Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ja zrobiłem kiedyś coś takiego. Bardzo prosta sprawa, zakładajac, że kupiłeś właściwe elementy.

 

Potrzebna będzie maglownica ze wszystkimi rurkami i przewodami, pompa wspomagania ( tutaj trzeba uważac bo sa różne łapy do zamocowania do korpusu silnika - zależnie od silnika ), zbiorniczek na płyn ( koniecznie z takim uchem do zamocowania ) i doadatkowe koło pasowe ( chyba że już masz ) z dwiema bieżniami ( jedna jest na pasek od wspomagania druga na kompresor klimy ). Wszystko skaładamy do kupy i już. Maglownica pasuje idealnie na miejsce starej. Zbiorniczek mocujemy na kielichu amortyzatora jak pamiętam na tej samje śrubie co jestl linka gazu.

Pompę mocujemy po lewej stronie silnika pod alternatorem. Koło pasowe natomiast mocujemy na wale głównym odkręcajać 6 srub mocujących wianek od zadajnika sygnału - po czym wkładamy koło i wkręcamy spowrotem śrubki.

 

Koniecznie pamiętaj żeby mocownia pompy były od silnika M10 bo od M40 nie pasują.

 

Jak byś potrzebował jeszcze jakiś informacji daj znać.

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
Wielkie dzięki ECRU!!!! Czy jak dozbieram troszkę kaski na graty, to mogę liczyć na Twoją pomoc w pokazaniu co gdzie jak?

Greg

E30 318i 1985

Wąska lampa rządzi!

Opublikowano

Jasne

 

Nie ma sprawy

Widze ze tez jestes z Wa-wy to nie będzie problemu

 

Powodzenia w zbieraniu

Horsepower sells cars, but torque wins races
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witka, odświeżam temat.

 

Montuję właśnie w m10. W M10 koło pasowe jest na jedną centralną śrubę na klucz 30mm.

 

Popsikałem ją wd40 ale jest bardzo mocno dokręcona. Mam długi klucz, i boję się czegoś w silniku uszkodzić.

 

 

jak to zrobić? Samochód jest na kobyłkach z przodu bez kół. Czy jedna osoba ma wsiąść za kółko i autko na bieg i na hamulcu a ja mam to odkręcić na siłę?

 

 

To jest prawy czy lewy gwint???

 

Pomocy, bo dzisiaj bym to chętnie skończył...

Opublikowano

Gwint jest normalny, tzn. stojąc twarzą do silnika musisz kręcić kluczem w lewo.

Jeśli przedłużka nie pomoże, to spróbuj udarowo, czyli uderzyć młotkiem w klucz. Nieraz warto przy takiej operacji wymienić przedni simering na wale, jeśli już ma swoje lata.

Opublikowano

Robię to z kanału, więc jestem przed autkiem i pod nim. Przełużka jest do dołu a nie do góry, więc z lewej do prawej...

 

Nie mam jak uderzyć bo chłodnica zamontowana.

 

 

Jak się wymienia simering? Po prostu wydłubać śrubakiem i nałożyć nowy?

Opublikowano

Odkręcaj w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara.

Odkręcanie przy pomocy młotka bez zdejmowania chłodnicy to ryzykowna sprawa.

Simering wydłubujesz z jednej strony śrubokrętem, tak żeby się wywinął.

Śrubokręt wkładasz od środka i podważasz. Nastepnie czyścisz powierzchnię po której się on ślizga bardzo drobnym papierem wodnym. W nowym simeringu dobrze jest skręcić troszkę bardziej sprężynkę, albo przynajmniej ją skontrolować. Następnie wbijasz równomiernie nowy simering w obudowę i powierzchnię, po której ma pracować posmaruj lekko olejem.

Śrubę od wału dokręć później dużym momentem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.