Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio zauwazylem ze ubywa mi plynu w chłodnicy a w garażu pojawiła się plama na podłodze.Wszedłem pod auto i okazało się że płyn spływa i kapie w miejscu połączenie silnika ze skrzynią, od góry nic nie widać, czy ktoś spotkał się juz z takim problemem? Bylem u jednego mechanika ale ogladał wszystko i nie wie co to może byc :doh: powiedział żebym sie nie przejmował i jeździł dalej bo to jakis mały wyciek :duh: ale ..... wolałbym to zrobić zeby miec spokoj. Pozdrawiam

BMW E36 316i silnik M43

Opublikowano
Dzięki, wyglada na prawdopodobne , problem jest tylko taki ze strasznie kiepski dostep jest tam. W weekend będe miał troche czasu to postaram sie cos pogrzebać. ps.mechanika napewno zmienie :8)
Opublikowano

:oops: Witam! Chyba mam podobny problem! Ostatnimi czasy zauwazylem, ze ubywa mi plynu w chlodnicy jest to okolo 100ml/2000km. Problem niby blachy, ale denerwujacy z uwagi na to, iz trzeba systematycznie sprawdzac stan plynu.

 

Niedawno przy odkurzaniu auta :) zauwazylem, ze podloga(bez dywanika) u pasazera tuz pod jego nogami jest dziwnie tlusta i jakby troche wilgotna oraz okolice skrzyni biegow i sama skrzynia jest dziwnie "spocona".

 

Jest prabwdopodobne ze to wina cieknacej nagrzenicy lub nieszczelnosci przewodow dolot/wylot :modlitwa: oby bylo to!!!

 

Moje pytanie: Duzo roboty jest przy zlokalizowaniu i zlikwidowaniu wycieku? Chodzi mi o naklad pracy(dojscie do nagrzewnicy) i cene nowej nagrzewnicy w przypadku jej nie zdatnosci do dalszej ekspolatacji;)! Bo raczej nie bede czakal az zaczne plywac w plynie chlodniczym :D !!!

 

Mial ktos juz taki problem?

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
Opublikowano

a co to moze byc, bo u mnie ubywa mi litr na jakies 300km

ubywa go w zastraszajcym tepie

 

i nie zauwazylem aby dymil na bialo, w oleju nie ma zadnej mazi

 

pod autem plam nie zauwazylem (auto stoi na pietrowym parkingu)

 

gdzie sie podziewa ten plyn??

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Sprawdz czy nie masz pod nogami mokro z Prawej lub lewej strony.

Ja na poczatku tez tak miałem nawet mi nie ciekło tylko uciekało podczas szybkiej jazdy własnie z tego krucca, jak stanołem to nie leciało i nie było plamy. Dlatego po czasie około 2 tygoni to zlokalizowałem na podnosniku beta do góry i pod auto, oczywiscie przed podniesieniem jej dałem po garach tak zdrowo aby ja rozgrzać dobrze, wtedy niektóre elementy zaczynają sie rozszezac i wiadomo o co chodzi.

[E36] Pozdrawiam ------ Lux -----ZG

zdjęcia mojej betki :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=333362#333362

Opublikowano
Janiczek

Miałem ten sam problem. płyn na 99% ucieka ci z tylnego krócca bloku dokładnie tam gdzie kolega piotrek1 pokazuje na zdjeciu. Sam króciec w serwisie kosztuke 30-40 zł. Proponuje go całego wymienic i po kłopocie. :dance:

 

tak mam zamiar zrobic ale najciekawsze jest to ze kruciec jest suchy ale musze jeszcze sprawdzic zaraz po powrocie z trasy jak silnik bedzie jeszcze cieply, tylko jak?!?! :) bo innej mozliwosci nie widze..

Opublikowano
dzis obejrzałem silnik i kruciec, i co najciekawsze kruciec jest suchy, troche zglupialem bo innej możliwości wycieku nie ma a kruciec jest suchy :mad2: oglądałęm na zimnym i ciepłym silniku. Ubywa mi juz jakieś 100ml na 100 km czyli sporo. Ma ktoś jakieś inne pomysły?? Jakie powinny być objawy gdyby była pęknieta uszczelka pod głowicą??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a jednak to nie króciec, dziś sie wyjaśniło.... wywaliło mi płyn i ładnie sie zakopciło z auta :) ale wstyd :) hehehe ale na poważnie, okazało sie ze wywaliło mi uszczelkę z pod głowicy tam pod króćcem z tylu silnika i mam w związku z tym kilka pytan:

1. czy płyn musi koniecznie dostać sie do oleju w takiej sytuacji? bo olej wygląda normalnie i nie wiem czy tez muszę wymienić ?

2. czy przy każdej zmianie uszczelki trzeba planować głowicę ?

3. jaki jest orientacyjny koszt wymiany uszczelki bo mi powiedzieli 200zl za robociznę+90zl uszczelka+40zl planowanie głowicy i nie wiem czy to dużo. Coś sporo w stosunku do ceny części ?

Opublikowano
naprawdę nikt nie wie czy trzeba koniecznie planować głowice przy zmianie uszczelki?? :( bo nie chce zeby mnie naciągali na jakieś ekstra koszty, coś nie ufam temu mechanikowi. I jakie koszta wiążą sie z takim zabiegiem. Sprawa dość pilna bo autko juz jest u mecha i jeszcze jutro rano mógłbym cos powojować. Pozdro dla wszystkich :)
Opublikowano
ja prawie zawsze planuję głowicę a ceny jakie podał mechanik nie są złe. jeżeli masz gaz a głowica będzie zdjęta to możesz przejrzeć zawory i gniazda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.