Skocz do zawartości

Czujnik poziomu oleju


makobek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Uszkodzil mi sie czujnik poziomu oleju, znajdujacy sie pod spodem miski olejowej, samochod to E34 525i 24V az 93r.silnik M50. Bylem w sklepie, ktory dysponuje oryginalnymi czesciami do naszych BMek i cene to 512pln. Troche duzo. Chce jechac poszukac po szrotach ale nie mam pojecia czy czujnik ten jest taki sam jeszcze przy innych silnikach, czy maja takie same miski olejowe, bo podejrzewam ze od miski bedzie to zalezalo. Jesli ktos sie orientuje to prosze o podpowiedz. A moze przypadkiem ktos ma cos takiego do sprzedania?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... musisz szukać czujnika do modelu silnika - taki jest w E34 M20

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/94_p.png

 

a taki w E 34 M50

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/98_p.png

 

 

- szukaj tu :

 

http://www.bmw-partnerzy.pl/wyprzedaz/

 

- porównaj też ceny na allegro w bierzących i zakończonych aukcjach - będziesz wiedział po ile to chodzi i ile można dać za używkę ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie,

 

Odświeżę trochę temat, mam również problem z czujnikiem oleju, tylko w m20b25.

 

Krótka historia:

 

Od kilku miesięcy, jakoś zbiegło to się z wymianą oleju w samochodzie, miałem w e34 komunikat " Oeldruck Sensor". Podobno miał to być padnięty czujnik, także nie przejmowałem się, ponieważ dosłownie kilka dni temu zmieniłem olej w samochodzie i widziałem na bagnecie, że jego poziom jest ok. Po kilku miesiącach, podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka oleju na desce (lampka alladyna), kilka kilometrów się paliła, potem zgasła, później znów się zapaliła, aż w końcu zgasła...i już się nie pali nigdy, przy zapłonie, odpalonym silniku, nie pali się i kropka. A komunikat "Oeldruck sensor", jak był, tak pali się dalej.

 

I teraz pierwsza rzecz którą sprawdziłem:

 

Odpiąłem kabelek idący do czujnika, następnie 3 kabelkami (bo są 3 piny) zwarłem do masy i lampka alladyna również się nie zapaliła. Za to pojawił się nowy komunikat "Sensor Oelstand". Jak wpiąłem wtyczkę spowrotem, to 'nowy' komunikat zniknął, a wszystko wróciło po staremu.

 

[Zakładam, że odłączyłem dobrą wtyczkę, czujnik znjadował się za alternatorem]

 

Teraz pytanie, co z tym fantem zrobić ? lampka na desce sie nie pali, a z drugiej strony po odpięciu kabla czujnika pojawił się nowy komunikat... i należy pamiętać że pali się ten komunikat "Oeldruck sensor"

 

Na co to może wskazywać?

uszkodzony kabel do czujnika ? A może sam czujnik ? Hmm.. Skoro odpięcie kabla daje efekt, to może czujnik ? Bo nawet jeśli żarówka się przepaliła na desce, to skąd komunikat "Oeldruck sensor" ?

 

Co proponujecie zrobić w pierwszej kolejności ?

 

I przy okazji, czy czujnik oleju do m20b25 będzie pasował z m20b20 ? Może po prostu padł mi czujnik i żarówka od lampki alladyna na zegarach ... macie może jakąś instrukcje jak wymienić tą żarówkę?

 

Pozdrawiam i liczę na wsparcie chłopaki :) !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarówke zegarach wymienia sie tak: wysuwasz kierownice max do siebie, odkrecasz 2 śrubki nad zegarami, wysuwasz zegary i jedniczesnie krecac kierownica by zegary mogly wyjsc wyjmujesz je. zarówke wymieniasz i tyle. składasz w odwrotnej kolejnosci.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie zrobiłem, jak radziłeś. Niestety, tabelka z wyszczególnionymi elementami miski oleju silnika m20b20, nie zawiera opisu czujnika, chociaż jest narysowany na schemacie. Natomiast jest on ujęty w spisie silnika m20b25. Schematy miski olejowej są identyczne, wygląd czujników także, więc domniemywam, że czujniki są te same :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oeldruck sensor to komunikat niskiego ciśnienia oleju, a nie jego poziomu. Od ciśnienia jest inny czujnik, nie za 5 stów, tylko za 5 dych (nr 12617568480), pasuje chyba do wszystkich silników stosowanych od E24 do F31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.