Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Różne znaki na niebie i ziemi wskazują że mam niestety coś nie tak z wałem napędowym. Te znaki to:

 

- drży całe auto przy prędkości ~80km/h ale jak zdejme noge z gazu to przestaje; do tego kierownica nie drży

 

- przy zmianie biegów czasem jest takie łupnięcie

 

- czasem przy wrzucaniu wstecznego jest takie łupnięcie :P Jakby kasowało jakiś luz (wymyśliłem sobie teorie że na łaczniku wału).

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano

Dodam jeszcze że pod solidną górę biegi zmienia bardzo ładnie, gorzej po równym.

 

Ja tłumacze sobie to tak że pod góre luz na łączniku się kasuje.

 

Tylko jak się upewnić czy tak jest?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hehe u mnie objawy są takie same co napisałeś.Po przeczytaniu forum wszyscy piszą o tulejach w belce.Jak sprawdzić wał to nie wiem bo jest zakryty przez wydech,ale ta cząstka tylna co jest odsłonięta u mnie ma luz góra -dół-ale czy tak powinno być to nie wiem,najlepiej niech się wypowiedzą inni,bo sam jestem ciekawy.

U mnie przy przerzucaniu każdego biegu słychać takie uderzenie (głuche)styłu.Tak samo jak dam z D na R .Pozatym jak jadę i puszczę raptownie gaz to też takie puknięcie.Daj znać na forum jak coś wyczajisz bo jestem ciekawy od czego zaczynać zabawę :D

Opublikowano
hehe u mnie objawy są takie same co napisałeś.Po przeczytaniu forum wszyscy piszą o tulejach w belce.Jak sprawdzić wał to nie wiem bo jest zakryty przez wydech,ale ta cząstka tylna co jest odsłonięta u mnie ma luz góra -dół-ale czy tak powinno być to nie wiem,najlepiej niech się wypowiedzą inni,bo sam jestem ciekawy.

U mnie przy przerzucaniu każdego biegu słychać takie uderzenie (głuche)styłu.Tak samo jak dam z D na R .Pozatym jak jadę i puszczę raptownie gaz to też takie puknięcie.Daj znać na forum jak coś wyczajisz bo jestem ciekawy od czego zaczynać zabawę :D

 

A też Ci drży przy dokładnie ~80 km/h?

 

Te tuleje to te duże gumy tak? Czemu takie gumy miałby powodować drżenie? Trochę nie rozumiem...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A co do sprawdzenia to myślę że trzeba na kanale odpalić auto i ktoś musi patrzeć na dole a druga osoba wrzucać R->D->R ew. nawet dodawać ciut gazu (tak do 1200 rpm max) gdy wrzuci bieg. Tylko niewiem gdzie i na co patrzeć ;-)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Element do sprawdzenia- 2,3,4

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/4123_p.png

 

A tu podpora,krzyzaki ,wielowypust,lacznik elastyczny-do sprawdzenia

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/3407_p.png

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
(...)

U mnie przy przerzucaniu każdego biegu słychać takie uderzenie (głuche)styłu.Tak samo jak dam z D na R .Pozatym jak jadę i puszczę raptownie gaz to też takie puknięcie.Daj znać na forum jak coś wyczajisz bo jestem ciekawy od czego zaczynać zabawę :D

 

Prawdopodobnie masz uszkodzona podpore walu. Jezeli przy ruszaniu, zmianie biegow slyszysz i stukanie (calkiem mocne) to stawiam na podpore walu. Jest to dosc czesta przypadlosc BMW.

 

A co do sprawdzenia to myślę że trzeba na kanale odpalić auto i ktoś musi patrzeć na dole a druga osoba wrzucać R->D->R ew. nawet dodawać ciut gazu (tak do 1200 rpm max) gdy wrzuci bieg. Tylko niewiem gdzie i na co patrzeć ;-)

 

 

Pozdrawiam

 

Powiem Ci szczerze ze jedyna metoda sprawdzenia walu (jaka ja znam) to poprostu sprawdzenie walu na tokarce lub specjalnym urzadzeniu dedeykowanym to sprawdzania alow lub polosiek. Jednak nie przypuszczam zeby to wal byl powodem drgan w Twoim samochodzie. Byc moze to te tuleje o ktorych mowa byla wczesniej lub podpora walu. Ewentualnie moze uszkodzony moze byc jeden z przegubow kardana jakie sa na wale.

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Opublikowano
u mnie nie ma drgań przy 80 to fakt,ale pukanie jest.A czy ktoś z was wymieniał część nr 4(ta tuleja jest przykręcona do łapy która trzyma dyfer) jest tak strasznie mało miejsca żeby jakikolwiek ściągacz włożyć,czy trzeba wywalać całą belkę?mam ją faktycznie trochę sparciałą.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam, temat stukania podczas ruszania lub przyspieszania jest mi dobrze znany jak znaleźć co stuka? trzeba wjechać na kanał zapuścić motor HA, HA wbić bieg i puszczać sprzęgło, (lub ruszać przód tył) osoba pod wozem obserwuje miejsce na belce w którym osadzone są gumowe poduchy gdy przy ruszaniu belka przemieszcza się w poprzek (nie mylić góra, dół) oznacza to że gumy są do wymiany, żeby wymienić trzeba wyciągnąć belkę próbowałem wyciągnąć poduchy bez ściągania, zapomnicie, nie da rady i niema jak, jedyne pocieszenie , dyfer zostaje no i oczywiście po wymianie poduch nie stuka i nie wkurza ucha, gdy uszkodzona jest podpora wału napędowego stukanie jest o tyle charakterystyczne że rąbie prawie cały czas podczas jazdy z częstotliwością obracania się wału i wkurza jeszcze bardziej niż w poprzedniej opcji
Opublikowano
wcale nie trzeba wyciagac belki jak sie wymienia te dwie duze tuleje na belce ,ja wymienilem sam ,troszku jest ciezko ale idzie to zrobic ,a zaoszczedzona kaske przezaczyc np na paliwko :D Jednak po wymianie dalej mi puka :(
Opublikowano
Dorzuce sie do tematu, co to może być jak na delikatnym ł€ku droki mam takie wachnięcia tyłu, nieraz strach wchodzić w delikatny łuk na większej prędkości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.