Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy przyczyną grzania się silnika może być uszkodzony wiatrak klimatyzacji, bo słyszałem że ten wiatrak wspomaga ten na viscu, aha visco, pompa termostat były już wymieniane. Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc z góry bardzo dziękuję
Opublikowano
tak jak piszesz on tylko wspomaga ale klima musi być sprawna , ale przy normalnej eksploatacji musi wystarczać wisko , zacznij od dobrego odpowietrzenia układu a z tym to faktycznie jest problem a jak już będziesz pewny że nowy termostat otwiera sie prawidłowo i wisko kręci jak należy to warto sprawdzić czy chłodnica nie prosi o mycie
Opublikowano
Opisz dokładnie, kiedy się grzeje i jak szybko...powodów może być dużo, od uszkodzonego termostatu po uszczelkę pod głowicą. Jeśli wymieniłeś termostat i pompę, to odpowietrz układ, zobacz też czy po przejechaniu kilku km nie masz twardych jak kamień przewodów od chłodzenia - wtedy prawdopodobnie jest to uszczelka pod głowicą. Sprawdź też, czy w zbiorniczku wyrównawczym nie masz plam oleju - to też sugerowałoby uszczelkę (pamiętaj tylko żeby odkręcić korek powoli i na w miarę zimnym silniku).
Opublikowano
typer - nie może być wentylator od klimy bo są wozy co nie mają klimy i tego wentylatora
Opublikowano
A może wiskoza jest uszkodzona,dobrze sprawdzałeś.Słychać ją w czasie jazdy przy rozgrzanym silniku(silnik pracuje głośniej niż na zimnym słychać charakterystyczny dżwięk buczenia przy wzroście obrotów) albo spróbuj na rozgrzanym silniku zatrzymać wentylator tylko dobrze się zabezpiecz żeby palców nie połamało jak się okaże dobra.
Opublikowano

dajan i typer:

Obydwaj macie trochę racji, bo rzeczywiście w e39 z klimą wiatrak od klimy wspomaga układ chłodzenia, ale raczej jego uszkodzenie nie może być odpowiedzialne za przegrzewanie się auta.

 

Orzel, zostaje Ci do sprawdzenia chłodnica i odpowietrzenie układu (jeśli jesteś pewien tego, co napisałeś). Jeśli to nic nie da, to niestety jest to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, albo w najgorszym wypadku pęknięta głowica.

Opublikowano
Dziękuję za podpowiedzi, ale jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to ją wymieniłem oczywiście głowica później trafiła na planowanie, wisco również wymieniłem ale dzisiaj się mu przyjrzałem i niestety chyba będzie ponownie wymieniane bo na rozgrzanym silniku zatrzymałem wiatrak palcem - niestety, zobaczymy co biedzie dalej dzisiaj zakładam nową chłodnicę i wiatrak od klimy jutro pojadę zatankować freon i dam znać czy coś pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.