmy całą instalacje elektryczną było zwarcie ale teraz jest ok. Jak wspominałem diagnostyka wykazuje 0 błędów. Ta połowa silnika została rozebrana i złożona spowrotem po uprzednim sprawdzeniu. Sprawdziliśmy pompy paliwa są ok. Ciśnienie jest ok.Był błąd skrzyni biegów ale został usunięty. Co się do cholery dzieje??!!To już 3 miesiąc prac full kasy na nowe części i zero efektów. Auto generalnie chodzi, jeżdzi ale nie ma mocy 300 km. Momentami ta moc jest a za chwile jej nie ma i wszystko wskazuje jakby połowa silnika rozłączała się z jakiegoś powodu.Miała założony gaz ale został zlikwidowany. CO ROBIC??!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma żadnych map ! w każdym samochodzie z wtryskiem elektronicznym jest mapa wtrysku i zapłonu! masz dwi mapy , jedna dla DME1 a druga dla DME2!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha u mnie też silnik zaczął palić na połowie garów , a kiedy już trochę się nagrzeje w pewnym momencie po odpaleniu chodzi na wszystkie ! Co to może być?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Mapy znajdują się w sterownikach silnika czyli Motronicach.

Więc musisz je mieć i nie ma dyskusji.

 

Często się zdarza, że w autkach od 12-15 lat w zwyż epromy

z programami i mapami siadają.

 

Zajmuję się programowaniem chipów i wiem, że często nie daje się

odczytać kilkunastoletniego eproma. Co odczyt to inna suma kontrolna,

oznacza to, że zawartość eprowa jest już do "bani".

 

Ratunkiem jest włożenie nowych epromów z prawidłowymi programami.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem całe komputerki sterujące silnikiem na takie z innego auta (ten sam model i rok) gdzie silnik pracuje idealnie i nadal to samo ponadto założyliśmy moje do tamtego samochodu i tamten pracował również idealnie. A więc temat sterowników mamy chyba załatwiony. Są dobre. A problem pozostaje nadal. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedna możliwość

 

do każdego ECU dochodzi sygnał imobilajzera

może coś szwankuje w tej sprawie (odłącza jedną stronę)

 

Jakiego masz motronica? 1.7 czy ten wcześniejszy

 

Podam ci nr PIN, odłączyć kabelek przy ECU (z wtyczki)

i polatać chwilkę.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja identyczny problem wyeliminowałem u siebie 2 miesiace temu.

 

Po prostu podczas jazdy, czesto na zimnym silniku ale w sumie bez wiekszej róznicy wyłączała mi sie jedna polowa silnika (zawsze ta sama) wytraczylo ując gazu a za moment dodac i juz wsio bylo ok ... do następnego razu.

 

Przyczyna? Nieszczelość kolektora dolotowego. Czujnik łapał błąd nienaturalnego nadmiaru powietrza i prawie do zera odcinał wtrysk paliwa - stąd był problem.

 

Nie powiem ile mnie to kosztowało (a nóż moja żona będzie to kiedyś czytać) ale komplet uszczelek pod kolektory (zrobiłem 2 strony od razu) + wyminiana na Szczecińskiej .... i na E30 w kiepskim stanie by sie uzbierało ....

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten problem może być spowodowany końcówką mocy w komputerze . Sprawdz czy w momęcie odłączenie połowy silnika jest iskra na cewce . miałem tą przypadłość cewka miała zwarcie i uszkodziła końcówkę mocy , po mimo wymiany cewki wszystko momętami było ok a momentami niedziałała połowa silnika . Końcówka mocy jest tranzystorem i jak się nagrzał niepodawał napięcia po ostygnięciu ponownie się włżczał i tak w kółko . koszt naprawy sięgnoł mnie 15zł bo tyle kosztowała końcówka mocy . warto sprawdzić .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! Podepnę się do tematu, ponieważ, mam podobny problem, ale z silnikiem 3.0 V8 z tym, że u mnie połowa silnika zalewa wszystkie świece od strony kierowcy.

Przez cały tydzień jeździła normalnie, postała jeden dzień i gdy ją odpaliłem to strasznie trzęsło silnikiem i nie równo pracował. Ruszając czułem, że nie

jest tak jak powinno byc. Na ulicy chcąc się rozpędzic nie miała całkowicie siły, gaz w podłodze i nic...nawet nie chciała zmieniac biegów ani na wyższy ani na niższy przy stałej predkości, nie pomagało odpuszczenie gazu ani kick down (skrzynia automat).Pojechałem do mechanika i zobaczył, że zalewa 4 świece(od strony kierowcy), a pozatym są one do wymiany. Kupiłem nowe ngk i nadal było to samo. Wiem, że sondy lambda są do wymiany, ale mówił, że to nie wina sond i kazał podjechac na komputer. Po dniu stania odpaliłem ją i jeździ jak nowo narodzona. Wcześniej taki problem miałem głównie, gdy było wiglotno na dworzu, ale też nie za każdym razem. Zawsze po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wracało do normy, ale nie było takiego spadku mocy jak teraz. Wcześniej w takim przypadku była mułowata do ok 3 tys. obrotów a powyżej było normalnie. Nie wiecie co to może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to następne kroki do wykonania:

 

1. sprawdzenie ciśnienia sprężania

2. sprawdzenie szczelności kolektor ssący-głowica Ciśnienie ma minimalne odchyły od normy. Rozbieramy głowice i zobaczymy co powie szlifierz. Przy okazji sprawdzimy kolektory ale TfUU mam nadzieje ze tam bedzie ok bo przychodza dwie uszczelki (tylko oryginały) i to cholerstwo kosztuje po 450 za sztuke. A już włożyłem w tą naprawe 4500. A moze zna ktoś firme która sprzedaje tańsze????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha końcówki mocy zostały sprawdzone. WSZYSTKIE sprawy,błędy związane z elektroniką zostały usunięte! Ktoś podsunął pomysł że skrzynia biegów może mieć jakieś zwarcie bo problem występuje TYLKO na DRIVE na wolnych obrotach jest cool wkręca się i pracuje jak na 300 KM przystało ledwo włącze D to jest wielki klops!!!! I zaznaczam że na skrzyni nie mażadnych błędów!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie wymieniałem nic na sztuke. Naprawa obejmowała tez zawieszenie amortyzatory,wachacze,przewody (oryginalne) nowe sondy (oryginalne) oraz różne pomniejsze sprawy np. czujniki, wybierak skrzyni itp.Ale ruszaliśmy tylko to co było uszkodzone. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W moim przypadku pomogła wymiana świec na nowe. Stare były, aż brązowe... Wcześniej mój samochód posiadał inst. gazową, ale poprzedni właściciel ją zdemontował przed sprzedażą samochodu. Pewnie jeżdził na gazie, a o resztę nie dbał. Musiałem też wymienić filtr powietrza i teraz jest wszystko ok :dance: [/img]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Przepraszam że dopiero teraz odpisuje ale brak czasu nie pozwolił. A więc znależliśmy usterke... Wszyscy szukali w elektronice itp. a powód był prozaiczny. Szlif głowicy , 3 gniazda przepuszczały paliwo i silnik momentalnie się zalewał. Szlifierz zrobił swoje i auto chodzi jak nowe. Pozdrawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.