Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukałem i nie mogłem znaleść. Chyba jeszcze nikt tego nie opisywał.

W mojej betce 91r M40 316 nie mam wapomagania kierownicy (no taki egzemplarz sie trafił) i zdecydowałem sie zamontować w niej wspomaganie. Czy ktoś wie, a może już ktoś to robił w E36 M40, czy wystarczy zmienić maglownice, zainstalować pompę, zbiornik, dłuższy pasek klinowy i przewody a wszystko pozostałe będzie pasować??? Z realoem wynika że maglownica ze wspomaganiem jest we wszystkich E36 taka sama, lecz pompa musi być od silnika M40 (na pasek klinowy). Martwię się tylko o kolumne kierowniczą, czy z mojego modelu wejdzie w maglownice ze wspomaganiem, bo tam mogą wystąpić różnice oraz o to czy drążki wychodzące z maglownicy w kierunku kół są takie same, by nie trzema było wymieniać pozostałych częsci układu kierowniczego?? A może zabranie wszystkich drążków od układu ze wspomaganiem będzie łatwiejsze??

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano

Czy naprawde nikt nie wie czy to będzie pasować?? Nikt takiego zabiegu nie robił, to tylko ja mam beśkę bez wspomagania :cry2: ??

Z tego co do tej pory ustaliłem, to drążki kierownicze są takie same, lecz w kierunku kolumny kierowniczej może byc problem, drugi człon koumny kierowniczej tutaj nr 1 jest krótszy i w tabelce jest info że ta część jest tylko do układu ze wspomaganiem. Chyba że wystarczy dokupić też tę część i po ptakach.

Ale zauwarzyłem jeszcze jeden problem, choć może się mylę, czy pompa wspomagania jest napędzana osobnym paskiem klinowym, co powoduje że koło pasowe przy wale korbowym jest na dwa paski, a może nawet na trzy (jeśli jest klima), bo nie znam nikogo kto ma E36 z M40, żebym mógł porównać.

 

Proszę o pomoc bo nie wiem czy w ogóle mam szukać tych części, lub o które części mam się pytać :mad2: . Dzięki za jakąkolwiek podpowiedź.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
Pół roku temu montowałem kpl. wspomaganie .Pompa jest napędzana osobnym paskiem, potrzebne jest koło pasowe na dwa paski , dolną częśc kolumny musisz wymienić . Ja za cały osprzęt i maglownice +robocizna zapłaciłem 750zł. .Było warto.
BMW do końca.
Opublikowano
Pół roku temu montowałem kpl. wspomaganie .Pompa jest napędzana osobnym paskiem, potrzebne jest koło pasowe na dwa paski , dolną częśc kolumny musisz wymienić . Ja za cały osprzęt i maglownice +robocizna zapłaciłem 750zł. .Było warto.
BMW do końca.
Opublikowano
tak swoja droga, nie wyobrażam sobie jeździć e36 bez wspomagania- manewry na parkingu musza być koszmarne, auto swoje waży...
Opublikowano

W wersji bez wspomagania jest przekładnia kierownicza o większym przełożeniu (krótsza) przez co trzeba się więcej nakręcić więc kierownica nie chodzi tak ciężko jak w wersji ze wspomaganiem np. na zgaszonym silniku. Po założeniu wspomagania manewry robi się szybciej i lżej.

A co do koła pasowego musi być dodatkowy rowek z przodu na napęd pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.