Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

mam denerwujacy problem ze swoja bunia (E39 530d 99 rok), przy predkosci miedzy 90 a 120 km/k przy hamowaniu kierownica mi drży 2 razy wymienialem tarcze hamulcowe , wymienilem amortyzatory przednie nowe, opony sa nowiutkie, alu tez, nie ma zadnych luzow, piasty sa tez proste, POMOCY

pozdrawiam

Opublikowano
oczywiscie, kierownica drży tylko w momencie delikatnego hamowania jak zahamje ostro efekt ten jest prawie nie zauwazalny, wszystko wyglada na krzywe tarcze nie wiem czy mam je wymieniac poraz trzeci ? tarczy sa firmowe ATE klocki tez
Opublikowano
a może auto wcześniej było bite w któreś przednie koło i warto zobaczyć jak kręci się sama piasta? Może tu jest myk?
Opublikowano
Mozesz miec krzywe tarcze - mogą miec bicie juz fabrycznie - zle obrobione - na obrzerzach tarczy jest faza po obu stronach tarczy jezeli w jednym miejscu jest wieksza a po przeciwnej stronie (tej samej strony tarczy) praktycznie zanika to napewno jest krzywa - to wina obróbki.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Mam ten sam problem z moim samochodem (E-39 2002 rok) od 120 km/h do 80 km/h kierownica wibruje. Ale z wypadkiem czy uderzeniem to chyba nie ma nic wspolnego,poniewaz moj tez byl bity w przednie kolo i po remoncie nie mialem takich problemow.Dopiero po ponad roku uzytkowania samochodu tarcze doszy do min.i zaczely mi sie pokazywac wibracje na kierwonicy(z czasem coraz mocniej) wiec kazdy z mechanikow twierdzil iz sa to pokrzywione tarcze.Wiec kupilem dokladnie tak jak ty tarcze hamulcowe jak i klocki ATE-lecz wibracje nie zniknely.zmniejszyly sie o przynajmniej 70% ale nie zniknely.Myslalem wiec ze skoro nadal mam male wibracje to moze rzeczywiscie jest to jakis uszczerbek po uderzeniu.Wiec wsadzilem nowa piaste i lozysko(org.) ale problem nie zniknal !!!.Tak ze wg mnie to moze byc rzeczywiscie wina zlej jakosci tarczy (w naszym wypadku sa to ATE )!!! Narazie nie sa te wibracje na tyle duze by mnie to wyprowadzalo z rownowagi,ale gdy tak bedzie to nastepnym moim krokiem bedzie zakup nowych tarcz (oryginalnych zakupionych w BMW ) Mysle ze wtedy problem z wibracja zniknie. Pozdrowionka dla wszystkich
Opublikowano
poszukaj oryginalnych tarcz na stronach BMW Polska, mają teraz wiele oryginalnych części w b.dobrych cenach.
Opublikowano

Oryginalne tarcze kupione w ASO nie pomogą :nienie: . Kup na własną rękę ,dobrej firmy ,w dobrym sklepie ,ale nie w ASO . Mi tarcze z ASO zwichrowały się po paru tysiącach km . Oczywiście walka z wiatrakami ,bo oni twierdzili ,że wjechałem na rozgrzanych tarczach w kałużę i to moja wina :mad2: . Dziwne ,że w poprzednich samochodach nie miałem takich problemów ,a jeździłem nawet mocno poobijanymi samochodami z "przeszłością" . Tu jest ciekawy artykuł na temat drgań na kierownicy :

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=234&BackToCategory=2&ShowArticleId=43703

Opublikowano

Witam Wszystkich

 

Powiem na wstepie ze podobnie jak Wy rowniez przerabiam problem drgania kierownicy przy hamowaniu. Otoz po przeczytaniu paru postow wnosze ze tarcze hamulcowe w E39 to jakas porazka. Kiedy w mojej E39 skonczyly sie tarcze z przodu, przekonany o profesjonalnym podejsciu do tematu, zakupilem do swojego autka tarcze BREMBO + klocki FERODO. I co? Po ok. 3 tys km przy hamowaniu tlucze kierownica jak w 10 letnim polonezie. Przefrezowalem je na samochodzi i po 2 miesiacach jeszcze gorzej. Mechanik powiedzial mi ze te tarcze sa po prostu zrobione z zamiekkiej stali. Nasze samochody sa po prostu bardzo ciezkie. Pomyslalem ze moze trzeba bylo ATE ale jak dzisiaj poczytalem forum to widze ze i one sie krzywia. Wiec k.... zastanawiam sie CO nalezy zamontowac zeby bylo dobrze !!! Czy jest jakis produkt na rynku ktory pozwoli Nam sie cieszyc przyjemnoscia z jazdy naszymi niezwyklymi samochodami ??? Mam nadzieje ze jednak jest ...

 

Ps. W jednym z postow kolega Passo pisze ze zalozyl tarcze ZIMMERMANA. Trzeba go ponekac zeby na bierzaco pisal czy zdaja egzamin :)

 

Pozdrawiam

 

Szwed

Opublikowano
Tak mam już Zimmermeny i klocki Ferrodo. Drgania ustały, ale jak sami wcześnie pisaliście zobaczymy co będzie po 3000 - 5000 km. Mam natomiast minimalne drganie kierownicy w czasie jazdy - ale to jest spowodowane felgą lub oponą - w ten weekend tym się zajmę (wyważenie).

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Opublikowano

Tarcze Hamulcowe - cos wam na ten temat powiem.

Ate nie oznacza do końca ze są to ATE czy Brembo nie oznacza do konca ze to Brembo itp itd - wiem cos na ten temat bo mam stycznosć z tarczami na codzien (produkcja w Brembo) najwieszką wine za szybkie zwichrowanie tarcz ponosi skład odlewów - w Polsce jak wiadomo jest odlewnia Brembo - podczas obróbki tarcz z odlewów zostaje skrawany materiał (wióry) nastepnie te wióry ponownie trafiają do przetopu przy czym norma zakłada ze moze stanowic on jedynie 30% nowego wytopu a u nas stanowi 70% z wiadomych przyczyn oszczednosci (wiec defacto nowe tarcze to 70% wióra - wiórem wiórem popychany - kazirodztwo tak sie mówi w Brembo !!) na dodatek wióry te sa pomieszane z papierem , sorbentem chłodziwem puszkami po coca coli czy fanty i tp gdyz pojemniki na wóry traktowane sa jako kosze i trafia tam wszystko co operator che wyrzucic do kosza.

Niejednokrotnie tez zdarzało sie ze na zlecenie ATE Brembo robiło im tarcze a nastepnie znaczyło je firmowym znakiem ATE ( znakowanie) przy czym te tarcze wogóle nie widziały fabryki ATE - tak to wygląda - usługa na zlecenie.

Nie przestrzegane sa tez czesto normy technologiczne wyrobu wytopu - padnie im termometr stygniecia odlewów to na czuja to robią a róznica nie moze przekraczac z tego co pamietam kilka stopni pomiedzy jedna a drugą stroną tarczy , kiedys zapomnili dosypac węgla do odlewów i zamiast 22 porcent węgla było 11% itp itd

Wiec zalezy jak kto trafi - czy trafi na dobry wytop odlewu czy nie itp itd.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
o to jak sobie poczytalem to ciarki mnie przeszly. Jestem po wymianie takich czesci: tuleji belki-SW 20790014, sprezyny zawieszenia-AD4 40 084 12, amortyzatory przednie-AMORT/SAH/E34G, łożyska amortyzatorów-LOZ/AM/BMW i jakis odbuj. szczerze mowic nie znam sie na tym i nie wiem jakiej sa firmy te czesci dlatego podalem symbole z faktury. Jak narazie to tylko jeden amortyzator mi padl ale to z winy zaniedbania rekojmi w warsztacie co teraz probuje udowodnic mechanikowi. Mam wstawiony zamiennik i na tym jezdze. Powiem ze nie czuje zadnych drgan teraz. tylko powyzej 170km/h pojawiaja sie jakies wibracje. ale zobacze co bedzie jak wstawie reklamowany amortyzator

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.