Skocz do zawartości

M20B25- sekwencja - czyli problemy i . . . rozwiązania(?)


Rekomendowane odpowiedzi

Początkowo temat brzmiał: M20B25 - wkładanie sekwencji - brak zasilania pompy paliwa

 

 

 

Problem przedstawia się następująco:

 

Zamontowałem komputer, polutowałem kilka kabli ( do sondy, czujnik obrotów na zł. diagnostycznym, brązowe do masy, czerwony + po stacyjce, przełącznik gaz benzyna, itd...), i musiałem odpiąć czujnik położenia wału i czujnik hala ( ten na kablach WN). Czujniki są OK - czujnik na kablu podmieniałem, a czujnik poł. wału - mam nowy.

 

Chciałem odpalić fure, ale niestety pompa nie dostawała prądu ( sprawdzone - najpierw odkrciłem przew. paliwa - brak paliwa, a potem do wtyczki od pompy wsadziłem miernik - przy kręceniu silnikiem - zasilania nie było).

 

Sprawdziłem bezpiecznik - jest OK, przekaźnik - zmostkowałem "wejścia" 87, 87 i 30 i bez reakcji.

 

Co może być przyczyną braku prądu na pompie?

Edytowane przez mauser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D Napisz na forum Co zepsułes :?:

bo strasznie Mnie to ciekawi szczegulnie po Niedzielnym telefonie o godzinie 21:16 - moze bedzie to przestroga dla innych aby nie brali sie sami za montaż.

 

 

Musze być nieco dociekliwy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majster jak masz rade to pisz...

 

Co do montażu samemu - to pokaż dobrze założoną sekwencję, i w jakim warsztacie... półtora metrowe węże do wody i gazu, i wiercenie kolektora na środku bez odkręcania go, albo regulacja na postoju, to nie jest to, czego oczekuje od gazownika - piekarza - hydraulika. No i druga sprawa - kable są polutowane identycznie jak na schemacie, więc wyszła jakaś usterka "przy okazji".

 

Np. napisz mi co jeśli pompa jest podpięta na krótko, a fura nie pali - możliwe że kabel ten "główny" od wtrysków jest połączony niewłaściwie? Tzn przy instalce typu śruba miałem oczywiście kabel pocięty i wsadzony ten przełącznik lpg/pb

Niestety już nie sprawdziłem dzisiaj iskry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź typowego wszystko wiedzacego :D a ile płynu mieści sie w 1,5metra przewodu ??? Skoro Cie to tak razi ....to nie baw się w pseudo gazownika :D Jakie dysze zamontowałes skoro o poprawnym montazu mowa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie 1,7, jakie będą docelowo to wyjdzie przy regulacji. przwody zmieniam z 6 na 8, to teź się zmienią śr dysz, o ile nie założę ich wcześniej.

Magiku ja nie wątpię w Twoje kompetencje, ale chyba to co napisałem powyżej również i do Ciebie przemawia. Jak bedziesz w mysłowicach to wpadnij to mi powiesz co źle a co dobrze zrobiłem, bardzo chętnie posłucham.

Podeslij jakieś foto z instalacji które robiłeś , i moze daj jakiś opis konkretny co jest OK, a co powinno być inaczej, albo na co zwrócić uwage, bo jak narazie to niewiele konkretnych informacji na temat widze...

Pozatym, temat postu jest zupełnie inny niż to o czym piszesz. Ja oczekuję konkretnych odpowiedzi a nie rad życiowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - oczywiście niemiał nic wspólnego z podłączeniem elektryki instalacji. gazowej.

Okazało się że kabel który idzie od akumulatora, został najprawdopodobniej przerwany na wysokości tylnego oparcia kanapy - w jaki sposób - nie mam pojęcia...

I to spowodowało brak prądu do pompy oraz do wtryskiwaczy.

 

Wielkie dzięki dla Nikosia Wariata który pomógł mi przy dotarciu do przyczyny usterki i to przez telefon :8) Jesteś gazownik - elektryk, a nie gazownik - piekarz - hydraulik! ! ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba wszyscy Ci zaraz zaśpiewaja i zaklaszczą :D

hmm kabel sie przerwał czy spalił sie bezpiecznik który jest w wiazce tylnej .....

Co do naprawiania auta przez telefon to się nie wypowiadam bo chce Mi sie zbytnio śmiać .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie 1,7, jakie będą docelowo to wyjdzie przy regulacji. przwody zmieniam z 6 na 8, to teź się zmienią śr dysz, o ile nie założę ich wcześniej.

Magiku ja nie wątpię w Twoje kompetencje, ale chyba to co napisałem powyżej również i do Ciebie przemawia. Jak bedziesz w mysłowicach to wpadnij to mi powiesz co źle a co dobrze zrobiłem, bardzo chętnie posłucham.

Podeslij jakieś foto z instalacji które robiłeś , i moze daj jakiś opis konkretny co jest OK, a co powinno być inaczej, albo na co zwrócić uwage, bo jak narazie to niewiele konkretnych informacji na temat widze...

Pozatym, temat postu jest zupełnie inny niż to o czym piszesz. Ja oczekuję konkretnych odpowiedzi a nie rad życiowych

 

Majster jak chodzi autko na instalacji LPG bo coś sie nie chwalisz zbytnio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba wszyscy Ci zaraz zaśpiewaja i zaklaszczą :D

hmm kabel sie przerwał czy spalił sie bezpiecznik który jest w wiazce tylnej .....

Co do naprawiania auta przez telefon to się nie wypowiadam bo chce Mi sie zbytnio śmiać .....

 

kfas bez urazy nie wiemco sie koledze stało ale czemu sadzisz ze to mogl byc bezpiecznik z tyłu skoro to bmw ma z przodu bezpiecznik od pompy,a co do naprawy przez tel.to nie raz udało mi sie pomóc znajomym

Bandit Machine Wagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam z tyłu jest jakiś bezpiecznik, i jak sie zjara to nie ma prądu na pompie i wtryskach, dlatego też jak podłączyłem pompę na krótko to nie palił. Faktem jest że to żadka i dziwna usterka, no ale już po problemie . . . :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam z tyłu jest jakiś bezpiecznik, i jak sie zjara to nie ma prądu na pompie i wtryskach, dlatego też jak podłączyłem pompę na krótko to nie palił. Faktem jest że to żadka i dziwna usterka, no ale już po problemie . . . :)

 

 

Ale to jest bezpiecznik dośc dużej wartości wiec nawet mna mysl Mi nie przyszło, żeby mógł sie spalić podczas montażu, uniknoł bys problemu stosujac sie do podstawowych zasdad BHP :mrgreen: I zdjoł bys kleme.

Sie chodziło na te "madre" szkolenia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu to wiedziałem aleze z tyłu to juz nie ale i tak kolega kfas jest troszke złośliwy bez urazy ale tak sadze

 

JAJA SOBIE ROBIE I TYLE NIE JESTEM ZŁOSLIWY-PRZYPOMINAM JEDYNIE PODSTAWOWE ZASADY BHP bo takie one sa bo sa one takie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano średni śmiga. ...... narazie ustawione na pałe, ponieważ odczyty z sondy są nieprawidłowe - na wolnych z tego co mi wiadomo powinno napięcie się wachać od 0,2-0,8, natomiastu u mnie jest zupełnie coś innego - komp jest "kombinowany" więc myślę że to jest przyczyna. Auto co prawda śmiga na LPG, i dynamiką niewiele różni się PB, jednak do ideału daleko.... no i wolne obroty pozostawiają wiele do życzenia. W wolnej chwili podnmieniam kompa i zobaczymy co z tego będzie . . .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak w m30b35 teraz sa 2,2 kazdy zalecal 3,0 bo twierdzili ze 2,5 sie nie dokreca,a tu na 2,2 sie bardzo ladnie dokreca acz kolwiek troszke wolniej niz na benzynie teraz bedziemy z kolega pinczerem probowac 2,5 ale to tylko dlatego zeby sie szybciej wkrecal,jaki masz przewod od zaworu do reduktora,jakiej długosci przewodyod wtrysku gazu do kolektora i gdzie wkreciles dyszki w kolektor,i czy czasami nie pod zlym katem
Bandit Machine Wagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.