Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. chciałabym się dowiedzieć który z gamy silników 2.5 montowanych w BMW e36 jest najlepszy. Chodzi mi tutaj o silniki:

M50B25

M50TU25

M52B25

 

Prosze o wasze rady i opinie Pozdrawiam :)

Opublikowano

różnie sie spotyka te oznaczenia w sieci, ale jesli

M50B25 - 2,5 do polowy 92r

M50TU25 - 2,5 z vanosem

M52B25 - no tu jest jasna sprawa z oznaczeniem

 

to najlepiej wybrać ten ostatni. jest najnowszy, zapewnia takie same osiągi jak wcześniejsze jednostki, a zużywa mniej paliwa. zaczyna dobrze przyspieszać przy niższych obrotach.

Opublikowano
Czyli najlepszy jest M52B25?? jest lepszy od dwóch pozostałych a ma mniej KM?? :roll: czy to prawda ze ten silniczek to podwójny vanos??.... Mam jeszcze tylko pytanko czy jakbym sobie zrobiła taką zamianę w swojej coupe z 2.0 z 94 roku to tak jak w pozostałych typach 2.5 wszystko by w miare pasowało?? czy inaczej sprawa wygląda bo to jest silnik dosyć nowy (1996 -2000)?? Pozdrawiam
Opublikowano
Czyli najlepszy jest M52B25?? jest lepszy od dwóch pozostałych a ma mniej KM?? :roll: czy to prawda ze ten silniczek to podwójny vanos??.... Mam jeszcze tylko pytanko czy jakbym sobie zrobiła taką zamianę w swojej coupe z 2.0 z 94 roku to tak jak w pozostałych typach 2.5 wszystko by w miare pasowało?? czy inaczej sprawa wygląda bo to jest silnik dosyć nowy (1996 -2000)?? Pozdrawiam

 

Jeżeli pod uwagę bierzemy tylko silnik to wiadomo ze "najlepszy" będzie M52b28 czyli silnik 2.8 bądź M52B28TU z podwójnym vanosem z bmw E46 - tylko ze po pierwsze taki silnik z gwarancja (tego ze jest sprawny) będzie kosztował w okolicach 4000-5000zł + zmienić trzeba całą wiązkę elektryczną + kolektory + przepływomierz + trzeba go kupić z oryginalnym komputerem i kluczykiem (immobiliser) - to są koszta i wbrew pozorom sporo przerabiania.

 

Jeżeli masz M50B20 z vanosem (a taki masz) to najlepiej będzie zmienić na M50B25 z vanosem z lat 1992-1994 - wtedy przy odrobinie szczęścia będziesz potrzebowała tylko układu dolotowego od 2.5l (przepływomierz i gumy) oraz silnika z kompletną głowicą i kolektorem ssącym oraz przepustnicą - przekładka tańsza bo sam silnik jakieś 2-3x tańszy w zakupie + dużo mniej pracy przy przekładaniu a więc znowu mniejszy koszt.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a jeśli bym się uparła przy silniku M52B25 jeśli chciałabym kupić ten silnik w całości to jak by sprawa wyglądała?? bo chce sprzedać ten silniczek 2.0 i wsadzić ten 2.5 z lat 96-00
Opublikowano
a jeśli bym się uparła przy silniku M52B25 jeśli chciałabym kupić ten silnik w całości to jak by sprawa wyglądała?? bo chce sprzedać ten silniczek 2.0 i wsadzić ten 2.5 z lat 96-00

 

A jeśli byś sie uparła na silnik z lat 95-00 bo o takich mowa to najlepiej M52B28 czyli 2.8 (bo pracy dokładnie tyle samo co z 2.5l a cena zakupu raczej będzie podobna) - ale jeżeli na prawdę stać cię na taką przekładkę to stać cię również na zmianę na oryginalne E36 2.8l z lepszymi hamulcami i młodsze.

 

No chyba że przez sentyment musi zostać stare nadwozie - to przyszykuj się na wydatek od 6 do 10kzł w zalężności od szczęścia i znajomości jeżeli ma to być zrobione dobrze.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.