Skocz do zawartości

Wymiana sworzenia wahacza, stuki przy kierownicy


kucza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie, pojawily mi sie ostatnio stuki przy kierownicy. Bylem dzisiaj u mechanika i okazalo sie, ze jest straszny luz przy wahaczu (miejsce na ponizszej fotce):

http://atos.wmid.amu.edu.pl/~d132625/wahacz3.jpg

Mam pytanie, czy do naprawy tej bolaczki potrzebuje tej czesci:

http://moto.allegro.pl/item185680957_sworzen_centralny_wachacz_bmw_e30_e36_z3_1jakosc.html

 

I jeszcze jedna sprawa. Chodzi mianowicie o jazde na gazie. Po przekroczeniu 4500 obrotow (tylko na gazie) samochod "strzela", silnik gasnie. Po otwarciu maski, zawsze guma z tej czesci:

http://atos.wmid.amu.edu.pl/~d132625/antywys.jpg

wyskakuje z jej naturalnego polozenia. Po nalozeniu jej ponownie, normalnie moge odpalic silnik i jechac. Co moze byc tego przyczyna? Czy wymiana owego antywystrzalu moze cokolwiek pomoc? Dodam tylko, ze ogolnie silnik strasznie slabo mi kreci, na benzynie max do 5000 obr. Zamierzam teraz wymienic walek rozrzadu i popychacze, ale czy to cos pomoze?

 

Pozdrawiam i prosze o pomoc, szczegolnie w tej pierwszej sprawie, poniewaz na weekend chcialbym pojechac samochodem, a wiem, ze bez naprawy tego nie rusze sie...

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ta aukcje chodz nie jestem jej wlascicielem http://moto.allegro.pl/item189145750_sworzen_dolny_wahacza_bmw_e36_z3_oryginal_lem.html takie rzeczy to tylko kupowac markowe chyba ze znow chcesz sciagac wachacze wprasowywac i ustawiac zbieznosc pozdrawiam ;) na drugie pytanie nie wiem nic bo nie mialem nigdy do czynienia z gazem....
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod pytanie. Czy aby wymienić tą górną tuleje, trzeba wyciągać cały wahacz? Czy potrzebne jest po takiej wymianie ustawianie geometrii? Czy trudną to wymienić i jak się do tego zabrać? Pytam, bo też mam luz na tej górnej tulei....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz tego wymien łączniki stabilizatora oraz tuleje wahacza. To one najbardziej odpowiadaja za tluczenie kierownica.

Tak trzeba zdejmowac caly wahacz. Bez tego sie nie obejdzie ale nie jest to takie trudne na jakie wyglada. Zapsikac lekko WD40 odczekac i mlotkiem odbic stozki na ktorych sa osadzone te czesci.

Po wymianie trzeba ustawic zbieznosc przedniej osi. Niektorzy mowia ze wystarczy pozaznaczac sroby i mocowania zeby nie bylo koniecznosci poprawiania zbieznosci. Jednak nie wiem jak u innych ale u mnie trzeba bylo ustawic zbieznosc mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Moim zdaniem:

 

1. Trzeba wyciagnac wachacz(30 min dla laika), chyba ze ktos ma jakies specjalne narzedzia to moze i nie musi.

2. Geomertii nie trzeba ustawiac bo przy drozkach nic nie krecisz.(Nie jestem do konca pewien)

3. Nie jest to trudne aczkolwiek jak nie masz prasy to masz problem z wprasowaniem tego elementu w wahacz. Takze radzilbym ci poszukac kogos kto ma.

4. Czesci kupujcie tylko Lemfördera(dlugi sworzen) i Meyle(krotki sworzen) tylko to daje gwarancje ze nie bedziesz musial za jakis czas znow tego zmieniac.

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu też robiłem ten swożeń na wachaczu i tak jak ktoś powiedział że nie trzeba ustawiać zbieżności przy wymianie tylko swożni tu sie nic nie zmienia :8) ale jeżli już zmieniasz te tuleje gumowe to jak najbardziej ustawienia są konieczne. Ile czesu zajmuje wymiana swożnia mi zajęło z wyjęciem wachacza około 40 minut i wybiciem, lepiej to napewno robić przy użyciu prasy ale przy dobrym dopasowaniu jakieś metalowej tulei i cięższy młotek idzie też jak po maśle :cool2: CZĘCI TYLKO I WYŁĄCZNIE LAMFORDERA POZDRAWIAM :hand:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mayer4 ja bylem na sprawdzeniu geometrii kol po wymianie tych tulej o ktorych mowisz, bo zmienialem od M3 3.2 i wszystko bylo O.K. ! Panowie powiedzieli ze nie trzeba ustawiac zbieznosci dopoki nie bawisz sie drozkami kierownicy.

 

Ale ile w tym prawdy to nie wiem.

 

Ale przezorny zawsze ubezpieczony, takze sprawdzic nigdy nie zaszkodzi, a i tak samo sprawdzenie jest tansze!!!

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.