Skocz do zawartości

Jakie felgi i opony - do E31?Doswiadczenia....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak pozwalam sobie domniemać, większości posiadaczy modelu E31 przekonała się na własnej skórze (raczej na trzęsących się wraz z kierownicą rękach) co to znaczy dopasować odpowiednie felgi i koła do tegoż modelu. Komfort tu można stracić momentalnie lub uzyskać nadspodziewanie pozytywne efekty. Przechodząc do sedna proponuje by zainteresowani oraz doświadczeni pisali o swoich,,manewrach,, na tym polu walki.

 

Obecnie w moim aucie goszczą alufelgi 18-o calowe z oponami o rozmiarach: przód Bridgestone Potenza RE040 225/45. Tył Bridgestone Potenza RE040 245/40. Jak na razie uważam, że sytuacje opanowałem tzn. odczuwam wreszcie komfort jakiego oczekiwałem. Zawieszenie pracuje przyjemnie, powiedziałby ze miękko (mimo, ze Runflat) i ładnie niweluje złą jakość nawierzchni. Wcześniej sen burzyły mi opony na przodzie, 225/40/18 co było jak powiedział mi mój znajomy,,kartoflem,, czyli za twardo i komfort był na pewno ograniczony poprzez,,łapanie’’ każdej dziury i pęknięcia asfaltu. Nie polecam nikomu tego rozmiaru! Wystarczyło zwiększyć profil do 45ciu (opona Runflat) aby nastąpiła niebotyczna zmiana! Pisze o przodzie, gdyż tu odczuwałem najmniejszy poziom komfortu. Jeśli chodzi o nieocieranie o plastikowe elementy przedniego nadkolana to dodam, że na feldze 18 calowej wysokość 45 jest ostateczna. Nie mam danych o szerokości moich felg oraz o dystansach, które posiadam do każdej z nich(nadrobię przy okazji).

Edytowane przez ROMANEK
Opublikowano

Dobrym rozwiązaniem są opony 235/40x18, różnica w stosunku do 225/40 jest kolosalna. Przerabiałem oba rozmiary w E32.

W 850ce ostatnio miałem 235/45x17 255/40x17, felgi 8,5 i 10 cali. Według moich doswiadczeń optimum, kompromis między komfortem i wyglądem.

Ale zdecydowanie najbardziej komfortowe są fabryczne 16ki, nawet na zimówkach. Inżynierowie optymalizowali zawieszenie pod ten rozmiar i ten układ odpowiada charakterowi auta - to prawdziwe GT w starym stylu (Grand Turismo), czyli sportowe auto do długich podróży.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
Wydaje mi sie,ze rzeczywiście rozmiar o ktory piszesz czyli 235/40 powinien być ok co potwierdziły Twoje doświadczenia. A co do fabrycznych 16 tek.....mmmm...to musi byc coś wspaniałego na takiej wysokiej oponie!Osobiście nie potrafie przełamać oporów estetycznych by załozyc felge mniejsza niz 17-cie Cali. I mam za swoje.... :lol:
Opublikowano

ja jeżdże na 17-tkach 235/40 przód i 255/35 z tyłu. Komfort i trakcja bardzo dobra, wygląd mimo że to Alpiny z serii classsic (z szerokimi rantami) bezie lepszy bo właśnie zakupiłem chromy 19 cali z serii M :P

oponki do nich jeszcze nie wiem, bo w sumie felgi szerokie nie są - 8mki.

Opublikowano
Kiedys z ciekawosci przelozylem opony z e38 do osemki. Rozmiar opon to baloniaste 225/60R16.. Wygladalo to fatalnie a i roznicy w komforcie nie zauwazylem jakos. Byc moze gdybym na nich zrobil wiekszy dystans bo te przejechane 10 kilometrow jakos nie utwierdzilo mnie do 16 cali :)
Opublikowano
Kiedys z ciekawosci przelozylem opony z e38 do osemki. Rozmiar opon to baloniaste 225/60R16.. Wygladalo to fatalnie a i roznicy w komforcie nie zauwazylem jakos. Byc moze gdybym na nich zrobil wiekszy dystans bo te przejechane 10 kilometrow jakos nie utwierdzilo mnie do 16 cali :)

 

.....dobrze wiedzieć by pozbyć sie mrzonek!

Opublikowano

.....dobrze wiedzieć by pozbyć sie mrzonek!

Nie wiem jakie macie zawieszenia w swoich 8kach, w zeszłym roku zrobiłem swoją prawie 10 tysięcy kilometrów i na komfort nie narzekałem. Połowa z tego na 16kach...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano

.....dobrze wiedzieć by pozbyć sie mrzonek!

Nie wiem jakie macie zawieszenia w swoich 8kach, w zeszłym roku zrobiłem swoją prawie 10 tysięcy kilometrów i na komfort nie narzekałem. Połowa z tego na 16kach...

 

Nie twierdzę,że jest źle na tym rozmiarze myśle,że powinno być własnie komfortowo...ale wierzę Marcinowi.....Marcin no to jak to było z tymi 16kami?Aż tak źle?Post zostanie dla potomnych co póżniej oskarżą Cię o napędzanie koniunktury wielkogabarytowego przemysłu felgowego!!! :lol:

Opublikowano
Teraz tak sie zastanawiam czy ja przypadkiem nie przelozylem opon tylko na tylnej osi :oops: Juz nie pamietam :oops: Ale to nic straconego, test mozna w kazdej chwili powtorzyc i zdam relacje :wink:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mimo iż podobają mi się większe fele, to chcę zostać przy takich na jakich wyjechał z fabryki(235/50x16), milutko i komfortowo i jak dla mnie bomba . Moje wrażenia z jazdy .... drogi trzyma się dobrze i nie miota mną na garbach przy skrzyżowaniu i mogę wjechać na malutki krawężnik , ale jak bym zmieniał założyłbym 17 , też wydaje mi się , że to optimum . Pozdro .

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.