Skocz do zawartości

Kłopoty pomocy - rozrząd, piasta, przegrzewanie M20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Och chyba będę musiał kaski wyłożyć ale po kolei:

1. Ostatnio coś zaczęło mi wyć tak pow. 60. Wymieniłem olej w skrzyni, dyfrze i nic dalej. Stwierdziłem że to chyba łożysko w przednim kole - jak sie zakręci to jakby lekko chrobocze. Pytanie jest tam nakrętka na klucz 46. Ponieważ mam cały wachacz od innej bmk-i chciałbym podmienić a nuż będzie lepiej - czy to sie dokręca do oporu czy jest tam łożysko stożkowe czyli z odpowiednią siłą.

2. Również ostatnio zauważyłem że temp silnika jest lekko zawyżona tzn. jak w korkach lub ostro na trasie to wskazówka stoi na kresce pomiędzy pionem a czerwonym polem takie 3/4. Sprawdzałem wiskoze i nawet jak sie niby załącza czyli zaczyna huczeć po zgaszeniu bez problemu mogę jes utrzymac w ręku. Pytanie - nie mam kasy - czy warto pakowac się w jakieś wiska po 120 z allegro czy kupić sachsa za 250? a i jak w końcu jest z tymi pozycjami, mogę je trzymac jak chcę czy tylko przed użyciem ma stac pionowo??

3. Przy 320 tyś wymieniłem pasek, była wymieniana rolka. Teraz mam 390 i chyba czas na kolejną zmianę. Szkoda mi kasy więc mam zamiar sam zrobić. Proszę napiszcie na co zwrócić uwagę, czy wymienić pompę wody(poprzednio nie była wymieniana) i rolkę? Jak było opisywane jak sie wymienia pasek na forum to prosze o linka bo za cholerę :search: nie skutkuje.

4. Na koniec tarcze przód - są już wyjechane lekko. Podczas hamowania wibrują mi koła i daja się słyszeć jakieś chrobotania (przy ostrym hamowaniu). Zaznaczam - autko ma 19 lat - czy jakieś tańsze (na allegro nawet po 69zeta) czy np brembo (chyba po 90) mogły by być. Bo na jakieś lepsze mnie nie będzie stać.

 

Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez manieq
Opublikowano
Witam

Och chyba będę musiał kaski wyłożyć ale po kolei:

1. Ostatnio coś zaczęło mi wyć tak pow. 60. Wymieniłem olej w skrzyni, dyfrze i nic dalej. Stwierdziłem że to chyba łożysko w przednim kole - jak sie zakręci to jakby lekko chrobocze. Pytanie jest tam nakrętka na klucz 46. Ponieważ mam cały wachacz od innej bmk-i chciałbym podmienić a nuż będzie lepiej - czy to sie dokręca do oporu czy jest tam łożysko stożkowe czyli z odpowiednią siłą.

2. Również ostatnio zauważyłem że temp silnika jest lekko zawyżona tzn. jak w korkach lub ostro na trasie to wskazówka stoi na kresce pomiędzy pionem a czerwonym polem takie 3/4. Sprawdzałem wiskoze i nawet jak sie niby załącza czyli zaczyna huczeć po zgaszeniu bez problemu mogę jes utrzymac w ręku. Pytanie - nie mam kasy - czy warto pakowac się w jakieś wiska po 120 z allegro czy kupić sachsa za 250? a i jak w końcu jest z tymi pozycjami, mogę je trzymac jak chcę czy tylko przed użyciem ma stac pionowo??

3. Przy 320 tyś wymieniłem pasek, była wymieniana rolka. Teraz mam 390 i chyba czas na kolejną zmianę. Szkoda mi kasy więc mam zamiar sam zrobić. Proszę napiszcie na co zwrócić uwagę, czy wymienić pompę wody(poprzednio nie była wymieniana) i rolkę? Jak było opisywane jak sie wymienia pasek na forum to prosze o linka bo za cholerę :search: nie skutkuje.

4. Na koniec tarcze przód - są już wyjechane lekko. Podczas hamowania wibrują mi koła i daja się słyszeć jakieś chrobotania (przy ostrym hamowaniu). Zaznaczam - autko ma 19 lat - czy jakieś tańsze (na allegro nawet po 69zeta) czy np brembo (chyba po 90) mogły by być. Bo na jakieś lepsze mnie nie będzie stać.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

ad 2 - sprawdź dokładnie czy masz odp duzo płynu i czy układ nie jest zapowietrzony, potem wisko. Jezlie przy szybkiej jeżdzie na trasie tez się grzeje to nie koniecznie musi być wisko. Wisko działa tylko jak jest włączony silnik :)

 

ad4 chrobotanie to chyba raczej klocki. Wibracja przy hamowaniu biorą się najcżeściej ze zurzytych gumek w wachaczach i drążkach. Z klockami i tarczami jest tak że tanie oznacza ze na krótko starczą, jeżeli sam wymieniasz to będziesz miał częściej robotę.

Opublikowano

Ad.2

Układ jest raczej odpowietrzony, bąbelki nie ida tylko czysty płyn. Wymieniłem termostat - myślałem że to to. Jak rano jadę do pracy to spoko - pion. Ale jak wracam w upale w korkach to już 3/4 skali. Jak tak jade 100 to trochę spada ale jak czasami przycisne dłuższą chwilę po trasie tak do 170 to już 3/4.

Wczoraj postawiłem dgo na postoju i zblokowałem wiatrak butelką, odpaliłem i w żaden sposób nie mógł jej ruszyć. Mało tego kiedy temperatura już skoczyła blisko czeronego to nacisk wiatraka był tak słaby że mogłem go puknąć w odwrotną stronę i on po chwili wracał spokojnie, jak go puściłem to zaczynał chuczeć - czyli zwiekszył swoje obroty jakby się spiął ale bardzo słabo. Ja na tej wisko przejechałem ok 120 tyś poprzedni właściciel mówił że ją wymieniał - ale dokładnie ile w km przed sprzedaniem to nie wiem.

Ad. 3

Wziełem autko na podnośnik i pokręcilem kołem. Pozatym jak jadę po łuku (chodzi o prawe koło) w lewo to rzęzi, jak je odciążam skręcając w prawo to tylko lekko pohukuje na wyższych częstotliwościach. Całość pojawiła sie jak zmieniłem na letnie (szersze) opony. (Nowe ciche firestony tak więc opony odpadają). Ponieważ mam takowe łożysko z piastą to postanowiłem podmienić - nie zaszkodzi - tylko jak się je dokręca - do oporu czy jakąś siłą.

Drążki mam raczej ok. Tarcze i klocki to troszke inaczej hałasują.

Opublikowano
Ad.2

Wczoraj postawiłem dgo na postoju i zblokowałem wiatrak butelką, odpaliłem i w żaden sposób nie mógł jej ruszyć. Mało tego kiedy temperatura już skoczyła blisko czeronego to nacisk wiatraka był tak słaby że mogłem go puknąć w odwrotną stronę i on po chwili wracał spokojnie, jak go puściłem to zaczynał chuczeć - czyli zwiekszył swoje obroty jakby się spiął ale bardzo słabo.

 

Wisko musi się nagrzać od goracego powietrz z chłodnicy, wtedy olej wewnątrz gęstnieje i zwiększa obroty, czyli musi trochę pochodzić, jeżeli je zablokujesz i odpalisz samochód to nie będzie przepływu powietrza i się nie nagrzeje.

 

Jezlie temp przekroczy środek, wyłacz silnik i odkecaj bardzo bardzo powoli plastikową śrube od odpowietrznia chłodnicy, trochę trzeba poczekać tak az cała "para" zejdzie. Potem odkręć powoli zbiornik z płynem poczekaj aż opadnie i zobacz ile go jest, jeżeli tylko na dole to za mało, dolej zakręć wszystko odpal i zobacz jak zachowuje się wskaźnik od temperatury. Ewentulany nadmiar płynu sam wyleci.

Opublikowano

manieq - wiesz dlaczego nie znalazłeś nic w wyszukiwarce ? bo choćby nie wiem jakie mądrości były wewnątrz tematu to jak go zatytułujesz tak jak ty to nikt go już w wyszukiwarce nie znajdzie

odpowietrz i ustaw poziom płynu ale na zimnym silniku , pewnie masz zapowietrzony to i wisko nie działa bo chłodnica niema obiegu

Opublikowano
manieg----jesli slychac coś w kole to sprawdz łożysko---kupiłem używke za 65pln i jeżdze do dziś, odpowietrz układ tak jak dajan pisze ,poza tym koło elektrozaworów zrób sobie odpowietrznik[ wstaw nawet maly kranik jak nie stac cie na jakiś zaworek z innego auta], wisko możesz kupić w Bolesławcu za 175 pln z przesyłką [niemieckiej firmy-robiącej w Turcji ze wzgl. na koszty prod. "OTSA"jest gdzies na allegro , chodzi i u mnie takowe-rok gwarancj-facet ma motaż tych wisc [na 100 sztuk trafiło mu się jedno wadliwe-istnieje gwarancja]---zawiechę to trzeba obejżeć dokładniej ,wszystko może powodowac drgania kierownica ,tarcze, nieszczelnośc wspomagania nawet,i wiele innych rzeczy---powoli bez stresu-ja już odpuściłem nerwy w stos. do aut, nie mam kasy to poczekam aż będzie i tyle----------pozdro--------------- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
manieq - wiesz dlaczego nie znalazłeś nic w wyszukiwarce ? bo choćby nie wiem jakie mądrości były wewnątrz tematu to jak go zatytułujesz tak jak ty to nikt go już w wyszukiwarce nie znajdzie

odpowietrz i ustaw poziom płynu ale na zimnym silniku , pewnie masz zapowietrzony to i wisko nie działa bo chłodnica niema obiegu

 

oczywiście masz rację ale... nie wiedziałem jak nazwać temat "wisko, łożysko, wycie i rozrząd" bo sporo napakowałem w moim temacie. A ponieważ opcja "Szukaj" przeszukuje też w treści tematów to sądzę że jak coś to by znalazło. Jeśli sądzicie że to pomoże to zmienię nazwę tematu

 

Co do płynu to odkręciłem śrubkę na chłodnicy i poleciał od razu płyn, także nie wiem chyba nie jest zapowietrzony.

 

Ciągle nie wiem jak wymienić to łożysko - zaraz się za to biorę :(

 

Co do wiska to mam sklep gdzie mają Sachs za 237 i Behr (jakoś tak) za 257 ??

 

A jeszcze sprawa rozrządu - mam zamiar wymienić - czy koniecznie jest wymieniać napinacz za każdym razem, i jak z pompą wody? Ona siedzi na rozrządzie i czy ją wymieniać?

 

Sory że tak zawalam pytaniami ale nie mam kaski więc robie sam a że nie robiłem nigdy więc liczę na pomoc za którą z góry dziekuję.

 

Pozdroo

Opublikowano
no to faktycznie trudna sprawa ale jak myślisz o pompie to wyjmnij ją i sprawdz wirnik , oryginalny jest plastykowy i z temperatury może się odkształcić i to może być przyczyną podwyższonej temperatury bo niema właściwego obiegu
Opublikowano
jak robisz rozrząd i masz pompe na nim to zmień, napinacz obowiazkowo,nie wiem jak jest w twoim aucie ale sugerował bym wirnik pompy metalowy,u mnie mam taki i w miarę jestem spokojny ,co do wiscozy masz pod nosem tanio behra ---przemyśl to i będziesz miał chwilę spokoju z tym :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

uff

część rzeczy porobiłem a mianowicie

wisko jest chyba dobre, odpowietrzałem cały dzień ale się chyba udało

mam silnik M20 i zrobiłem tak

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=36673&highlight=odpowietrzanie+e34

pomogło chyba, jutro będę jechał to zobaczę,

 

kupiłem pompę skf za 115, pasek Conti za 55 i napinacz za 65 (Niemcars w Markach), za tydzień będę wymieniał. A co do łożyska to tak:

miałem ten cały wachacz używany ale jak zdjęłem z niego łożysko to ono lekko lata więc szkoda mi mojego czasu jeśli wymienię a będzie to samo. U mnie takowe z piastą kosztuje 240 - drogawo.

Pomyślałem sobie tak: mam kiepskie tarcze, jeśli wymienię łożysko i powiedzmy tarcza ma bicie to podczas ostrych hamowań wibracje z tarczy mogą mi łożysko rozwalić, a może tak właśnie było.

Czy kupywaliście może coś tańszego niż 250 zyli

 

pozdroo

 

 

PS.

manieq - wiesz dlaczego nie znalazłeś nic w wyszukiwarce ? bo choćby nie wiem jakie mądrości były wewnątrz tematu to jak go zatytułujesz tak jak ty to nikt go już w wyszukiwarce nie znajdzie

zmieniłem nazwę tematu - ma kierownik rację ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.