Skocz do zawartości

Jakie objawy uszkodzonego czujnika spalania stukowego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.... kolejny temat.

Zaczyna mnie to troche denerwować, bo zamiast myslec o reszcie to mysle tylko o mojej buni "czemu jeszcze nie działa jak powinna".... :/

 

U mnie w 320i mam na środku silnika wyraźny metaliczny dźwięk przy zakresie obrotów, gdzieś pomiędzy 2500 a 3000. Mechaników 2 na raz słuchało silnika i zgodnie powiedzieli że wydobywa się ten dźwięk jakby na środku listwy wtryskowej, jednak napewno nie są to panewki lub zawory. A dzisiaj coś mnie podkusiło i sprawdziłem w instrukcji, a tam podobno (jutro sprawdzę dotykając) jest czujnik tzw. "stukowy".

 

Jakie objawy u Was były przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego? Jak zachowywał się silnik, jaki miał dźwięk, czy wydech z rury był głośniejszy, czy wolne obroty były stabilne?

No i czy przy dotykaniu czujnika na pracującym silniku powinienem coś czuć? Teorię o pracy czujnika już znam, a jak ona się ma do doświadczeń klubowiczów?

 

Dźwięk silnika:

 

Dźwięk wydechu (bąki):

 

 

Proszę opowiedzcie ile możecie.

Edytowane przez prl
Opublikowano

A jest w autach w ogóle takie coś jak czujnik spalania stukowego :jawdrop:

Przecież spalanie stukowe to nic innego jak benzyna spalana w zbyt wysokiej temperaturze.

Im wyższa liczba oktanowa benzyny tym bardziej odporna na spalanie stukowe.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Wiem chyba o co ci chodzi, to dzwonienie w przedziale obrotów ok 2500 przy braku obciążenia, przy dodaniu gazu to milknie, zgadza się? Na pewno to nie spalanie stukowe :wink: słyszałem już trochę silników M50 i praktycznie zawsze to słychać czasem głośniej a czasem ciszej, mi to wygląda na luzy swożni w tłokach lub pierścienie mające luz w rowkach, sam nie wiem dokładnie, ale bym się specjalnie nie przejmował, lej dobry olej i jeździj dalej

Czujniki spalania stukowego są w silnikach 6-cylindrowych od momentu wprowadzenia vanosa, czyli 93r, są to dwa okrągłe czujniki przykręcone do bloku pod kolektorem wydechowym. Z twojego podpisu wynika że auto z 91r więc na nie masz tych czujników (czyli nie padły :mrgreen: )

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Wiem chyba o co ci chodzi, to dzwonienie w przedziale obrotów ok 2500 przy braku obciążenia, przy dodaniu gazu to milknie, zgadza się? Na pewno to nie spalanie stukowe :wink: słyszałem już trochę silników M50 i praktycznie zawsze to słychać czasem głośniej a czasem ciszej, mi to wygląda na luzy swożni w tłokach lub pierścienie mające luz w rowkach, sam nie wiem dokładnie, ale bym się specjalnie nie przejmował, lej dobry olej i jeździj dalej

Czujniki spalania stukowego są w silnikach 6-cylindrowych od momentu wprowadzenia vanosa, czyli 93r, są to dwa okrągłe czujniki przykręcone do bloku pod kolektorem wydechowym. Z twojego podpisu wynika że auto z 91r więc na nie masz tych czujników (czyli nie padły :mrgreen: )

 

Dźwięk mam przy około 2500-3000 obr. przy braku obciążenia, jest to cały czas odczuwalne, tj. jeśli auto stoi i pracuje na wolnych obrotach i lekko je podniosę nacisnając dźwigienkę przy przepustnicy, czy np. kiedy jade i dobrze się wsłucham.

Co do czujnika stukowego to z tego co już wiem, to 2 są w silniku 2.8, a 1 w silniku 2.5. Dzisiaj obadam sprawę, może nawet fotki i filmiki porobie.

Opublikowano

Czujniki są 2 we wszystkich silnikach M50 z vanosem i M52

Dźwięk o którym pisałem słychać tylko przy otwartej masce, jeżeli słyszysz to z kabiny w czasie jazdy to musi byc głośniejsze... może jednak popychacze?

www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.