Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak już wiadomo uszczelniłem dolot poprzez wymianę oringów oraz uszczelek na kolektorze. Nadal falują obroty, nie jest to takie delikatne falowanie, tylko 500-1000, jednak co jakiś czas NIE FALUJE WOGÓLE! Zastanawiam się czy za to nie jest odpowiedzialny jakiś czujnik.

Dodatkowo zauważyłem że każde uruchomienie auta wiąże się z odgłosem strzelania z silnika typu "pu" lub "pu pu" [:)], czyli chyba zapłon. Wydaje mi się że strzela w kolektor ssący, nie w rurę wydechową. Czyli zapłon za wczesny?

Jak się reguluje zapłon w silnikach M50?

Opublikowano
podobne objawy mialem przed wymiana sondy lambdy kupilem uniwerslana wmontowalem i dziala nomralnie dodam jeszcze ze moze masz jaaks cewke uwalona jak robi takie bum bum sprawdz w nocy czy nie maja przebicia czy nie iskrza odkrec dekiel silnika z gory i odpal auto i sprawdz maja nie iskrzyc;) pozdrawiam
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano
Stawiam na przepływkę zobacz czy klapka się w niej domyka bo być może że się zawiesza miałem tak kiedyś raz strzeliło i wygięła się przez co nie domykała się i auto wariowało
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
podobne objawy mialem przed wymiana sondy lambdy kupilem uniwerslana wmontowalem i dziala nomralnie dodam jeszcze ze moze masz jaaks cewke uwalona jak robi takie bum bum sprawdz w nocy czy nie maja przebicia czy nie iskrza odkrec dekiel silnika z gory i odpal auto i sprawdz maja nie iskrzyc;) pozdrawiam

 

Yhm.... zapomniałem dać linka do poprzedniego postu, czyli cz.1 :)

A więc: cewki nie błyskają, są wymienione na jednakowe BRemi, sonde mam nową NTK uniwersalną - działa ok - na kompie wskazania są poprawne, świece mam NGK - gdy je wyciągnę to mają ZERO ZUŻYCIA, żadnego nalotu czy okopcenia, mają już 5 tys przebiegu, przepływomierz jest drugi bo kupiłem właśnie dlatego że przypuszczałem że poprzedni był uszkodzony - jednak on pracuje dokładnie tak samo jak poprzedni, a ktoś kto wziął ode mnie ten pierwszy bardzo go sobie chwali, bo u niego działa OK.

Co dalej? ;-) Zastanawiam się nad czujnikiem TPS, czytam właśnie wszystkie posty z TPSem na forum. Jednak w u mnie są tylko falujące obroty, nie dławi się, bardzo dobrze przyśpiesza i ma "pełny pedał", czyli do końca zakresu obrotomierza.... Pocdczas jazdy nie strzela w rurę, tylko przy odpalaniu słychać te "pu pu".

Opublikowano
A jeździłeś na kompa? może są jakieś błędy które trzeba wyaksować
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
A jeździłeś na kompa? może są jakieś błędy które trzeba wyaksować

 

Raz byłem, błędów nie było. Nawet nie wykryli że sonda była padnięta. Następnego dnia wymieniłem sonde grrrrr.

Waham się pojechać drugi raz bo to może będzie kasa wyrzucona w błoto. Zastanawiam się nad kupnem interfejsu Viaken, sam sobie będę podglądał błędy :)

A z tego co się orientuję to czyszczenie tablicy błędów nie wpływa na pracę silnika, o ile są to błędy typu "odłączyłem na chwilę przepływkę". Right?

Opublikowano
a kompresja na baniakach jak u Ciebie rowna czy nie ?? moze trzeba podszlifowac zawory??
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano
a kompresja na baniakach jak u Ciebie rowna czy nie ?? moze trzeba podszlifowac zawory??

 

Yhm... no musze przyznać że kompresji nie sprawdzałem.

Opublikowano
jedz sprawdz! czy na kazdym cylindrze jest rowne i daj znac co i jak, nie jest to wielki koszt... ;) napisz ile miales i w ogole ;)
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano

Dzisiaj odkryłem coś ciekawego!

 

Pomierzyłem rezystancję na TPS:

 

styk 1 i 3 = 1,18 do 3,66 kOhm

styk 2 i 3 = 1,37 do 4,26 kOhm

styk 1 i 2 = 4.27 do 1,37 kOhm (odwrotność do styków 2 i 3 ?)

 

rezystancja zwiększa się stopniowo, raczej nie ma "dziury" w zakresie.

 

Jakie wartości powinny być na TPS?

 

Poza tym na działającym silniku na benzynie PO ODPIĘCIU CZUJNIKA DELIKATNIE WZROSŁY OBROTY o ok. 200 (czyli z 600 na 800 i raczej mniej faluje = wariacja około 50), a na gazie gdzie falowanie jest bardzo mocne po odpięciu czujnika silnik zaczął falować w większym zakresie czyli od 1000 do 0 (jakby chciał już zgasnąć!).

Jak powinien zachować się silnik po odpięciu TPSa?

 

Kolega miał na parkingu swoje auto (VW POLO) i po odpięciu TPS u niego silnik praktycznie nie chciał pracować, odpalił i chodził niezbyt równo a po naciśnięciu pedału gazu odrazu zgasł.... w grę może wchodzić też to że może mieć TPS innego typu, o czym już zdążyłem przeczytać :)

Opublikowano

Aha... wczoraj zrobiłem sobie 277 km na trasie i spalanie na gazie wyszło mi równiutko 10 L / 100 :) Uważam że jest to bardzo dobry wynik.

Stawiam zatem że sondę L mam w porządku!

Tylko czemu na benzynie i gazie spaliny mi tak okropnie śmierdzą? każdy zwraca mi na to uwagę... spróbuje w next week podjechać na analizator spalin.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Byłem na analizie spalin, stwierdzono podwyższoną wartość węglowodorów, a poza tym wszystko w jak najlepszym porządku. A co odpowiada za taką zwiększoną wartość?
Opublikowano
falujące obroty mogą byc niestety spowodowane wieloma kwestiami...

 

 

nawet brudnym filtrem paliwa :)

 

Filtr paliwa jest nowy ;-) Kurcze, oprócz paru czujników to wszystko mam nowe.......

Opublikowano
A ja dalej swoje - miałem podobnie -zmień stacje paliw, zatankuj w samoobsługowej typu Neste, przestanie falować, spróbuj .
Opublikowano
A ja dalej swoje - miałem podobnie -zmień stacje paliw, zatankuj w samoobsługowej typu Neste, przestanie falować, spróbuj .

 

A ja dalej swoje : faluje na benzynie i na gazie ;-)

  • 3 lata później...
Opublikowano
witam mam problemy z obrotami

Po pierwsze nie piszemy własnych postów jeden pod drugim tylko edytujemy poprzedni . Dwa - przy tak skąpym opisie nie licz na to że ktoś w ciągu pięciu minut ci pomoże

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam posiadam bmw e36 318is na sekwencji i jestem w kłopocie ponieważ falują mi wolne obroty.Mechanik mi powiedział ze to jest spowodowane albo nadpalonymi zaworami lub niską kompresją na cylindrach .czy to jest faktycznie tak że nie da się tego ustawić .wymieniałem przepływke ,czyściłem silniczek krokowy i to nie pomogło.dodam jescze ze na gazie lepiej chodzi na wolnych obrotach jak na benzynie....Proszę o jakieś podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.