Skocz do zawartości

szakal

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia szakal

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. szakal

    pytanie o spawanie wydechu

    Pękła mi rura (z mojej winy) dochodząca do do katalizatora. Pęknięcie jest małe i obejmuje połowe obwodu rury, to taka mała szczelina, że nie da się włożyć paznokcia ale troche tam kopci. Pytanie jest czy lepiej to pospawać migomagiem czy gazami? Tłumik i wszystko łaczące go to oryginał nigdy nie zmieniany w bardzo dobrym stanie bez śladu rdzy.
  2. szakal

    sworzeń wachacza

    a mógłbyś przybliżyć jak wygląda to narzędzie lub gdzie je dostać. Skoro tak piszesz to tylko odkręca się wahacz od strony koła i wymieniasz...
  3. szakal

    sworzeń wachacza

    Mam do wymiany sworzeń wahacza dolny od strony koła. Zakupiłem dwa, żeby wymienić po obu stronach. Przydał by mi się wskazówki jak to zrobić. Okręcić wahacz to wiem. Ale jak wybić stary sworzeń i jak wpasować nowy. Czy da się to zrobić bez prasy? PS. Chciałbym to zrobić sam. Mam już dość płacenia kupe forsy mechanikom za robotę, którą zrobię sam. Tak na marginesie pukało mi lewe koło na dziurach. Wjechałem na kanał pooglądałem i stwierdziłem, że dolny sworzeń wahacza. Ale pojechałem do mechanika, żeby to fachowiec obejrzał. Koleś powiedział, że to dolny sworzeń i wziął 30zł.
  4. szakal

    Co sądzicie o tym BMW???

    Tak czytam i czytam i wnioskuje, że wszystkie BMW sprowadzane z zagranicy używane są przez 60 paro letnich dziadków. Niemcy będą mieli problem, bo bazując na użytkownikach Beemek to wszyscy tam są starzy ludzie. Dla mnie przegięciem jest pisać, że auto ponad 10 letnie jest perfekt stan czy igła. Taki stan to auto ma nowe z fabryki. Auto 10letnie, ma zużyte pewne elementy (gumy, zawieszenie itp.). Dużo ludzi jak patrze, to robi to dla siebie. Kolega kupił passata, przebieg prawie 300 tys. Sam cofnął sobie licznik do 150 tys.. bo lepiej mu się tak jeździ. Mam siostrę w Niemczech, bywam u niej. Widziałem jak beemkami jeżdżą młodzi ludzie. Byłem tam na zlocie BMW (o dziwo palili tam kapcia!!!) ale do nas i tak przyjadą jako auta od niepalących dziadków. Ja kupiłem swoje BMW bez pośredników. Holender ją sprzedał, bo do wymiany było sprzęgło i miała duży przebieg więc zawieszenie niedługo się odezwie.
  5. A ja do M40 wlałem full syntetyk. Ma prawie 240 tys. Po kupnie nie wiedziałem co było lane. Na jeden sezon wlałem półsyntetyk a teraz tylko full syntetyk. Dwa razy wymieniałem już full syntetyka i ani razu nie dolewałem oleju. Więc skoro mój złom (jak niektórzy mówią na M40) nie bierze oleju, to reszta super silników BMW na pewno nie powinna... A tak na poważnie jak z silnikiem jest wszystko ok to moim zdaniem tylko full syntetyk. A jak coś mu dolega a kolega nie chce naprawiać to się wtedy leje różne minerały i też jest ok przez jakiś czas.
  6. Wankiewicz polecam. Robiłem tam auto po małym puknięciu. Bardzo fachowo, bardzo dobrze i jak coś się nie podoba w ich robocie to poprawiają wedle życzenia. Oprócz tego bardzo dobra obsługa. Z drugim autem też u nich byłem i również zrobili bardzo ładnie...
  7. ...też lubię coś przy aucie zrobić, lubię to. Cieszy mnie jeszcze bardziej jak sam coś naprawie i gdy dobrze działa:) Lubię poczytać. Popatrzeć pod maskę, rozkręcić, złożyć:) Na szczęście uszkodzenia nie są duże: do malowania zderzak i maska (może się da ją wypolerować), do wymiany grill, w którym są atrapy. O dziwo atrapy nie zostały nawet lekko uszkodzone. Zderzak też nigdzie nie pękł. A TICO (bo to było Tico) ze zderzaka nie miało nic.
  8. Ciekawi mnie jak pochodzicie do swoich samochodów? Czy to tylko środek transportu, czy lubicie przy nich coś w wolnym czasie robić? Miałem sytuację: W piękny słoneczny dzień siedzę sobie w pracy. Dzwoni żona (miała jechać do sklepu), myśle chcę się zapytać co kupić. Odbieram: "wiesz miałam stłuczke, bo sie zagapiłam nic mi się nie stało ale auto jest troche pokiereszowane" - taki mały skrót co usłyszałem. Zacisnąłem zęby: "nic się nie stało kochanie, przecież to tylko samochód".... ...troche mnie to kosztowało, żeby tak powiedzieć...czy jestem nienormalny? ale lubie swoje auto... jak jest z tym u Was?
  9. Podłącze się pod pytanie. Czy aby wymienić tą górną tuleje, trzeba wyciągać cały wahacz? Czy potrzebne jest po takiej wymianie ustawianie geometrii? Czy trudną to wymienić i jak się do tego zabrać? Pytam, bo też mam luz na tej górnej tulei....
  10. Jaką felege 17 cali założyć żeby nie obcierało ani z przodu ani z tyłu, oponki to 205 a profil - jaki?
  11. szakal

    Pytanie o temperature

    Z ciekawości zapytam: Jaka powinna być temperatura pracy silnika? Mam instrukcje obsługi i tam pod wskaźnikiem jest napis: Pole niebieskie: Silnik jeszcze zimny. Należy jechać na średnich obrotach i z umiarkowaną prędkością. Pole czerwone: Jeżeli świeci lampka ostrzegawcza a Check Control wyświetla sprawdź płyn chłodzący to silnik jest za gorący. Natychmiast wyłącz silnik i pozwól mu ostygnąć. Między barwnymi polami: Normalna temperatura pracy. W razie wysokiej temperatury na zewnątrz lub dużego obciążenia wskazówka może dojść aż do czerwonego pola. Później napisano, w dolewaniu płynu chłodzącego, żeby nigdy nie dolewać do gorącego silnika zimnego płynu. Wydaje mi się, że pęknięcia głowić w BMW to nie tak wina przegrzania, jak to, że do przegrzanego silnika ktoś szybko dolewa zimnej wody. Z reguły coś mocno nagrzanego nie pęka, pęka natomiast gdy szybko schłodzimy. PS. u mnie wskazówka jest zawsze na środku ale temat mnie zainteresował czy nie może jej się zdażyć w jakiś tam warunkach inna pozycja.
  12. znajdź kabel od strony radia, podłączyłem u siebie do tego kabelka mały bajer, nie ma problemu z zasilanie z tego obwodu przy odpalaniu (rozrusznik)
  13. Możesz sobie podpiąć do zasilania radia, działa po przekręceniu kluczyka...
  14. szakal

    kierownica dziwny objaw

    ogólnie zaczęła piszcze zimą, ale może to nie efekt zimna tylko nadszedł czas. Przestaje piszczeć moim zdaniem z dwóch przyczyn (albo sie robi ciepło w aucie, albo to wpływ wykonania ruchów kierownicą i rozgrzania tego co piszczy czy coś w tym stylu).........
  15. szakal

    kierownica dziwny objaw

    Mam mały problem z kierownicą. A mianowicie gdy auto jest zimne podczas mrozu gdy skręcam kierownicą słychać taki metaliczny pisk coś jak by się obcierało (blacha o blachę). Odgłos cichnie gdy auto się zagrzeje w środku. Popmpa wspomagania jest raczej OK. Olej czysty, kierownica pracuje z równomiernym obciążeniem. Pompa tych dźwięków nie wydaje, gdyż na zimnym zilniku sprawdziłem po otwarciu maski czy słychać ten dźwięk. Na moje ucho ten dźwięk dochodzi gdzieś jakby zaraz z za koła kierownicy. Wcześniej miałem podobny przypadek: zacinała mi się stacyjka (w pozycji rozrusznik i trzeba było ręcznie cofać kluczyk), juz miałem kupić nową stacyjkę, wcześniej posmarowałem jednak kluczyk WD40 i kilka razy go do stacyjki. Po problemie śladu nie ma już przez kilka miesięcy. Stacyjka się nie zacina. Auto to e36 318 92r
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.