Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj rano podczas jazdy zapalil mi sie komunikat na desce-TRANSMISION FAILSAVE PROGRAM i skrzynia przelaczyla sie w tryb awaryjny-wogole nie ciagnie. Zjechalem pod dom, wylaczylem motor, odczekalem chwile, odpalilem ponownie, komunikat zgasl, samochod zaczal jechac normalnie, ale nie ryzykowalem i dojechale tylko kawaleczek do garazu, zgasilem i ponownie wyskoczyl komunikat. Mozecie powiedziec co sie dzieje? Wczesniej skrzynia pracowala normalnie-kilka razy lekko szarpnela przy zmianie na wsteczny i raz nie rozlaczyla sprzegla i auto zgaslo przy hamowaniu. Co sie dzieje??

Please pomocy!!

Autko to E38, 95

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
U mnie ten komunikat raz wyskoczył i sam zniknął po krótkim postoju byłem na sprawdzeniu -wszystko OK! Na szczęście od 4 miesięcy to się nie powtórzyło.
Opublikowano

Nikt nie zarzuci :)

często jest właśnie tak , że "alternator już dawno pozostał na jezdni" i zaczynają wychodzić komunikaty z seri "bład sterowania skrzynią"

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Hej,

 

Kempesso Ci co tak mysla-to nie mysla a wiatrak=maka=piernik i wszystko sie zgadza!

 

Marlon u mnie bylo to samo-zapalilo sie, zgaslo i wiecej nie wysokyczlo.

 

Ladownie u mnie wyglada ok, jutro przemieze akumulator. Bylem dzisiaj na skanerze-wywalilo jeden blad- pin 15 nie polaczony-zdjelismy dwie wtyczki, ktore wchodza do automatu i je potraktowalismy odpowiednim pretratem.

 

PANOWIE- jak jest z tymi olejami w skrzyniach automatycznych???????? Czlowiek do ktorego jezdze serwisowac auto to WYKSZTALCONY W BMW w Stanach Inzynierek (dyplomy z trzech modeli), facet ma pojecie i nigdy nie wciska kitu (spoko kolo i lubi Polska wodke). Na pytnie moje czy wamiana olejku jest konieczna odpwowiedzial, ze wedlug jego wiedzy i doswiadczenia-przeszlo 30 lat on nigdy nikomu nie wymieniual oleju w automacie. Ja mam skrzynie 5HP 30 i longlife olej ATF LT 711471.

 

Czytalem, ze wymiana oleju w niektorych przypadkach konczyla sie rozpier.. skrzynia, itd, itp. Nie wiem co robic tak naprawde-skrzynka u mnie w sumie chodzi ok, tylko czasami przy wsteczym pojawia sie szarpniecie-wczesniej tego nie bylo a takze rano przy zimnym aucie sprzeglo slizga sie i przytrzymuje ja troche na drugim biegu, jak sie rozgrzeje troche problem znika. Objawy pojawily sie jednoczesnie! Wszytko wskazuje, ze to zuzyty olej????

 

Piszcie co sadzicie na temat tych objawow??

 

Pozdro

Pablo

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Sa różne opinie na ten temat, ale ja uważam, że trzeba wymieniać olej i tak robie. Oleje log life " długa żywotnść" , ale nie dożywotność :D , chyba że skrzynia padnie to wtedy są dożywotnie :D .

Ja wymieniam profilaktycznie co 30000km, tak zalecają ci co sie tylko automatami zajmują.

Opublikowano

Hej Jorgen

 

Tez mi sie wydaje, ze olej nie moze byc jeden na cale "zycie" auta, jest to troche nielogiczne-mechaznimy sie zuzywaja, filtry i sam olej tez!!!

 

Pozdro

Pablo

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Przekopałem kiedyś forum na temat ASB i z moich obserwacji wynika że większość kłopotów zaczyna się właśnie po wymianie oleju, sam miałem problemy ze skrzynią gość który mi ją naprawiał stwierdził że w 85% kłopoty zaczynają się od niedomagania pompy oleju w skrzyni (słabe ciśnienie) lub przegrzania spalony olej potem tarczki (przeciążenie skrzyni) lub niedomaganie układu chłodzenia (wisko) w tym pierwszym przypadku wymiana oleju może zaznaczam może pomóc na krótko potem i tak remont skrzyni.

Reasumując wymiana oleju to trochę loteria może pomóc ale może też zaszkodzić. Zleć tę wymianę jakiemuś autoryzowanemu warsztatowi który weźmie na siebie jej skutki

Opublikowano

Hej,

 

Kempesso co wedlug Ciebie moga oznaczac te objawy:

 

1. Rano przy zimny motorze (oleju) lekko slizga sie na jedynce i potem przytrzymuje dwojke, po 1-2 minutach objaw znika. (jak przelaczy na gaz wszystko sie uspakaja).

 

2. Czasami przy wstecznym szarpnie.

 

3. Dwa razy sie zadrzylo, ze zgasla przy hamowaniu-zdlawil ja nierozpiety bieg (moje odczucie).

 

Objawy pojawiaja sie przy jezdzie w miescie, nigdy na trasie!!

 

Objawy sporadyczne, wystapily rownoczesnie, autem przejechalem 10000km od polowy lutego, nie wiem czy olej kiedykolwiek byl zmieniany w skrzyni. Wczesniej automat chodzil perfekcyjnie, zero jakis niepokojacych objawow, teraz poza sporadycznymi wypadkami jest perfect, nie czuc zmiany biegow!!! Zastanawiam sie czy visko chodzi- w poprzedenij E32 bylo slychac zajebi.... swist jak sie zalaczylo tu natomist nic nie slysze!!

 

Daj znac co o tym sadzisz??

 

Dzieki!!

 

Pozdro

Pablo

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Ciężko powiedzieć tak na odległość trzeba by podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie błędy zapisuje sterownik skrzyni przyczyn może być wiele ja bym postawił na niski stan oleju w skrzyni bo z tego co opisujesz problem znika po rozgrzaniu skrzyni olej wtedy zwiększa swoją objętość zaglądałeś pod auto skrzynia sucha ?? nie widać wycieku pomiędzy silnikiem a skrzynią ?? jeśli stan oleju jest ok to tak jak napisałem wcześniej słabe ciśnienie oleju w skrzyni wymiana oleju może załatwić sprawę ale może załatwić też skrzynię sprawdź najpierw poziom oleju to Ci wiele podpowie . Co do wisko to nawet na zimnym silniku u mnie je słychać przez ok 15 s. potem zwalnia i załącza się jak wskazówka odchyli się 2-3mm w prawo od pionu
Opublikowano

Hej,

 

Podpinalem auto w sobote pod skaner-byl jeden blad skrzyni-pin 15 nie polaczony, zdjelismy wtyczki, przeczyscilismy styki, skasowalismy blad i jazda. Po mocnej jezdzie podpialem sie znowu i czysto, zero beldow. Sprawdze stan oleju zastanawiam sie tylko jakie cisnienie oleju powino byc w skrzyni i jak je sprawdzic?? Stan raczej ok bo skaner nic nie pokazal, moze ten olej do du.... juz jest?? Pod autem sucho-nie widac wycieku.

 

Pozdro

Pablo

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.