Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dwuch tygodni jestem szczesliwym posiadaczem BMW 316i E36 z 1995r. Jest to moja pierwsza betka.

Mam kilka pytan dotyczacych tego autka.

 

Napewno mam do wymiany lacznik drazkow stabilizacyjnych. Jakiej firmy wybrac te laczniki i czy wymiana tych czesci moze sprawic problemy laikowi :oops: ?

 

Nastepna sprawa. Przy predkosci powyzej 150km\h samochod zaczyna "plywac" jaka moze byc przyczyna takiego zachowania :?:

 

Jeszcze jedno. Przy hamowaniu z przedkosci powyzej 130km\h strasznie drga kierownica i tu tez pytanko jaka moze byc tego przyczyna :?:

 

Mialem jeszcze problem typu - spadek obrotow i gasniecie. Zaczelo sie to gdy zatankowalem auto do pelna doslownie. Zaczelem czytac o tej usterce na forum i dowiedzialem sie ze to LAMBDA. Ale po przejechaniu kilku dziesieciu km wszystko wrucilo do normy. Czy przyczyna gasniecia mogla byc za duza ilosc paliwa :?: Wydaje mi sie ze nie :!: :?:

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Opublikowano

Części to najlepiej oryginalne :D

Za pływanie jeśli jest odczuwalne na tylnej osi odpowiadają tuleje pływające sam to już przerabiałem.

Za drgania kierownicy może odpowiadać pofalowana tarcza to dość powszechna przypadłość w BMW.

Przyczyną gaśnięcia mogło być kiepskiej jakości paliwko zanim komputer się przystosował do takiej zmiany jeśli nie wrócą objawy to tym się nie martw.

BMW forever!!!
Opublikowano

witam

 

ja raz kupilem tzw. "produkt polski"

 

mialem wczesniej łączniki FEBI i przyznam sie szczerze ze Wrocław je pokonał po 4tys. km!!! Reklamacja?? Zapomnij - nie dotyczy polskich dróg.

 

Natomiast te polskie?? Masakra. wzmocniona konstrukcja tak akurat na polskie drogi!!!

 

Zrobiłem juz 10tys. i nic!!!

Polecam

 

Nie bede tu umieszczal reklamy dlatego prosze o kontakt private (GG:6472496)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
u mnie tez kierownica drgala jak lekko chamowalem przy wiekszych predkosciach jak na max wciskalem sprzeglo bylo ok! no i mechanik odrazu powiedzial ze albo tarcza krzywa albo tuleje wachacza!!sprawdzil ...tuleje wybite! wymienil i jak ręką odjął...moze minimalnie jeszcze tak przy 130km/h w górę jak chamuje to delikatnie sie trzesie ale mysle ze to juz tarcza albo klocki krzywo zjechane!
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz.

Wlasnie wczoraj bylem u mechanika (norauto) i okazalo sie ze:

 

1. Jakies gorne lozysko przy przednim prawym amorze 200zl :jawdrop: lozysk plus 30 wymiana. Drogo :!: :?:

 

2. Tuleje tylnej belki (powiedzieli ze tego nie robia bo za duzo roboty :( :?: )

 

Uklad kierowniczy bez luzow.

No i najgorsze to, ze nie znalezli przyczyny, ktora powoduje drganie steru podczas hamowania :!: :?: rozebralem kola i sprawdzilem tarcze maja 12mm i sa rowno zjechane. nie sprawdzilem klockow bo skora tarcz rowna klocki chyba tez :?:

Opublikowano
mówię Ci że to pewnie tak jak u mnie sworznie na wachaczu!!u mnie normalnie byly wybite....ta guma byla peknieta.wejdz pod auto rozejrzyj sie po ukladzie kierowniczym...i bedziesz widzial ktory jest wybity i wtedy wymien najlepiej oba(prawy i lewy)
Opublikowano

Bylem na tym przegladzie i powiedzieli ze przod ok. Ale masz racje sprawdze to sam. Dzieki.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Dobijają mnie tacy mechanicy tulei tylnej belki nie robią bo za dużo roboty :shock: to kto ma to robić jak nie mechanicy?
BMW forever!!!
Opublikowano

Marko84s masz racje z tymi mechanikami ale juz znalazlem goscia ktory mi to zrobi za dobra kase.

 

A co do drgania tego steru to chyba znalazlem, jest to mocowanie lacznika drazkow. Sam lacznik (swozen i tuleja) so nowe ale mocowanie tuleji do wachacze ma straszny luz. To chybs to?!

 

Jeszcze pytanko jak juz pisalem mam do wymiany lozysko przy przednim amorze w tym calym (norauto) zazadali za sama czesc 200setki a dzis koles ktory bedzie mi zmienial tylne gumy powiedzial, ze te lozysko to koszt 20-30zeta czy mozliwa jest taka rozbieznosc cen???

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Za oryginał to 200zł jak zamiennik to będzie na pewno tańszy. Z tym łącznikiem to prawie na pewno jest przyczyna drgania.
BMW forever!!!
Opublikowano

Ok. Dzieki wszystkim za pomoc. Za 2 tygodnie prowadze autko do mechanika. Dam znac jakie efekty i ceny.

 

Jeszcze raz dzieki. Pozdrawiam.

Opublikowano
Dobijają mnie tacy mechanicy tulei tylnej belki nie robią bo za dużo roboty :shock: to kto ma to robić jak nie mechanicy?

dokładnie ale wiekszosc warsztatów w Polsce tak własnie podchodzi do sprawy, najlepiej zeby była do wymiany żarówka i wziąć za to 50 zł , jak jakies wieksze dłubanie to oni pierd.... nie chce im sie, za dużo czasu ito pochłania i tyle.Naprawde smutne i denerwujące ale prawdziwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.