Skocz do zawartości

318ti 1998 - gdzie jest przekaźnik i moduł do ABS & ASC+


hubertsk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość ;-)

 

Problem jest taki że nie działa mi ABS ani ASC, kontrolka się nie pali, tj. gaśnie po kilku sekundach i niby jest wszystko ok. Ale ABS nie działa, tak samo jak kontrola trakcji :(

Przycisk od ASC też jest "ciemny", tj. nic się nie pali :/

Sporo googlałem na ten temat i wyczytałem m.in. że należy sprawdzić przekaźnik do ABS, problem w tym że nie wiem gdzie go znaleźć, w skrzynce pod maskę po lewej stronie nie ma przekaźnika z napisem ABS, więc może jest gdzieś indziej??

Czy ktoś może mi opisać gdzie szukać tego przekaźnika i gdzie znajdę moduł odpowiedzialny za pracę ABS/ASC?

Zdjęcia będą mile widziane.

 

Co można sprawdzić jeszcze oprócz przekaźnika, czujniki?

Byłem na kompie, ale pokazuje coś takiego jak błąd, ale bez kodu błędu (sic!), jak dla mnie to bardzo dziwne.

Czasem jak hamuje to czuje jak bym jechał po tarce... ale tak bardzo delikatnie, choć hamuje też spokojnie.

Jak wcisnę hamulec do końca to oczywiście koła się blokują :/

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za sugestię

Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić są bezpieczniki, a jak koniecznie chcesz grzebać w elektryce to poszukaj pod maską przekaźnika z 5 nóżkami - jest to przekaźnik od pompy ABS-u, a co za błąd wyskakuje? Może podłączona kontrolka od ABS- u pod kontrolką od poduchy?
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

bezpieczniki są ok, ale nie mogę odszukać tego przekaźnika... nie ma go tam gdzie być powinien, w ogóle nie ma żadnego szarego ani czerwonego przekaźnika :(

Kontrolka od ABS`u nie jest podłączone pod poduchę... ale nie wiem czy nie jest podłączona pod nic innego... muszę wyjąć zegary by się dowiedzieć.

 

Macie jakieś inne sugestie ?

Wie ktoś gdzie można znaleźć schemat elektryczny do 318ti z 1998, ja widziałem max do 1997 :(

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską w skrzynce bezpieczników powinien być przekaźnik, nie sugeruj sie kolorem tylko ilością nóżek, a co do dostępności schematu to nie wiem w czym masz problem. Schemat ABS z ESP jest dostępny od 96 do 99 roku
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poszukam tego przekaźnika jeszcze raz.

A jeżeli chodzi o schemat - chcesz powiedzieć że od 96 do 99 był taki sam układ, czy że schematy dla tych lat są ogólnie dostępne ?

Podaj mi proszę namiar na taki schemat, lub ew. prześlij mi go proszę na maila: h-r-s@WYTNIJ.TO.o2.pl

 

Dzięki z góry ;-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do hubertsk twoja poczta nie działa podaj prawidłowy adres

 

Ok, wysłałem do Ciebie maila.

 

@nygus7

Pewnie, możemy się gdzieś spiknąć.... napiszę na GG do Ciebie ;-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tego typu problem ze caly czas sie swieci kontrolka ABSu i ten trojkacik w kolku ze strzalek :/ Przy mocniejszym depnieciu na hamulec kola sie blokuja, wiec podejrzewam ze ABS jest padniety. Podobnie jest z dodaniem gazu na zakrecie - mieli kola az milo - czyli tez cos z ASC jest nie teges?

Od czego zaczac? Prosilbym o pomoc, poniewaz jestem nowym posiadaczem i to moja pierwsza bemka .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda to u mnie, ABS i ASC działa.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img1.aukcjoner.net/images/5/4/a/107337_f.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img1.aukcjoner.net/images/e/c/6/107336_f.jpg

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tego typu problem ze caly czas sie swieci kontrolka ABSu i ten trojkacik w kolku ze strzalek :/ Przy mocniejszym depnieciu na hamulec kola sie blokuja, wiec podejrzewam ze ABS jest padniety. Podobnie jest z dodaniem gazu na zakrecie - mieli kola az milo - czyli tez cos z ASC jest nie teges?

Od czego zaczac? Prosilbym o pomoc, poniewaz jestem nowym posiadaczem i to moja pierwsza bemka .

pozdrawiam

 

Ja bym zaczal od podlaczenia auta do kompa.

Obstawiam ktorys z czujnikow ABSu...

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam dokładnie tak samo...

tam są dwa wolne miejsca (koło tego białego, na wysokości 2 zielonych przekaźników) - byłem pewien że tam powinny być przekaźniki od ABS/ASC, ale okazuje się że nie - w takim razie gdzie są??

 

Chciałbym je najpierw sprawdzić.

Any ideas ?? :?:

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki schemat oraz widok skrzynki bezpieczników , wyśle Ci wieczorem

 

Możesz mi go podesłać (mówię o schemacie)?

Byłbym wdzięczny ;-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i schemat jest taki sam jak miałem - wynika z niego że powinien być przekaźnik w skrzynce pod maską, a jak sie okazuje ani u mnie ani u kolegi nygus7 nie ma takiego :/

 

Szukałem też pod schowkiem, pod kierownicą oraz za akumulatorem (jest jeden przekaźnik, ale nie od tego). Generalnie nie znalazłem przekaźnika od ABS`u - czyli bezpiecznik widmo ;-)

No i nie znalazłem modułu od ABS (no chyba że jest wbudowany np. w pompę - może ktoś to potwierdzić?? )

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, Panowie

po wielkich poszukiwaniach odkryłem co następuje:

- Wyjęta lampka od ASC (po włożeniu nie gaśnie)

- Lampka ABS podlączona pod lampke od kocków

- Na komputerze pokazuję błąd czujnika obrotu (kierownicy?).

 

Sprawdziłem wszystkie czujniki omomierzem, wszystkie mają taką samą oporność. Wszędzie jest przejście. Jest też masa tam gdzie być powinna.

Sprawdziłem też przełaczniki etc. i nic.

 

Mechanik mówi że może być uszkodzony czujnik położenia kierownicy - i teraz pytanko czy w tym aucie (1998 rok, ASC+T) jest w ogóle coś takiego jak czujnik skrętu kierownicy?

 

Jeżeli jest to gdzie tego szukać ??

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Panowie

po wielkich poszukiwaniach odkryłem co następuje:

- Wyjęta lampka od ASC (po włożeniu nie gaśnie)

- Lampka ABS podlączona pod lampke od kocków

- Na komputerze pokazuję błąd czujnika obrotu (kierownicy?).

 

Sprawdziłem wszystkie czujniki omomierzem, wszystkie mają taką samą oporność. Wszędzie jest przejście. Jest też masa tam gdzie być powinna.

Sprawdziłem też przełaczniki etc. i nic.

 

Mechanik mówi że może być uszkodzony czujnik położenia kierownicy - i teraz pytanko czy w tym aucie (1998 rok, ASC+T) jest w ogóle coś takiego jak czujnik skrętu kierownicy?

 

Jeżeli jest to gdzie tego szukać ??

 

Z tego co wiem to nie ma (E36 nie mają ESP wiec po co mialby byc w nich czujnik skretu kierownicy).

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, skoro nie mogę go znaleźć... :-)

 

Wczoraj czyściłem czujniki ABS, oraz pierścienie - niestety też nic nie pomogło :-(

Czas udać się na innego kompa.

 

Niestety zapaliła mi się teraz lampka od klocków, więc albo coś ruszyłem, albo właśnie skończyły się klocki :(

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie także ćwiczyłem ten problem u siebie w BMW. Niestety była padnięta elektronika od pompy ABS+ASC. Wymiana pompy załatwiła problem. Tylko proszę uważać przy zakupie bo w 1998 roku była zmiana pomp (dekiel z serwisu BMW twierdził że idzie stary model z E36 a ja na własną odpowiedzialność wziąłem od e46 i wszystko gra)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.