Skocz do zawartości

e34 -rozmycie mapy benzyny?co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie. od pewnego czasu auto przestaje mi jezdzic na benzynce, na gazie za to smiga idealnie.objawia sie to strasznym muleniem, strzelaniem gdzies pod maska itp, tak jakby mieszanka byla nie taka. dodam ze swiece wymienione, fajki i cewki powinny byc ok

komputer wykazal blad "zbyt maly zakres regulacji sondy lambda" wiec sadze ze sonda musi isc do wymiany

przy okazji podlaczania laptopa do centralki gazowej takze wizualnie obserwujac wskazania mozna bylo stwierdzic, ze sonda lambda pada, chociaz czasami jeszcze daje oznaki zycia.

 

teraz pytanie: czy wymiana sondy i ponowne wykasowanie bledu cos da? podejrzewam ze w kompterze benzynowym mogly sie rozmyc mapy benzyny. jak to doprowadzic do porzadku, tj do wartosci fabrycznych?

odlaczenie klem od aku pomoze?

pzdr

 

dodam ze to e34 525 touring, silnik M50B25 w automacie

jakis czas temu byl dosc ciekawy post na tematy zwiazane z nierowna praca silnika ale tu co auto to bylo inne rozwiazanie problemu i nic dla sieie nie znalazlem

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Kiedyś na diagnozie wyszła mi padnięta sonda. BMW 520i 24V Wymieniłem i nie do końca było ok (choć było znacznie lepiej). Pojechałem na MODIC do Ossowieckiego (to w Warszawie) - tam podłączono silnk na jakieś 10 minut - skasowano pamięć usterek, przy lekko otwartej przepustnicy coś tam zaprogramowali i to wszystko...

Facet w tym "serwisie" powiedział mi, że tylko oryginalny komputer BMW jest w stanie skasować kody usterek i przywrócić elektronikę silnika do stanu oryginalnego.

Mówił jeszcze coś o trybie awaryjnym elektroniki silnika (gdy sonda nie pracuje). :roll:

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Sonda lambda przy jezdzie na benzynie ma bardzo male znaczenie. Mozna ja odpiac a nie zauwazysz roznicy, jedyne co to wzrosnie spalanie. Natomiast powinny byc problemy na gazie, jezeli to jest instalacja II generacji, sterowana wlasnie z sondy lambda. Mozliwe ze masz po prostu zanieczyszczone lub zapieczone wtryski.
Opublikowano

Ja też mam zdiagnozowaną ustekę sondy lambda i zdaża mi się (choć bardzo żadko) że auto muli na benzynie i słychać jakby strzały spod maski.

 

Podobną sytuację miałem kiedyś w omedze B co spowodowane było łapaniem błędów przez komputer gdy auto jeżdziło na gazie, wytarczyło przejechać kilkanaście kilometrów na benzynie i wszystko wracało do normy dopuki znowu nie zaczołem jeździć na gazie.

 

Spróbuj pojeździć trochę na benzynie jeśli mu się porawi to może to być wina błędów.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

sonde juz mam, jutro byc moze znajde chwile zeby wymienic.

a co instalki, to jest to sekwencja, a wiec 4generacja

wtryski powinny byc ok, bo jak juz troche posmigam i motor sie rozgrzeje, a braknie gazu w zbiorniku i auto samo sie przelaczy na benzyne, to wszystko jest ok.

problemy sa po kazdym uruchomieniu

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

hello

z radoscia informuje ze uporalem sie (jak na razie) z problemem

wymienilem sonde lambda (bosch, koszt 375pln), wykasowalem bledy w komputerze (lecz to nie pomoglo jeszcze za wiele), po czym na godzinke odlaczylem aku. nastepnie odpalilem autko (juz wtedy chodzilo dobrze), i jezdzilem przez pol dnia na benzynce, dopiero pozniej uzylem gazu. jak na razie, po jednym dniu testow, jest ok. na benzynie smiga az milo, i na gaziorze tez zasuwa jak ta lala. oby tak dalej

mam nadzieje ze komp nie zalapie ponownie bledow.

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Z tą sondą to trochę przepłaciłeś :?

Wystarczy kupić sondę BOSH 4 przewody np. do VW. Cena około 150 zł.

:arrow: Ucinasz wtykę VW, lutujesz swoją starą wtykę od padniętej sondy i po kłopocie, no i jeszcze 150 zł w kieszeni :D .

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Kolega Ducat troszke sie myli. Przewodow od sondy nie da sie zlutowac. Przewody sa stalowe ( plecionka ) Mozna je za to z powodzeniem polaczyc specjalnymi rurkami zaciskowymi.

 

Za sonde faktycznie nasz kolega przeplacil. Ja osobiscie kupilem od rozbitka BMW z 98 r. za 100 zl z przesylka i chodzi jak nowa.

Nie mozna tak nerwowo reagowac. Chwila zastanowienia i troszke cierpliwosci i w kieszeni pozostaje minimum 200 zl. ;-))

 

 

Wracajac do przydatnosci sondy przy gazie , to jest ona znaczaca i nie jest wcale obojetne czy ja masz czy nie.

 

Najwazniejsze jest to , ze majac padnieta sonde i jezdzac na gazie wypalimy katalizator. Przyczyna wypalenia katalizatora bedzie zly sklad mieszanki.

Nikt sie nad tym w ten sposob nie zastanawia , ale to fakt.

 

Mowiac krotko , sonda jest potrzebna zawsze.

Opublikowano
Kolega Ducat troszke sie myli. Przewodow od sondy nie da sie zlutowac. Przewody sa stalowe ( plecionka ) Mozna je za to z powodzeniem polaczyc specjalnymi rurkami zaciskowymi.

 

Masz rację Marc750. Uściślając nieco temat... trzy przewody da się zlutować, jeden jest stalowy, który łączymy w sposób opisany przez Ciebie.

Przynajmniej tak było w moim przypadku (sonda Bosh cztery przewody VW)

Pozdrawiam, Michał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.