Skocz do zawartości

[E30] BMW na krótkich dystansach - zakładać gaz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam zamiar kupić BMW 316i z roku ok. 1989 i założyć do niego instalacje LPG. Jeżdżę do pracy 7km w jedną stronę, czasami gdzieś dalej. Zastanawiam się czy używając instalacji LPG silnik nie padnie szybko, będzie bardzo duże spalanie itp, po prostu kosztu eksploatacyjne mnie "zjedzą". Co mi doradzicie (może odradzicie BMW?)? Z góry dzięki!

Opublikowano

Lekarz powie że na taki dystans to dobry będzie rower, ale to nie te wrażenia co BMW.

 

Powiem Ci to delikatnie - zanim ktoś to zrobi dosadniej - bo to Twój pierwszy post.

O gazie na tym forum jest bardzo dużo i o problemach z nim też.

Jest nawet oddzielny temat. A jak to przeczytasz i będzie mało to jest opcja szukaj. A jak i to nie wystarczy to wtedy pytaj. Najlepiej w rozpoczętym już dawno temacie o gazie. Jak byś go przeoczył, jest na górze (prawie).

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Odradzać to ci raczej nikt tu nie będzie BMW, raczej przeciwnie. A jak jeździsz mało, to po kiego ci gaz? ja średnio miesięcznie robie około 3000 i nie mam gazu... a na te 7 km to starcza każda Beti
Opublikowano

Mysle ze to prosty rachunek jesli jezdzisz do pracy 7 km czy warto gaz ?

Policz ile musisz nakrecic km aby gaz sie zwrocil tak ja sobie mysle :D

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
Witam!

Mam zamiar kupić BMW 316i z roku ok. 1989 i założyć do niego instalacje LPG. Jeżdżę do pracy 7km w jedną stronę, czasami gdzieś dalej. Zastanawiam się czy używając instalacji LPG silnik nie padnie szybko, będzie bardzo duże spalanie itp, po prostu kosztu eksploatacyjne mnie "zjedzą". Co mi doradzicie (może odradzicie BMW?)? Z góry dzięki!

A ile taki potwór -1,6 pali benzynki :?:
Opublikowano
Szybko może ci paść uszczelka pod głowicą. Użytkowanie auta na tak krótkim odcinku jest niedobre dla silnika ponieważ, kiedy się auto już rozgrzeje ty go gasisz. Najlepiej będze jak kupisz sobie BMW a za kase za ins. gaz. kupisz sobie rower.
Opublikowano
zielony, taki potwór będzie ciągnął ostro bo jest za słaby, czyli obciążony. Mój 1,8 na trasie może spalić nawet trochę mniej niż 7literków, ale w mieście jest już gorzej, przy normalnej jeździe może wziąć 11-12 litrów, czyli chyba niewiele mniej od 2,5 24v.
Opublikowano

ja tez nie mam gazu mam 3.0 silnik i zyje :)

 

14 litrow w miescie 9 na trasie nie jest jakims wielkim spalaniem jak dla mnie

 

sczegolnie jak sie auto uzywa do:

 

pojechac po cos wrocic, po zakupy, do znajomych

 

miesiecznie robie jakies 1000km

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Nie kupuje się charta, żeby go trzymać w bloku na 10. piętrze. Piesek zdziadzieje i szybko zdechnie z braku ruchu. ;-) Mój "piesek" po 38 tys. km eksploatacji na krótkich trasach u poprzedniego właściciela, przez pierwsze miesiące stopniowo "rozchodził się", jak stare papcie. :D

 

Teraz jeździ 2-4 tys. km miesięcznie.

Przy spalaniu 7,0-7,5 l/100 km da się wytrzymać na Pb95.

 

W trybie do 7 km 4-cylindrowa E30 będzie palić minimum 9 l/100 km. Jeśli po mieście, to typowy okaże się wynik >10 l/100 km. Na takie dystanse to - niestety - im mniejszy silnik tym (ekonomicznie) lepszy.

 

Przesadnie oszczędnym gazożercom mówimy stanowcze nie !!!

Silniki M40 nienajlepiej znoszą zagazowanie - częste kłopoty z rzadko używanymi wtryskiwaczami, z delikatnym przepływomierzem padającym od wybuchów gazu w kolektorze ssącym; skłonność do przepalania uszczelki pod głowicą (zbyt duże obciążenia termiczne).

 

P.S. Miałem kiedyś do pracy 5 km (w tym 1,5 km pod górę). Co prawda byłem posiadaczem samochodu, ale jeździłem rowerem. Nawet zimą !! Nie kalkulowało się wydawać kasę na paliwo. Wymijanie z tirami, gdy była plapra na drogach, to było wstrząsające doświadczenie. Ale za to jaką kondycję wtedy miałem... :cool:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Lekarz powie że na taki dystans to dobry będzie rower, ale to nie te wrażenia co BMW.

 

Powiem Ci to delikatnie - zanim ktoś to zrobi dosadniej - bo to Twój pierwszy post.

O gazie na tym forum jest bardzo dużo i o problemach z nim też.

Jest nawet oddzielny temat. A jak to przeczytasz i będzie mało to jest opcja szukaj. A jak i to nie wystarczy to wtedy pytaj. Najlepiej w rozpoczętym już dawno temacie o gazie. Jak byś go przeoczył, jest na górze (prawie).

 

Pozdrawiam.

 

Wybacz za spostrzeżenie, ale według mnie jesteś uprzedzony do osób, które są na tym forum po raz pierwszy. Umiem w miarę posługiwać się forum i twoje uwagi co do korzystania z niego są zbędne. Wiele postów o LPG przeczytałem przed zadaniem tego pytania, ale nie było w nich mowy o użytkowaniu pojazdu z instalacją LPG na krótkich dystansach. Przy pomocy opcji SZUKAJ również nic nie znalazłem. Być może przeoczyłem. Jeśli tak się stało, to proszę Cię bardzo bądź tak uprzejmy podać mi konkretny post, który traktuje o tym problemie.

 

P.S. Dziękuję za wasze dotychczasowe uwagi i spostrzeżenia!

Opublikowano

Wracając do konkretów. Samochodem do pracy jeżdżę razem z żoną, więc musiałbym mieć rower z siodełkiem lub tandem (to odpowiedź dla tych którzy proponowali mi rower). Być może byłem mało precyzyjny w pytaniu, ale nie chodziło mi o to czy warto instalować LPG kiedy robi się 500, 1000 czy więcej km miesięcznie. Być może zmyliłem Was, drodzy forumowicze tą liczbą 7km. Problem w tym, że nie jedździ się tylko do pracy i koniec, więc ogólny rozrachunek km w ciągu miesiąca nie wypada czasami tak skromnie jak by się mogło wydawać.

Oprócz wyjazdów do pracy mam jeszcze parę dłuższych tras ale to oczywiście nie problem dla BMW, więc pozostaję nadal przy moim pytaniu.

 

Mam wrażenie, że jednak silnik o mniejszej pojemności, mniejsze auto (lżejsze) będzie lepiej znosiło takie krótkie odcinki a i moja kieszeń lepiej to zniesie. ... Ale ja w końcu chciałem mieć BMW :cry:

Opublikowano

kurczę, ale przyznaj sam że gaz na odległości 7km (w sumie 14 jeśli policzyć w obie strony) to taki trochę dziwny pomysł. Gaz się zwraca po iluś-tam setkach tys. kilometrów, więc musiałbyś być pracoholikiem :)

 

Ja minimalnie dzienie robię jakieś 20-25 km, gazu nie mam i mieć nie będę...

Opublikowano
Do pracy (a wczesniej na studia) mam 10 km w jedna strone - i sie oplaca. Zwykle przechodze z benzyny na gaz po przejechaniu kilometra wiec 9 km jade juz na gazie. Jesli chodzi o spalanie to na krotkich dystansach wiadomo ze wiecej pali, ale dotyczy to w rownym stopniu benzyny. Jesli chodzi o problemy z gazem to dopiero teraz okazalo sie ze mam wtryski zapieczone, ale mozna je ultradzwiekowo oczyscic wiec nie ma problemu. Pomimo kilku wybuchow w kolektorze nie mam problemow z przeplywomierzem. Jedyne co to jesli za wczesnie przejde na gaz to sa problemy z wolnymi obrotami, za co tez w pewnym stopniu odpowiedzialny jest zatarty od dawien dawna regulator niskich obrotow. Dodam ze silnik mam tez m40. Jesli wiec uwazasz ze Ci sie oplaca to sie nie masz co zastanawiac.
Opublikowano
Jesli chodzi o problemy z gazem to dopiero teraz okazalo sie ze mam wtryski zapieczone, ale mozna je ultradzwiekowo oczyscic wiec nie ma problemu. Pomimo kilku wybuchow w kolektorze nie mam problemow z przeplywomierzem. Jedyne co to jesli za wczesnie przejde na gaz to sa problemy z wolnymi obrotami

 

drobnostka do drobnostki i wychodzą dodatkowe koszty, czyli praktycznie różnica między gazem a benzyną może okazać się minimalna, zwłaszcza pamiętając, że bardzo długo będziesz jeździł dodatkowo drożej bo zainstalowanie gazu musi się jakoś zwrócić. Taka jest moja opinia, chociaż jeśli kupiłbym np 535 to bym musiał niestety go zagazować.

Opublikowano
Prawidłowo eksploatowana instalacja powinna być włączana dopiero na rozgrzanym silniku(szczególnie w zimie). W innym wypadku szybko ci się zepsują membrany w parowniku.
Opublikowano
czyli właściwie trzeba przejechać te kilkanaście kilometrów żeby się silnik rozgrzał. Ewentualnie zawsze można rozgrzać samochód ale ta opcja dotyczy chyba tylko właścicieli garaży...
Opublikowano

Witam!!!

A ja wam powiem tak.Znajomy moj ujezdza sobie poldka.Jak go kupil to autko nie posiadalo instalacji LPG.Miesiecznie robil ok 1500 km co przy spalaniu poldka (laczne trasa i miasto) ok.8,5l i cenie benzyny 3,70 dawalo ok 470 zl.Znajomy szybko podliczyl miesieczne wydatki i stwierdzil ze go to za drogo kosztuje i bedzie montowac gaz zeby zaoszczedzic na miesiecznych wydatkach na paliwo.Jak pomysla tek tez zrobil.No i od jakiegos czasu lata sobie poldkiem z gazem tyle ze teraz nie robi juz 1500 km miesiecznie tylko o wiele wiele wiecej co sumasumarum daje i tak wieksze koszty na paliwo wydawane miesiecznie.

 

Podumaj,policz,zrob jak uwazasz i daj nam znac co wymysliles.

 

 

Pozdrawiam i zycze powodzenia w szukaniu ukochanej 3.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Wybacz za spostrzeżenie, ale według mnie jesteś uprzedzony do osób, które są na tym forum po raz pierwszy. Umiem w miarę posługiwać się forum i twoje uwagi co do korzystania z niego są zbędne. Wiele postów o LPG przeczytałem przed zadaniem tego pytania, ale nie było w nich mowy o użytkowaniu pojazdu z instalacją LPG na krótkich dystansach. Przy pomocy opcji SZUKAJ również nic nie znalazłem. Być może przeoczyłem. Jeśli tak się stało, to proszę Cię bardzo bądź tak uprzejmy podać mi konkretny post, który traktuje o tym problemie.

 

Nie wydaje mi się, że jestem. Ale każdy może przecież wyrażać swoje zdanie.

 

Twoje pytanie

Zastanawiam się czy używając instalacji LPG silnik nie padnie szybko, będzie bardzo duże spalanie itp, po prostu kosztu eksploatacyjne mnie "zjedzą". Co mi doradzicie

 

Nie mów, że nie czytałeś o zapiekających się wtryskach, o strzałach i problemach z przepływomierzem, o sondzie lambda, o swiecach, przewodach wysokiego napięcia, kopułce i palcu rozdzielacza. Nie dbając o to wszystko przyczyniasz się przecież do powolnego uśmiercania silnika.

 

Nie zamierzam podawać Ci konkretnych postów. Z czystego nawet lenistwa.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.