Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem dzisiaj niecodzienny wypadek... :!:

 

Jadąc moim BMW zablokowały mi się nagle tylne koła.

Jako że (na szczęście) nie jechałem zbyt szybko to samochód stanął jak wryty w ziemię nie powodując żadnej kolizji.

Ale... koła się tak zblokowały, że w 5 osób nie mogliśmy sobie poradzić z przepchnięciem go na pobocze już nie mówiąc co się działo gdy chcieliśmy wciągnąć go na lawetę...

 

Za nic na świecie nie szło go ruszyć: ani na luzie, ani na biegu, ani na sprzęgle... nic. W końcu na siłę (bo nie było już wyjścia - policja przyjechała :nienie: - a ja totalnie zakorkowałem bardzo ruchliwą ulicę) wciągnęliśmy go na lawetę.

 

Po dojechaniu do mechanika ten sprawdził go dokładnie:

-Pchać na luzie - nie idzie

-Pchać na sprzęgle - nie idzie

-Odpalić - odpala

-Wrzucić bieg - wchodzą wszystkie

-Ruszyć odpalonym - siłuje się - dławi się - gaśnie.

-Przód - Tył - to samo

:?:

 

Podnieśliśmy auto na podnośniku i testujemy na nowo:

-Odpalić - odpala

-Wrzucić bieg - wchodzą wszystkie

-Ruszyć (w powietrzu) odpalonym - siłuje się - dławi się - gaśnie.

-Przód - Tył - to samo

-ALE! jak obracamy (na luzie) kołami to się dają obracać bardzo łatwo - tyle że jedno koło się kręci w jedną stronę a drugie w drugą... :doh:

-Jak przytrzymaliśmy delikatnie jedno z nich to drugie automatycznie się blokowało (czyli taki efekt jak stał na ziemi)

 

Mechanik orzekł co następujące:

"Panie..Dyfer do wymiany"

 

Po chwili przyszedł inny mechanik i mówi:

"Panie..Szpera do wymiany"

 

Zacząłem dzwonić i szukać dyferencjału a każdy mnie pyta czy chce ze szperą czy bez...

 

Zadaję Wam więc 3 pytania, może dzięki nim uniknę niepotzebnych wydatków, albo jak już to będę przekonany że postępuję właściwie.

Uprzejmie proszę o odpowiedzi (mogą być mega-krótkie)

 

1. Skąd mogę wiedzieć czy powodem tego była szpera czy dyfer

 

2. Jak rozpoznać które z nich jest popsute

 

3. Czy można kupić osobno dyfer i osobno szpere jeśli jedno z nich okaże się sprawne?

 

 

z góry dzięki :hand:

Opublikowano
Boże jakie tu bzdury można przeczytać.... :duh:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Chyba płytki w szperze Ci się zatarły.

 

Jeździsz samochodem normalnie:

kup zwykły i jeździj dalej

 

Jeździsz samochodem i wiesz o co chodzi:

kup ze szperą

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Witam nabijaja sie z ciebie- dyfer jest ze szpera lub bez ale ta jest w jednym kawałku i nazywa śię :dyfer:
Opublikowano

Witam

 

Generalnie tak jak juz ktos napisal - jezdzisz "normalnie" kup bez szpery i jezdzij dalej bo bedzie jakies 4 razy taniej zarowno w momencie zakupu jak i w czasie pozniejszej eksploatacji a nie zauważysz specjalnej róznicy.

 

Jezeli nie wiesz czy miales szpere a chesz sie dowiedziec to rozbierz dyfer i zobac co sie stalo i czy wogole miales tam szpere.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

KUJON i Varrol:

 

Bzdury nie bzdury....

Opisałem najdokładniej jak umiałem swój problem i związaną z nim "otoczkę".

Jeśli są tam jakieś "bzdury" to tylko i wyłącznie z niewiedzy... co jest rzeczą ludzką.

Gdybym wiedział to bym nie pytał. A chyba między innymi po to jest forum..?

 

Pozostałym ślicznie dziękuję za pomoc.

 

Miłego wieczoru i wam i Wam

Opublikowano

Ok wiec ja bede tym dobrym i wytlumcze Ci o co chodzi.

 

Po pierwsze to zmien mechanika - bo jesli jeden mowi ze padl dyfer a drugi szpera to niech ida do obory krow dogladac a nie zajmuja sie grzebaniem w samochodach - do tego jeszcze w BMW ktore potrafi najelpszych mechanikow w kozi rog zaprowadzic :)

 

Poprzednie posty ktore w tym temacie padly jak najbardziej sa na miejscu i fakt troche Cie obrazaja ale to tylko spowodowane jest ze nie chcialo Ci sie szukac na forum co to jest DYFER a co to SZPERA.

 

Otoz DYFER jest mechanizm roznicowy ktory zajmuje sie przenoszeniem napedu z walu napedowego na tylne kola :) W uproszeniu sa dwa rodzaje - dyfer ze szperą lub bez ... Szpera jest to blokada w pewnym stopniu mechanizmu roznicowego - okreslamy ja w procentach czyli np. dyfer ze szpera 25%

 

Kup normalny dyfer przewidziany do Twojego silnika i zmien. Nie powinienes zaplacic wiecej niz 250zl. Przy okazji mozesz zmienic olej w dyfrze. Koszt wymiany - max 150zl. Pozdrawiam

Opublikowano

Gdyby płytki w szperze się zatarły jak to ktoś wyżej sugerował to szpera zrobiłaby się 100% i koła kręciłyby się w jedną stronę a nie w przeciwne a w żadnym wypadku nie doszłoby do zablokowania kół.

Jeśli koła się zablokowały to mogło to być spowodowane przez wysunięcie się ośki satelit i zablokowanie o obudowe dyfra a potem ośka mogła się cofnąć i koła kręcą się normalnie. Jeśli chcesz dokładną diagnoze to napisz więcej szczegółów a nie baw sie w zadawanie zagadek.

Opublikowano
Boże jakie tu bzdury można przeczytać.... :duh:

Bzdury?to mu odpowiedz co sie wg. ciebie stalo,a nie wyzszosc pokazujesz...na moje dyfer jest ok bo na podniesionym ma tak chodzic(jedna w przod to drugie w tył),mysle że trzeba wywalić skrzynie i dobrac sie do WAłKA ZDAWCZEGO bo takie efekty to wyglada że on sie sypnał i zablokowal wszystko.pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.