Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Widziałem na allegro tubosprężarki, które można zamontować chociażby do 318i (115KM). Czy ktoś może już próbował takiej modyfikacji silnika. Ciekawi mnie jak z wytrzymałością silnika po zamontowaniu takiej turbiny. Chciałbym troszeczkę podnieść moć nie zmieniając silnika o te 30-50 KM, zresztą nie zawsze jest to potrzebne ale czasami się przydaje i chyba turbina jest najlepszym rozwiązaniem?
Opublikowano

sprzedaj 318i to co masz wydac na turbine do dorzuc do nowego mocniejszego auta

jezeli juz jednak zdecydujesz sie na zakladanie turbo to odezwij sie na priva dam ci namary do gościa ktory czesto wklada turbo do BMW

Opublikowano
...ja chciałem zamontować zestaw sprężarki do E30 316i, ale stwierdziłem że furką z 1988 roku tak długo jaździł nie będe by zainwestować w nią 14 000 zł - i tak już włożyłem 8000zł (sprzedałem za 7700 zł), i szkoda mi jej do dziś :cry2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Ja zamierzam jeszcze z 2 lata pojeździć, chyba że się coś odmieni ale wątpię. Więc chyba jedynym sensownym rozwiązaniem na przyrost większej mocy jest zamontowanie turbiny, tylko mnie ciekawi całkowity koszt. Na allegro człowiek chce 2500 zł za taką turbinę która z silnika 318i (115KM) potrafi wycisnąć nawet 370 KM, ale dla mnie to już przesada, dla mnie wystarczy te 200 KM na krótkim odcinku.

 

Czy zastosowanie takiej turbiny ma duży wpływ na zużycie silnika, mocno go katuje?

Opublikowano
Ja zamierzam jeszcze z 2 lata pojeździć, chyba że się coś odmieni ale wątpię. Więc chyba jedynym sensownym rozwiązaniem na przyrost większej mocy jest zamontowanie turbiny, tylko mnie ciekawi całkowity koszt. Na allegro człowiek chce 2500 zł za taką turbinę która z silnika 318i (115KM) potrafi wycisnąć nawet 370 KM, ale dla mnie to już przesada, dla mnie wystarczy te 200 KM na krótkim odcinku.

 

Czy zastosowanie takiej turbiny ma duży wpływ na zużycie silnika, mocno go katuje?

 

Trzykrotny przyrost mocy bez skutego silnika ? to silnik na jeden raz !.

...ja na twoim miejscu zmienił bym furkę na taką z silnikiem 2.5 lub 2.8, chyba że dolożysz trochę więcej i kupisz 3.0 lub 3.2 M - jak tak z resztą uczyniłem to było najbardziej sensowne rozwiązanie w moim przypadku.

Aczkolwiek powoli zaczyna mi brakować HP pod maską więc pod koniec roku planuje zamienić 2.5 na M3 3.2 w E36 lub 4.4 w E39 - zobaczymy...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
ja myśle że ile by człowiek nie miał pod maską to zawsze będzie mało, na początku idzie jak burza a po jakims czasie stwierdzamy że to nie burza a słaby deszcz, pozdr,.
Opublikowano
Ile taka 2.5, 2.8 warta w dobrym stanie. Czy ktoś może chce zamienić na 318i w bardzo dobrym stanie? Jaka dopłata w przypadku takiej wymiany. Specjalnie sprzedawać auto aby kupić z większym, silnikiem nie bardzo mi na rękę, chyba że się trafi ktoś taki kto się zamieni, ewentualnie z niewielką dopłatą.
Opublikowano

A myślałeś o swapie na 2,5 lub 2,8?

 

Sporo przy tym roboty, ale wiesz czym jeździsz a jak zajmiesz się sam wymianą wszystkiego to będziesz pewniejszy robocizny niż u mechanika.

 

Pozdro, Jawor!

Opublikowano

W przypadku Swapa, to chyba i skrzynię muszę wymieniać? Czy tylko sam silnik z osprzętem, znajdę na forum kogoś kto taką modyfikację wykonał?

 

Już wiem, że skrzynię, most, hamulce, zawieszenie. Także się nie opłaca, będę szukał turbiny.

Opublikowano

chyba sie oplaca bardziej swap niz turbina. Swapa mozesz zrobic dobrego za 6 - 8 kola a turbo mniej wiecej tyle samo. A na wiekszym silniku wiecej pojezdzisz niz na turbo. Tak wiec dowiedz sie ile kosztuje dobrze zrobione turbo i zmiana silnika. A lepiej chyba idzie 2.8 niz 1.8 turbo...

 

Pozdro :cool2: i powodzenia

B M W
Opublikowano

Weż pod uwagę że sporo gratów które Ci zostaną po wymianie możesz opylić. Poza tym, wg mnie lepiej jest zrobić swapa i wiesz czym jeździsz niż kupić kota w worku i dopiero go poznawać i ew. doprowadzać do stanu używalności.

 

Pozdro

Opublikowano

Tak, jak pisze Alex.

Turbo, ktore ma jezdzic dluzej niz pare dni to nie jest prosty i tani temat.

A do tego nie ma sensu uturbiac silnika mniejszego niz... najwiekszy jaki mozesz wsadzic do danej budy.

Wiekszy silnik mozesz uturbic jak ci zabraknie mocy - a ze zabraknie to oczywiste dla kazdego kto juz sie przesiadal wyzej w nadziei, ze "tym razem wystarczy".

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.