Skocz do zawartości

swap m50b25 --> m52b28


risto

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik m50b25 i powoli trzeba bedzie go remontowac. Pomyslalem jednak ze zamiast remotnu to moge troche kasy dolozyc i zmienic na m52b28. W sumie znajomy ma do sprowadzenia jakies bmw z takim silnikiem ale po mocnym dzwonie. Nie pytam o ceny silnika itp tylko czy przelozenie samego silnika bedzie wymagalo wymianie jakichkolwiek innych podzespolow?? Napewno komputer. Ale co wiecej to prosze jak ktos wie niech sie wypowie. I nie piszcie prosze ze sie nie oplaca z 2,5 na 2,8 bo nie robie tego dla mocy. Interesuje mnie co trzeba zmienic oprocz silnika.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a dzień dobry wieczór,Ja się tak podłącze,kiedyś również zadawałem podobne pytanie co Ty. Ale z odpowiedzią było ciężko,większość wskazówek była raczej ogólnikowa.Miałem na tamten czas do łyknięcia elegancki motor 2.8,lecz spasowałem gdyż niewiedział do końca jaki byłby koszt całej tej operacji(a moje dwa litry są w bardzo dobrej kondycji-dlatego zaniechałem tego zabiegu).Oczywiście może się pojawić jakieś pytanie brzmiące jezęli mam wzorcowo utrzymaną 2-litrówkę po co kombinuję ale to jest gadulec na inny wątek:))))))Kiedyś miałem linka do takiego pewnego gostka co się bawił w takie przekładki(tylko BMW) jego wielką zaletą było to że uczestniczyłeś przy takiej robocie,ale gdzieś mi ten link uciekł.

Mam e36,dwulitrówkę, z tego co wiem i co wyczytałem oraz z rozmów z pewnymi mechanikami przeróbek jest mało.Teraz należy się zastanowić co rozumiemy przez słowo "mało".

W moim przypadku w grę w chodziło napewno:

1.motor(kompletny,z osprzetem)

2.skrzynia

3.zawieszenie(i tu zaczynały się schody,gdyż nikt nie bardzo wie co tam ma ulec zmianie,a zawieszenie jest rozległe,straszliwie rozległe)

To jest oczywiście tylko moja opinia, ale masz bliżej jeżeli chodzi o taką przekładkę niż Ja i gra wydaje się jest warta świeczki pod warunkiem że będzie to naprawdę zrobione profesjonalnie.

Daj znać co zrobisz,jak to zrobisz.

pozdrawiam

Unnamed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po kolei:

 

Potrzebujesz:

- silnik z kompletną wiązką i wszystkimi czujnikami

- komputer silnika

- przepływomierz

- M52 ma immob. w sterowniku więc potrzebujesz kluczyk z tego auta co silnik + sterownik immobilaizera (oczywiście można z komputera usunąć IMO ale kto ci to zrobi no i za ile...)

- potrzebna będzie przeróbka wiązki łączącej silnik z budą - w M50 jest jedna wtyczka, w M52 dwie

 

Nie potrzebujesz nic więcej, jeżeli ktoś pisze że trzeba zmieniać kompresor klimy lub skrzynię to bzdura i tyle. Wszystko pasuje z M50 i będzie działać. Skrzynia pasuje nawet do M3 3.0 bo były identyczne jeśli masz ZF (Getrag jest prawie taka sama)

 

Nie wiesz w jakim stanie jest ten M52, może warto zobaczyć co w twoim silniku jest do poprawek i to zrobić (znam się dość dobrze na tych silnikach)

 

Jeżeli to coupe z tym 2,8 to możemy kupić ją na części na spółkę - mieszkam kilka km od ciebie :wink:

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Korony :

czyli czysto teoretycznie rozważając mając r6 2 litry skupiam się na ????

i tylko na ????Przekładam tylko motor?

Dalej pytając mając cały kompletny motor z osprzętem 2.8 robię klasyczną przekładkę????

pozdrawiam

Unnamed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tylko to co napisałem, cała reszta pasuje. Jeżeli będzie silnik M50 wtedy jeszcze łatwiej (brak IMO w sterowniku i pasujące wtyczki)

 

Jeżeli dyfer zostawisz z 320 auto będzie się lepiej zbierać od każdej seryjnej 328 - prędkości na poszczególnych biegach pozostaną tak jak teraz. Spalanie będzie odrobinę wyższe niż seria 328. Oczywiście muszę zaznaczyć że dyfer 320 jest w słabszej wersji (tzw mała głowa) i teoretycznie może się szybciej rozlecieć, jednak przy spokojnym użytkowaniu nic sie nie stanie. Zawsze można go zmienić dużo później jak będzie taka potrzeba

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dzień dobry wieczór,ide za ciosem

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=175367007

i ponownie pytam mając ten motor + osprzęt i robiąc przekładkę wszystko śmiga elegancko tak jak pisałeś wczesniej??? To znaczy normalne użytkowanie???? Nie ma zmian w zawieszeniu????

pozdrawiam

Unnamed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a dzień dobry wieczór ponownie,no to powiem Ci że jeżeli to jest prawdziwa wiadomość to git,Ja gdzieś od 3 miesięcy szukam informacji na ten temat-właśnie takiej przekładki ,a gdzieś od 1,5 miesiąca zadaje różne pytania dotyczące takiej operacji i nic jak narazie konkretnego nie usłyszałem. Szkoda że tak późno bo motor który miałem na oku jest już nieaktualny. ale trwają intensywne poszukiwania:)))) Dzięki- see YO :)

Ale jak to się mówi ostatni będą pierwszymi :)

pozdrawiam Unnamed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - w silnikach serii 3 jest inna miska olejowa niż w silnikach serii 5 i 7 - więc jeżeli kupisz silnik np z E39 to musisz kupić dodatkowo miskę olejową oraz smok pompy oleju z takiego silnika ale do E36 i to przełożyć. Sam swap jest prosty jak ....
www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ok.! mam slnik m-52 2.0 i tez planuje go wymienić i jest to sprawa kilku dni i tez nie jestem wszystkiego pewien,bardzo prosze jeszcze raz jak to jest z ta przekładką,powtarzam mam m-52 i chcę zmienić na m-52 2.8 :dance: :clap:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze, moje autko obecnie posiada ASC ,czyli przepustnica posiada dodatkowy element od tego systemu,ten silnik który planuję zakupić nie ma ASC więc nie wiem czy pasuję przepustnica od m-52 2.0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.