Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wiem że świece to nie wydatek ale nie lubie wydatków bezsensownych nawet małych.

 

Kupiłem auto, zrobiłem nim jakieś 5000 km, niewiem kiedy ostatnio wymienane były świece... kiedyś nawet miałem to zrobić ale zniechęcił mnie znajomy z którym wykręciłem jedną świece i powiedział: "te świece są bardzo ładne, takie jak powinny być ja bym tego nie zmieniał"... a tu chyba nie tylko o wygląd chodzi w kwesti osadów itp ale także o to że z czasem zwiększa się szczelina (dobrze mówie)? I być może jeśli te świece mają z 30-40 kkm to szczelina jest zbyt duża.

 

Opiszę jeszcze co się dzieje z autem:

 

 

1. Po postoju dłuższym niż około 20 minut muszę długo kręcić rozrusznikiem by odpalił.

 

2. Silnik pracuje jednak odrobinkę nie równo; tzn... pracuje sekunde równo, zachwianie i zaś równo i zaś zachwianie; wydaje mi się że wypadają zapłony.

 

3. Troche jednak zbyt duże spalanie (ale jest o niebo lepiej niż jak go kupiłem); teraz minium w trasie jadać drogą krajową to jakieś 10 litrów; ale to jazda 70 - 80 km/h praktycznie cały czas... czyli gazu (a mam sekwencje OMVL) jakieś 11,5 litra.

 

Kopółka i palec wyczyszczone. Pod maską nie ma iskier (kable).

 

Zmienić? :-)

 

Jeszcze taka sprawa że do trzech świec tych bliżej podszybia jest dość cieżki dostęp, co rodzicie wymontować by się tam dostać czy lepiej kombinować bez wymontowania czegokolwiek?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
moje zdanie=zmieniaj.Pamiętaj ze na naszych buniach ,nie wolno oszczędzać :nienie: .Myśle że aż tak trudnego dostępu nie masz do świec w porównaniu z v12,tam to trzeba się troszku namęczyć,ale mi się udało .Pół sukcesu to mieć dobry klucz,no i oczywiście zgrabne rączki(zawsze możesz poprosić o pomoc żonę albo dziewczynę :D )Dasz radę-zmieniaj :D
Opublikowano
moje zdanie=zmieniaj.Pamiętaj ze na naszych buniach ,nie wolno oszczędzać :nienie: .Myśle że aż tak trudnego dostępu nie masz do świec w porównaniu z v12,tam to trzeba się troszku namęczyć,ale mi się udało .Pół sukcesu to mieć dobry klucz,no i oczywiście zgrabne rączki(zawsze możesz poprosić o pomoc żonę albo dziewczynę :D )Dasz radę-zmieniaj :D

 

Dokladnie tak!! Nigdy nie wiadomo ile na nich jest przejechane Km. A co do wizualnego stanu swiec hmmm.. ja bym zmienial wedlug przebiegu, a nie ich wygladu. Do tych trudno dostepnych, powinna Tobie wystarczyc krotka przedluzka od kluczy nasadowych,grzechoteczka i jazda :D Albo podjedz do mnie to zmienimy razem :)

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
moje zdanie=zmieniaj.Pamiętaj ze na naszych buniach ,nie wolno oszczędzać :nienie: .Myśle że aż tak trudnego dostępu nie masz do świec w porównaniu z v12,tam to trzeba się troszku namęczyć,ale mi się udało .Pół sukcesu to mieć dobry klucz,no i oczywiście zgrabne rączki(zawsze możesz poprosić o pomoc żonę albo dziewczynę :D )Dasz radę-zmieniaj :D

 

Dokladnie tak!! Nigdy nie wiadomo ile na nich jest przejechane Km. A co do wizualnego stanu swiec hmmm.. ja bym zmienial wedlug przebiegu, a nie ich wygladu. Do tych trudno dostepnych, powinna Tobie wystarczyc krotka przedluzka od kluczy nasadowych,grzechoteczka i jazda :D Albo podjedz do mnie to zmienimy razem :)

 

Dzięki za propozycje :) Trzeba kiedyś zrobić mały zlot E32 M30 na Śląsku :-)

 

A czy ktoreś z tych objawów które opisałem mogą być spowodowane starymi świecami?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie rowna praca i wypadanie zaplonow to glowna przyczyna zuzytych swiec.Ty zrobiles 5tyś. ,a ile zrobil na nich wlasciciel!? Wymieniaj i juz.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Nie rowna praca i wypadanie zaplonow to glowna przyczyna zuzytych swiec.Ty zrobiles 5tyś. ,a ile zrobil na nich wlasciciel!? Wymieniaj i juz.

 

A i jeszcze jedna sprawa: jak odpala to startuje z niskich obrotów; jak kręce to załapie, ale tak wchodzi najpierw leniwie na 300 rpm... 500 rpm... 600 rpm... dlatego żeby nie męczyć silnika dodaje gazu. Jak dodam gazu wchodzi szybciej i jakby mniej się męczy.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie rowna praca i wypadanie zaplonow to glowna przyczyna zuzytych swiec.Ty zrobiles 5tyś. ,a ile zrobil na nich wlasciciel!? Wymieniaj i juz.

 

A i jeszcze jedna sprawa: jak odpala to startuje z niskich obrotów; jak kręce to załapie, ale tak wchodzi najpierw leniwie na 300 rpm... 500 rpm... 600 rpm... dlatego żeby nie męczyć silnika dodaje gazu. Jak dodam gazu wchodzi szybciej i jakby mniej się męczy.

 

 

A odpalasz z PB czy LPG? Moze masz zle zestrojona instalacje LPG i komp silnika dostraja sie do tych zlych ustawien ,a jak rano znowu odpalasz na PB to komp znowu probuje sie dostroic i tak w kolko.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Nie rowna praca i wypadanie zaplonow to glowna przyczyna zuzytych swiec.Ty zrobiles 5tyś. ,a ile zrobil na nich wlasciciel!? Wymieniaj i juz.

 

A i jeszcze jedna sprawa: jak odpala to startuje z niskich obrotów; jak kręce to załapie, ale tak wchodzi najpierw leniwie na 300 rpm... 500 rpm... 600 rpm... dlatego żeby nie męczyć silnika dodaje gazu. Jak dodam gazu wchodzi szybciej i jakby mniej się męczy.

 

 

A odpalasz z PB czy LPG? Moze masz zle zestrojona instalacje LPG i komp silnika dostraja sie do tych zlych ustawien ,a jak rano znowu odpalasz na PB to komp znowu probuje sie dostroic i tak w kolko.

 

A tak może być przy sekwencji? Bo przecież na sekwencji to komp. benzynowy steruje silnikiem nawet gdy silnik gdy pracuje na gazie...

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No a na zwyklej instalce to co steruje silnikem? Tez komp!!. U Ciebie jest dodatkowo pewnie taki "duzy" sterownik od lpg.Czy tak?

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
No a na zwyklej instalce to co steruje silnikem? Tez komp!!. U Ciebie jest dodatkowo pewnie taki "duzy" sterownik od lpg.Czy tak?

 

No tak, ale u mnie to komputer benzynowy reguluje ilość gazu... pośrednio bo koryguje go komp. gazowy. Ale wydaje mi się że gdyby się te mapy benzyny przze LPG rozstawiały to miałbym szalejące wskazania spalania LPG... a tu co? Zawsze spalanie LPG mam dokładnie 12-13 % wyższe niż pokazuje OBC. OBC nie szaleje więc, pokazuje to co powinien.

Dobrze kombinuje?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dobrze kombinujesz :D A byles na kontroli instalki LPG? Ile ci wogole to po miescie pali?ale nie wedlug OBC tylko rzeczywiste.I zacznij od swiec,zobaczymy efekty :)

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Dobrze kombinujesz :D A byles na kontroli instalki LPG? Ile ci wogole to po miescie pali?ale nie wedlug OBC tylko rzeczywiste.I zacznij od swiec,zobaczymy efekty :)

 

No muszę zmienić, jeszcze w tym tygodniu obiecuje sobie że to zrobie :-)

 

Nie byłem na kontroli instalacji...

 

Po mieście... na różne rzeczy mówią ludzie miasto :-)

 

Dla przykładu:

 

10 KM po Jaworznie do centrum i spowrotem w godzinach szczytu: OBC 17-18 l

 

Jaworzno -> Katowice -> Jaworzno:

 

oszczędnie z korkiem 5min w mysłowicach i spowrotem: 14-15 litrów wg OBC

 

bez korka: 12-13 litrów wg OBC.

 

 

A gazu pali mi:

 

(wskazania OBC) * 112,8% - spalanie benzyny

 

Czyli jak na tej ostatniej "trasie" spali 14,5 wg OBC to weźmie w rzeczywistości jakieś 15,5 LPG + 0,7 NoPB.

 

Podałem Ci tak bo jak jesteś bardziej z południa sosnowca (bliżej śląska ;-)) to znasz pewnie te drogi.

 

A Tobie ile pali na podobnych trasach?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

W sumie głębsze przemyślenia skłaniają mnie do takiej zależności jeszcze:

 

dość dobrze odpala mi silnik w okolicach 0-3 st. w wyższych i niższych temperaturach gorzej.

 

Aha, czujnik temp. silnika sprawdzany wielokrotnie... kiedyś na forum pisałem że ma przerwe... ale nie ma przerwy to miernik miał uszkodzony jeden zakres ;-)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Twoja instalacja jest bardzo nowoczesna,kompy scisle ze soba wspolpracuja wiec spalanie masz dobre.Moja na blosie(przy regulacji ktora daje satysfakcje z jazdy) w miescie najnizej 16,srednio 20 ale potrafi i 23.a trasa taka sosnowiec-ojców to 12 ,a przy rownomiernej okolo 90km/godz to i 10 spali.

A jak miales wczesniej instalke LPG? Moze pozostlosci po strzalach namieszaly cos w przeplywce,mogla sie rozregulowac.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Twoja instalacja jest bardzo nowoczesna,kompy scisle ze soba wspolpracuja wiec spalanie masz dobre.Moja na blosie(przy regulacji ktora daje satysfakcje z jazdy) w miescie najnizej 16,srednio 20 ale potrafi i 23.a trasa taka sosnowiec-ojców to 12 ,a przy rownomiernej okolo 90km/godz to i 10 spali.

A jak miales wczesniej instalke LPG? Moze pozostlosci po strzalach namieszaly cos w przeplywce,mogla sie rozregulowac.

 

To auto mam od... zaraz będzie jubileusz 6 miesięcy :)

 

OMVL zakładany za 5 000 zł w 2004, sprowadzone w 2003... chyba nie było innego gazu.

 

No widzisz... ale moje 10 nigdy nie spali właściwie... benzyny tak: gazu nie. Sosnowiec Olkusz to jest kika świateł po drodze, górki, znam tą drogę dobrze...

 

Mi na trasach gdzie jest wiele mniej gór i zero świateł między 2 a 4-ta w nocy zero ruchu pokazuje spalanie na kompie 10 litrów (11,2 litra LPG).

 

 

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No to jak ciekawostke :D powiem ci jeszcze ze jak bylem po swiniaka :lol: na swieta zeszlo roczne. Caly swiniak w kuferku +dwa wory ziemniarow :oops: +rozne tam badziewia ze wsi :oops: cztery osoby na pokladzie,auto pelna gleba :) trasa Kazimierza Wielka- Sosnowiec,zimno i zjarala 13,5 od suchego tankowania w Kazimierzy do Auschana w sosnowcu. Ona lubi szybko i z pelnym ekwipunkiem,wtedy "oszczedza" :D A normalnie to żre jak na Bete przystalo :) i za to ja lubie.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Niezłe spalanko na blosie :wink: moja przy normalnej jeździe łyka 9-10 l PB, w trasie jadąc nonstop 80-100 równomiernie zero korków udało mi się uzyskać 8,2 :8) krótkie podjazdy,miasto - wiadomo 10 wzwyż :8) .Też jestem za wymianą świeczek: niby w m30 powinno się wymieniać świece co 15 kkm i ja tego przestrzegam - niewielkie koszta ok. 50-70 PLN , zależy gdzie kupisz świeczki. Wymiana bajecznei prosta i jeśli lubisz czasem podłubać w autku to polecam - około 20 minut i po sprawie :wink: Pozdróweczki posiadaczom m30 :cool2:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.