Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam silnik m50b25 i powoli trzeba bedzie go remontowac. Pomyslalem jednak ze zamiast remotnu to moge troche kasy dolozyc i zmienic na m52b28. W sumie znajomy ma do sprowadzenia jakies bmw z takim silnikiem ale po mocnym dzwonie. Nie pytam o ceny silnika itp tylko czy przelozenie samego silnika bedzie wymagalo wymianie jakichkolwiek innych podzespolow?? Napewno komputer. Ale co wiecej to prosze jak ktos wie niech sie wypowie. I nie piszcie prosze ze sie nie oplaca z 2,5 na 2,8 bo nie robie tego dla mocy. Interesuje mnie co trzeba zmienic oprocz silnika.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
oprócz silnika to napewno komp, wiązka , dyfer , możnaby też zmienić tarcze z tyłu

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

...a dzień dobry wieczór,Ja się tak podłącze,kiedyś również zadawałem podobne pytanie co Ty. Ale z odpowiedzią było ciężko,większość wskazówek była raczej ogólnikowa.Miałem na tamten czas do łyknięcia elegancki motor 2.8,lecz spasowałem gdyż niewiedział do końca jaki byłby koszt całej tej operacji(a moje dwa litry są w bardzo dobrej kondycji-dlatego zaniechałem tego zabiegu).Oczywiście może się pojawić jakieś pytanie brzmiące jezęli mam wzorcowo utrzymaną 2-litrówkę po co kombinuję ale to jest gadulec na inny wątek:))))))Kiedyś miałem linka do takiego pewnego gostka co się bawił w takie przekładki(tylko BMW) jego wielką zaletą było to że uczestniczyłeś przy takiej robocie,ale gdzieś mi ten link uciekł.

Mam e36,dwulitrówkę, z tego co wiem i co wyczytałem oraz z rozmów z pewnymi mechanikami przeróbek jest mało.Teraz należy się zastanowić co rozumiemy przez słowo "mało".

W moim przypadku w grę w chodziło napewno:

1.motor(kompletny,z osprzetem)

2.skrzynia

3.zawieszenie(i tu zaczynały się schody,gdyż nikt nie bardzo wie co tam ma ulec zmianie,a zawieszenie jest rozległe,straszliwie rozległe)

To jest oczywiście tylko moja opinia, ale masz bliżej jeżeli chodzi o taką przekładkę niż Ja i gra wydaje się jest warta świeczki pod warunkiem że będzie to naprawdę zrobione profesjonalnie.

Daj znać co zrobisz,jak to zrobisz.

pozdrawiam

Unnamed

Opublikowano
mysle ze w moim wypadku napewno odpadla by skrzynia, dyfer i te tarcze z tylu. Slyszalem ze potrzeba bedzie pompa wspomagania, kompresor klimy i pare innych rzeczy. Ale czy to wszystko??

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

A więc po kolei:

 

Potrzebujesz:

- silnik z kompletną wiązką i wszystkimi czujnikami

- komputer silnika

- przepływomierz

- M52 ma immob. w sterowniku więc potrzebujesz kluczyk z tego auta co silnik + sterownik immobilaizera (oczywiście można z komputera usunąć IMO ale kto ci to zrobi no i za ile...)

- potrzebna będzie przeróbka wiązki łączącej silnik z budą - w M50 jest jedna wtyczka, w M52 dwie

 

Nie potrzebujesz nic więcej, jeżeli ktoś pisze że trzeba zmieniać kompresor klimy lub skrzynię to bzdura i tyle. Wszystko pasuje z M50 i będzie działać. Skrzynia pasuje nawet do M3 3.0 bo były identyczne jeśli masz ZF (Getrag jest prawie taka sama)

 

Nie wiesz w jakim stanie jest ten M52, może warto zobaczyć co w twoim silniku jest do poprawek i to zrobić (znam się dość dobrze na tych silnikach)

 

Jeżeli to coupe z tym 2,8 to możemy kupić ją na części na spółkę - mieszkam kilka km od ciebie :wink:

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Moj silnik mialby niby byc uturbiony bo ponoc lepiej sie nadaje nize ten z vanosem ;)

 

Tylko jeżeli budujesz potwora grubo powyżej 400KM. Chodzi jeszcze o blok który w M50 jest żeliwny i lepiej znosi uturbianie niż aluminiowy M52

www.turboBMW.pl
Opublikowano

do Korony :

czyli czysto teoretycznie rozważając mając r6 2 litry skupiam się na ????

i tylko na ????Przekładam tylko motor?

Dalej pytając mając cały kompletny motor z osprzętem 2.8 robię klasyczną przekładkę????

pozdrawiam

Unnamed

Opublikowano

Dokładnie, tylko to co napisałem, cała reszta pasuje. Jeżeli będzie silnik M50 wtedy jeszcze łatwiej (brak IMO w sterowniku i pasujące wtyczki)

 

Jeżeli dyfer zostawisz z 320 auto będzie się lepiej zbierać od każdej seryjnej 328 - prędkości na poszczególnych biegach pozostaną tak jak teraz. Spalanie będzie odrobinę wyższe niż seria 328. Oczywiście muszę zaznaczyć że dyfer 320 jest w słabszej wersji (tzw mała głowa) i teoretycznie może się szybciej rozlecieć, jednak przy spokojnym użytkowaniu nic sie nie stanie. Zawsze można go zmienić dużo później jak będzie taka potrzeba

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Nie ma zmian w zawieszeniu, pamiętaj o immobilaizerze i zmianach które trzeba zrobić we wtyczkach - napisałem o tym wyżej. Jedyny element który mógłby teoretycznie zawieść to wspomniany dyfer.
www.turboBMW.pl
Opublikowano

...a dzień dobry wieczór ponownie,no to powiem Ci że jeżeli to jest prawdziwa wiadomość to git,Ja gdzieś od 3 miesięcy szukam informacji na ten temat-właśnie takiej przekładki ,a gdzieś od 1,5 miesiąca zadaje różne pytania dotyczące takiej operacji i nic jak narazie konkretnego nie usłyszałem. Szkoda że tak późno bo motor który miałem na oku jest już nieaktualny. ale trwają intensywne poszukiwania:)))) Dzięki- see YO :)

Ale jak to się mówi ostatni będą pierwszymi :)

pozdrawiam Unnamed

Opublikowano
Jeszcze jedno - w silnikach serii 3 jest inna miska olejowa niż w silnikach serii 5 i 7 - więc jeżeli kupisz silnik np z E39 to musisz kupić dodatkowo miskę olejową oraz smok pompy oleju z takiego silnika ale do E36 i to przełożyć. Sam swap jest prosty jak ....
www.turboBMW.pl
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ok.! mam slnik m-52 2.0 i tez planuje go wymienić i jest to sprawa kilku dni i tez nie jestem wszystkiego pewien,bardzo prosze jeszcze raz jak to jest z ta przekładką,powtarzam mam m-52 i chcę zmienić na m-52 2.8 :dance: :clap:
Opublikowano
a co tu powtarzać :duh: poczytaj uważnie, wszystko opisałem. Przepustnice są inne (inna średnica) więc ASC już nie będziesz miał chyba że da sie przełożyć tylko jakąś część
www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.