Skocz do zawartości

czy to sprzeglo czy skrzynia BMW e36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No kurde ale jesli to wysprzeglik jest walniety-ma nieszczelnosci-to klopot szarpania wystepowalby ciagle a nie KIEDY AUTO OSIAGA TEMPERATURE ROBOCZA na sprzegle............TAK CZY NIE????? :worried:

 

jesli wysprzeglik puszczalby to bylo by mokro pod nogami-i plynu by ubywalo a to skutkuje zla praca ukladu rowniez hamulcowego.........

 

Panie Pawel Sitek a kto powiedzial ze w/w rozmowcy ubywa plyn podczas osiagniecia temp X???shizy??mylisz Pan dwa tematy:duh: ...po za tym wysprzeglik jest przy skrzyni a TO POMPKA JEST PRZY NOGACH ,plyn nie zawsze musI wylatywac na zewnatrz pomki , moze on tez cofac sie do zbiorniczka nie dajac w tedy odpowiedniego cisnienia na silownik(wysprzeglik),ja zaryzykowalbym po pierwsze zainwestowac w zestaw naprawczy pomki (koszt ok 40 zł) a dopiero gdy nie daloby to efektu "pchac" sie w wymianki dociskow itd..... :twisted: ,tego typu awarii usunalem juz dziesiatki,ostatnio w moim MB byl podobny przypadek i okazalo sie ze winna byla łapka wyciskajaca lozysko oporowe...

Opublikowano
podłącze sie do tematu poniewaz mam podobny problem z którym sie juz bujam od pół roku.

objawy sa takie ze po uruchimieniu auta cos rugota w okolicach skrzyni biegów/sprzęgła. dzieje sie to tylko na odpuszczonym sprzęgle kiedy auto jest na biegu jałowym po wcisniecu sprzegla slychac tylko prace silnika. po przejechaniu ok 50 km rugot sie wycisza i trzeba sie wsłuchac zeby to uslyszec natomiast tuz po uruchomieniu rugota strasznie glosno slychac wyrazny halas nawet stojąc obok auta .mialem ostatnio okazje kupic skrzynie biegów za 170zl tylko nie jestem na 100% pewien ze to wlasnie wina skrzyni kiedys juz poruszalem ten temat i sporo wypowiedzi wskazywalo na łozysko na wałku głównym w skrzyni ale opinie osób obserwujących to zjawisko są rózne.

Czy da sie to zidentyfikowac bez wymontowywania skrzyni??

Czy moze to być jednak koło zamachowe. dodam ze wszystkie biegi wchodzą bez problemu podczas jazdy jest cisza tylko nieraz przy hamowaniu lub ruszaniu cos delikatnie puknie wlasnie w okolicach sjkzyni

tomect albo masz posadzone ktores lozysko w skrzyni biegow (stawiam na lozysko na walku sprzeglowym),podczas wycisniecia sprzegla nie slyszysz "rugotu" poniewaz w tedy odlanczasz naped silnik-skrzynia,moze byc tez przesuwka, na poczatku zmien olej w skrzynce (proponuje dextron2-po kilku setkach przejechanych km powinna ujawnic sie poprawa), czy walek sprzeglowy a glowny to ten sam???nie wiem:) (kwestia opisu )..ale na pewno nie jest to na walku zdawczym...moze tez byc to "specyficznie posadzone" lozysko wyciskowe (jest to zadki przypadek)...ciezko zdjagnozowac to bez wyciagania skrzynki....oraz bez obsluchania "rugotu"....stawiam 97%skrzynka-3 % lozysko sprzegla

 

olej wlasnie juz zmienialem wlalem atf molbila taki iajk powinien byc lecz zadnej poprawy nie bylo. dodam ze rugot slychac tylko na wolnych obrotach jak dodam gazu na odpuszczonym sprzegle to rugot zanika pojawia sie spowrotem kiedy obroty spadna do ok 800 obr

Opublikowano
temperatura silnika nie ma nic do wysprzeglika................jedynie do docisku który sie nagrzewa od silnika wiec odpowiedz jest jasna i zbedne sa głupie przypuszczenia i wprowadzanie chlopaka w bład zastanówcie sie nad tym co piszecie (nie wszyscy) SITEK masz racje tylko nie wszyscy o tym wiedza

 

:duh: :duh: nastepny ktory polaczyl dwa tematy......ludzie czytajcie posty nie wiem czy wolniej ale na 100% uwazniej..po drugie docisk szybciej nagrzewa sie podczas swojej pracy niz od silnika :?

Opublikowano

olej wlasnie juz zmienialem wlalem atf molbila taki iajk powinien byc lecz zadnej poprawy nie bylo. dodam ze rugot slychac tylko na wolnych obrotach jak dodam gazu na odpuszczonym sprzegle to rugot zanika pojawia sie spowrotem kiedy obroty spadna do ok 800 obr

 

a czy podczas delikatnego nacisku na pedal sprzegla owy rugot cichnie?...do tego poprawa moze tez nastapic nawet po 800-1000 km...

 

proponuje zalozyc nowy temat aby nie dostac po uszach :D oraz aby nie wprowadzac w blad Sitkow ...Rudych itp... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
No kurde ale jesli to wysprzeglik jest walniety-ma nieszczelnosci-to klopot szarpania wystepowalby ciagle a nie KIEDY AUTO OSIAGA TEMPERATURE ROBOCZA na sprzegle............TAK CZY NIE????? :worried:

 

jesli wysprzeglik puszczalby to bylo by mokro pod nogami-i plynu by ubywalo a to skutkuje zla praca ukladu rowniez hamulcowego.........

 

Panie Pawel Sitek a kto powiedzial ze w/w rozmowcy ubywa plyn podczas osiagniecia temp X???shizy??mylisz Pan dwa tematy:duh: ...po za tym wysprzeglik jest przy skrzyni a TO POMPKA JEST PRZY NOGACH ,plyn nie zawsze musI wylatywac na zewnatrz pomki , moze on tez cofac sie do zbiorniczka nie dajac w tedy odpowiedniego cisnienia na silownik(wysprzeglik),ja zaryzykowalbym po pierwsze zainwestowac w zestaw naprawczy pomki (koszt ok 40 zł) a dopiero gdy nie daloby to efektu "pchac" sie w wymianki dociskow itd..... :twisted: ,tego typu awarii usunalem juz dziesiatki,ostatnio w moim MB byl podobny przypadek i okazalo sie ze winna byla łapka wyciskajaca lozysko oporowe...

 

 

Fakt-temat sie rozdzielil na dwa rozne problemy-ale uscisilmy-brak mozliwosci wbicia biegu = wina wysprzeglika , a szarpanie po nagrzaniu sprzegla tarczy czy doscisku .

Opublikowano

do Pawel Sitek jezdzilem dzisiaj Beemka i co..........zrobilem 41km i jak przyjechalem nia do domu.....zonk chodzila na biegu jalowym i zaczelo churgotac z okolic sprzegla!!!!! a ja oglupialem jeszcze tak nie mialem nigdy! nacislem pedal sprzegla........churgotanie ustalo nic nie bylo slychac procz silnika...jak sprzeglo puscilem churgocze na nowo :duh: to bedzie sprzeglo albo cos w sprzegle moze docisk a wjazd do garazu mam z delikatnym wzniesieniem i mialem 1000obr i jak puszczalem sprzeglo nie chciala wyjechac tak nia trzepalo i slychac bylo taki dzwiek porownywalny do tarcia kartki papieru o kartke :jawdrop:

sprzeglo sie nagrzalo i zaczelo swirowac! bo jak jest maly odcinek do pokonania tak moze z 30km to wszystko gra! a bylo bardzo cieplo na polu temperatura w plusie i teraz moge miec czesciej takie problemy!

BMW- Bedziesz Mial Wrazenia
Opublikowano
do Pawel Sitek jezdzilem dzisiaj Beemka i co..........zrobilem 41km i jak przyjechalem nia do domu.....zonk chodzila na biegu jalowym i zaczelo churgotac z okolic sprzegla!!!!! a ja oglupialem jeszcze tak nie mialem nigdy! nacislem pedal sprzegla........churgotanie ustalo nic nie bylo slychac procz silnika...jak sprzeglo puscilem churgocze na nowo :duh: to bedzie sprzeglo albo cos w sprzegle moze docisk a wjazd do garazu mam z delikatnym wzniesieniem i mialem 1000obr i jak puszczalem sprzeglo nie chciala wyjechac tak nia trzepalo i slychac bylo taki dzwiek porownywalny do tarcia kartki papieru o kartke :jawdrop:

sprzeglo sie nagrzalo i zaczelo swirowac! bo jak jest maly odcinek do pokonania tak moze z 30km to wszystko gra! a bylo bardzo cieplo na polu temperatura w plusie i teraz moge miec czesciej takie problemy!

 

to juz wiesz-to co pisalem wczesniej to prawda-sprzeglo a nie wysprzeglik-nagrzales auto dzis i sprzeglo malo nie wyzionelo ducha-to trejkotanie to raczej lozysko -ale jak sam zauwazyles tam u ciebie wszystko jest do wymiany ( tarcza pewnie nie ma juz okladzin, docisk przyjarany..)A ten okropny dzwiek walenia-taki metalowy to mechanik mi pwoiedzial ze to juz od szarpania walki w samej skrzyni-kolo zebate to powoduja. Sprzegło

Opublikowano
olej wlasnie juz zmienialem wlalem atf molbila taki iajk powinien byc lecz zadnej poprawy nie bylo. dodam ze rugot slychac tylko na wolnych obrotach jak dodam gazu na odpuszczonym sprzegle to rugot zanika pojawia sie spowrotem kiedy obroty spadna do ok 800 obr

 

a czy podczas delikatnego nacisku na pedal sprzegla owy rugot cichnie?...do tego poprawa moze tez nastapic nawet po 800-1000 km...

 

proponuje zalozyc nowy temat aby nie dostac po uszach :D oraz aby nie wprowadzac w blad Sitkow ...Rudych itp... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

po delikatnym wcisnieciu sprzegla raczej nic sie nie dziej zeby rugotanie odpuscilo sprzeglo trzeba wcisnąc conajmniej do polowy

  • Członkowie klubu
Opublikowano
anjinsan a do wysprzeglika trzeba rozbierac sprzego...?

Wysprzęglik jest na zewnątrz skrzyni. Odkręcasz dwie śruby, węzyk zbiorniczka i po ptakach.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Cześć

Jeszcze taka mała rada do problemów ze sprzęgłem.

Jak macie ściągniętą skrzynię biegów to sprawdzajcie łożysko w kole zamachowym, ono też ma wpływ na pracę sprzęgła (np. problemy z wbiciem biegu).

Z tego co wiem jest to standardowa przypadłość w niektórych modelach BMW.

Przykład dla szukających:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1151&hg=11&fg=20

 

Pozdro

Pablo

Opublikowano

aha :P

wielkie dzieki :D

teraz to ja czekam na wolny termin u mechanika:P

a chce jechac na Szczecinska 6 w krakowie

BMW- Bedziesz Mial Wrazenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.