Skocz do zawartości

E39 Pomóżcie. Szarpie przy delikatnej jeździe


mariuszekkkkk

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem BMW 530D z 99r. Jeżdzi się naprawdę niesamowicie, aczkolwiek jest problem przy spokojnym przyśpieszaniu, zaczyna szarpać, na każdym biegu jest to samo w okolicach 1500-2000 obr. Jak jeżdżę ostro wszystko jest w pożądku.

Jest jeszcze jeden problem. Na postoju gdy silnik jest rozgrzany czuć w kabinie delikatne drgania które przenoszą się z silnika.

Poradźcie co to może być.

Pierwszy ram kupiłem disla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z tego co piszesz to moze byc problem ze sterowaniem podcisnieniowym zaworu EGR -dopalanie spalin. najprostrza zecza ktora mozesz zrobic to wyczyscic elektrozawor wraz z filterkiem ktory steruje wlasnie tym zaworem. wiecej informacji mozesz znalesc w dziale zrob to sam w poscie o utracie mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57. tam jest duzo opisane o czyszczeniu tych elektrozaworow. tylko w twoim przypadku skup sie na sterowaniu zaworem EGR. jest to moje zdanie na temat falowania obrotow. ja tez przez to przechodzilem. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaworem jest wszystko ok. Sprawdzałem wczorej u mechanika. Wyskoczył tylko jakiś błąd bez opisu i diabli wiedzą co to jest????

Jak przyśpieszam ostro wszystko jest ok, ale przyspieszając delikatnie w korkach i jadąc z jedną prędkością na każdym biegu zaczyna szarpać, jak dołożę pedał to ciągnie jak powinien, jak znów trzymam pedał w jednej pozycji to szarpie. Na postoju jest ok. można go przegazowywać, trzymać na jednych obrotach i jest dobrze.

Nie wiem czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki, bez paniki. Malo prawdopodobne zeby ktos tak zrobil i akurat tobie by sie trafilo. jak juz pisalem moze sie zacinac ten zawor EGR i przy spokojnej jezdzie dusi ci silnik spalinami ale nie na 100%. u mnie bylo tak ze mialem popekany wezyk paliwowy ktory szedl od filtra paliwa do pompy paliwowej, dostawalo sie tam powietrze i powodowalo to falowanie obrotow przy spokojnej jezdzie i czasami na postoju gdy webasto sie wlaczalo. dojscie do tego zajelo mi troche czasu. ale twoj przypadek moze byc jeszcze calkiem inny. zycze powodzenia. ps. napewno to blachostka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wszystko do sprawdzenia , pierw kompresja (czasami jak np. urwie się zawór to wkładają byle jaki tłok i auto na giełda) po drugie wtryski może też ktoś wymienił na jakiś wysłużony ale szczelny

 

 

 

 

Ojej, no nie straszmy może aż tak kolegi.

Jakbym sobie dopiero co kupił wymażone auto i usłyszał coś takiego to zawał murowany. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdrowy rozsądek mi mówi że za jedną robotą można sprawdzić i kompresja i wtryski a jak się okaże że silnik zdrowy to szukać ale już z myślą że nie będzie drogo ! szczególnie że kolega pisze że ten zawór jest sprawny bo już go sprawdzali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie. Wyczyściłem EGR, wyczyściłem filterki w zaworkach. Jest tylko jeden szkopuł, przewód podciśnienia który wychodzi z zaworu przed EGR i idzie do EGR był połączony śrubą, tak że zawór nie działał. Jak poczyściłem to wszystko i połączyłe przewód podciśnienia rurką, to okazuje się że jest jeszcze gorzej. Teraz szarpie nawet przy rozpędzaniu.

Pomocy bo nie daje rady....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.