Skocz do zawartości

E34 524TD..CZUJNIK CISNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM,,


sasza

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Ten czujnik podaje cisnienie doładowania turbiny do komputera. Jak nie działa auto jest słabsze i nie wkręca się tak dobrze na wyzsze obroty. Inaczej - jeżdzi się tak jak bys lekką przyczepkę miał do uciągnięcia albo z 5 osób w aucie + ładunek.

Krzysiek

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ten czujnik od doładowania to taka duża gruszka koło lewego nadkola, do której idzie przewód powietrzny od kolektora. Dokładnie nie pamietam jak jest w 524 td ale też jest zawór EGR (recyrkulacja spalin z turbiny). Ten duży czujnik jest b.drogi więc jak nie działa to :cry: żle. Jakie powinien mieć opory, itp, itd, niestety nie wiem.

Podjedz do kogoś niech podłączy na kompa to jak jest czujnik walniety to wyjdzie jego błąd.

U mnie w tds-sie jest tak ze jak odłączę całkowicie ten czujnik to b.żle wkręca się na obroty. Miałem kiedyś go uszkodzonego i objaw był taki jak wcześniej opisałem.

 

Jak wywalczysz napisz co i jak.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dokładnie nie wiem co to jest, ten czujnik, ale myslę że jest to czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym, ale nie jestem pewny na 100%. Może ktos to potwierdzi lub nie.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie tutaj : http://rust.mine.nu/bmw/partgrp.do?model=HA51&mospid=45135&prod=19910100&hg=11&fg=40

Klikając na obrazki otrzymacie dokładniejszy opis.

Może to Wam coś wyjaśni - jest tutaj czujnik temperatury, ale nie wiem, czy o to Wam chodzi.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to ,ze jest to czujnik temp powietrza .O ile mi sie uda to dzisiaj podmienie czujnik z drugiej i zobacze jaki bedzie efekt.Ogolnie to auto fajnie juz gania i b ladnie sie wkreca .Problem zaczyna sie od 3 biegu pow 3000obr ,,tak jakby odcinalo doplyw paliwa,,co ciekawe na 4i5 to samo,a 1i2 ciagnie do max i nawet niezakuleje,,czeski film,,Jutro odpisze czy byla poprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Sprawdz czujnik i napisz jaki efekt, może u mnie tez siedzi bo czasem cos tak slabnie. Ale, to że jest auto slabe to moze byc jeszcze stary filtr paliwa - nie ma takiej przepustowości i daje za duży opór.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

chcialbym zapytac jak rozwinal sie temat?bo chyba mam ten sam problem.moze kolega napisalby jak sobie z problemem?

 

a tak na marginesie doszukal sie ktos jakie powinien miec opornosci czujnik cisnienia?

 

pozdrawiam

 

edut:

 

czy ktos bylby tak dobry i zmierzyl u siebie na sprawnym czujniku jakie powinny byc opory?moj chyba faktycznie cos szwankuje.na zewnetrznych stykach pokazuje 1377 omow a na srodkowym i jednym z zewnetrznych pokazuje 13k omow z malym haczkiem.niestety po podaniu cisnienia z kompresora na wezyk opornosc na zadnym ze stykow nie ulega zmianie.dodam ze podmienialem czujnik z innego auta,ale byl to egzemplarz wlasnie w fazie rozkladu na auto zlomie i nie mam pewnosci czy czujnik byl sprawny,w kazdym razie nie bylo roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik cisnienia nie jestem 100 % pewny ale pracuje dopiero pod napieciem bo ma w srodku uklad scalony i raczej proba pod kompresorem i miernikiem nic nie da. napiecie jego pracy to raczej 5V ale nie radze sprawdzac. Jezeli mial by wiecej informacj o jego pracy to bardzo prosze o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm co by nie mial w srodku to wydaje mi sie ze opornosc powinna sie zmienic bo musi byc jakis element mechaniczny ktory mierzy cisnienie.ktos gdzies pisal ze cos takiego przemywal benzyna ekstrakcyjna,ale akurat tego modelu chyba nie mozna zbytnio przeplukac,czy wyczyscic bo jest zalane od spodu plastikiem.ale mimo wszystko zastanawia mnie ten czujnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam jesli chodzi o jazde na 4 i 5 biegu z nagle odczuwalnym TIRem na cholu to mialem taki przypadek u siebie 325td

winny nie byl czujnik na kolektorze wlotowym tylko jest jeszce jedne czujnik na przewody podpinany do kolektorawlotowego ktory posiadza wtyczke z 3ma pinami Zasniedziale poprostu

mam nadzieje ze cos pomoglem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o tymze czuniku tu kolego rozmawiamy.dyskusja zaczela sie od tego wkreconego w kolektor ale ow jest czujnikiem od temperatury.

 

a swoja droga czy mialbys mozliwosc sprawdzic u siebie czy zmienia opornosc po podaniu cisnenia na odpietej wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.