Skocz do zawartości

Tunning silnika 325


Combi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś z Was ma doświadczenia w tunningu silnika 2.5 (192KM) w BMW? Zakup M3 nie wchodzi w grę ze względu na to, że doprowadziłem auto do idelanego stanu, lecz chciałbym zejść z przyspieszeniem w granice 7 sekund do setki. Firmy tunningowe za bardzo nie chcą opisywać potencjalnych zmian za pomocą e-maila i proszą o osobisty przyjazd, co doskonale rozumiem. Wolałbym jednak dowiedzieć się czegoś o kosztach itp. Chip w wolnossącym nie zdaje egzaminu, montaż nitro albo turbiny również odpadają. Pozostają modyfikacje mechaniczne samego silnika (wałek, koło zamachowe) i wydechu. Jednak nic wiecęj na ten temat nie wiem. Pomożecie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien silnik. O sekunde zejsc z przyspieszeniem to dosc sporo. Oczywiscie zakladajac katalogowe przyspieszenie. Watpie ze z ukladu wydechowego, filtra powietrza itp osiagniesz az taka dobra poprawe. Ale zycze powodzenia ;)

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw pojedz na hamownie i sprawdz jakie masz parametry, ja bylem wczoraj u Światka i wyszlo 192,6 :P a mody:mozna zalozyc caly wydech supersprinta + chip i jakies 215-220 koni bedzie:

Tak podaje Supersprint, ale prawde powie tylko hamownia:

- Manifold 785501

- No kat 785402

- Rear exhaust 783606

Actual data:Horsepower 212.2 Hp at 5800 rev/min

Torque 268 Nm at 5060 rev/min

 

Tylko te ceny, ja kupuje teraz zamiennik kata ten nr 785402 (juz mi wszystko lata) za okolo 1000 zł,ale chcialbym jeszcze ostatni tlumik to koszt jakies 1500 zl, najdrozszy jest kolektor wydechowy i bede szukal uzywanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw pojedz na hamownie i sprawdz jakie masz parametry, ja bylem wczoraj u Światka i wyszlo 192,6 :P a mody:mozna zalozyc caly wydech supersprinta + chip i jakies 215-220 koni bedzie:

Tak podaje Supersprint, ale prawde powie tylko hamownia:

- Manifold 785501

- No kat 785402

- Rear exhaust 783606

Actual data:Horsepower 212.2 Hp at 5800 rev/min

Torque 268 Nm at 5060 rev/min

 

Tylko te ceny, ja kupuje teraz zamiennik kata ten nr 785402 (juz mi wszystko lata) za okolo 1000 zł,ale chcialbym jeszcze ostatni tlumik to koszt jakies 1500 zl, najdrozszy jest kolektor wydechowy i bede szukal uzywanego.

 

Czyli jaki jest koszt całego wydechu supersprinta i gdzie go można nabyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jestes zainteresowany to Chipa moge zaproponowac..

Mam chipy do sterownikow Bosch:

0 261 200 413 ( Vanos )

0 261 200 402 ( bez Vanos ) - kilka wersji

0 261 200 403

0 261 200 400

 

Siemens 5wk9 002

 

Chip w wolnossącym raczej nie zda egzaminu, w porywach dodaje 8% mocy i momentu, a od 192 KM i 245 Nm nie będzie to wiele. Wolałbym zacząć od tunningu mechanicznego, np. ten wydech + dolot które i tak muszę zrobić. Chipa zostawie sobie na później, bo to jest najprostsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odelżysz koło zamachowe to stracisz na momencie. Zacznij od poprawienia fabryki, tzn wyrównania masy wszystkich elemntów pracujących w silniku, kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy i kolektorze wydechowym. Oczywiście wałki i przeprogramowanie sterownika silnika. Jeśli chcesz mieć przspieszenie do setki lepsze kosztem prędkości maksymalnej najprostszym rozwiązaniem jest skrócenie dyfra. Można również pokombinować w skrzyni np skrócić 1-3 a 4,5 zostawić seryjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

supersprint mozna kupic w intercarsie na zamowienie. Dam znac jak kupie ten zamiennik kata jak to chodzi, jak zrobie caly wydech to pojade na hamownie.

 

W takim razie czekam z niecierpliwością. Ciekawi mnie jaką moc i moment będę mógł uzyskać montując kompletny układ wydechowy np. supersprinta, chipa oraz dolot i czy opłaca się to robić czy lepiej dołożyć te kilka tys. i kupić 328.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz masz zmieniac auto to konkretnie.

Mocy w 328 tez szybko bedzie Ci za malo, jak masz podobna chorobe jak ja. Tylko M3 albo worek siana i dolozenie turbo albo kompresor moze zaspokoic na dluzej... oby, juz sie nie moge doczekac kolejnej przesiadki.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, 328 ze względu na większy moment obrotowy i jego szybszą dostępność jest dynamiczniejsza przy mniejszych prędkościach, powyżej setki różnica pomiędzy 325 i 328 zaciera się. Wiadomo, że 328 jest lepszym rozwiązaniem niż wyżyłowane 325, ponadto 328 z takimi modami jakbym zrobił w 325 niewiele będzie już brakowało do M3.

 

M3 to moje marzenie, jednak jego cena powala na kolana. W Polsce koszt sprawnej eMki E36 to od 25 tys. w górę, w Niemczech też dużo taniej się jej nie dostanie, wiec temat odpada. Pozostaje ewentualna wymiana na 328 jednak poczekam, aż witek540 założy ten wydech i oceni efekty, bo wizja sprzedaży i kolejnego, długiego poszukiwania nowego auta mnie przeraża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.