Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzis na zimnym silniku odrazu po odpaleniu dodalem pare razy gazu bez przesady oczywiscie i ku mojemu zdziwieniu pokazywal sie niebieski dymek slabo widzialny ale moje oko sokola go dostrzeglo po lekkim rozgrzaniu konczylo sie niebieskie pole strzalki dym znikna tylko znow na przygazowce prawie do odcinki walil lekkim chwilowym czarnym dymem.

 

o co majonez? ktos wie? a moze to norma?

 

 

ps: dodam ze zmienilem niedawno olej z 10w40mobil1 na castrol5w40 magnatec

Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano (edytowane)

Niebieski dymek = spalony olej

 

Piszesz że zmieniłeś ostatnio olej na inny. Jeżeli wcześniej tak nie było to może być wina oleju, moja rada - wróć do tego co był. Niemniej jednak jeżeli auto dymi to jest to oznaką zużycia silnika (uszczelniacze i pierścienie)

Edytowane przez korona
www.turboBMW.pl
Opublikowano

Jak auto jest trochę nagrzane i daje niebieski dym - to silniczek bierze olej - czyli 1sza oznaka zużycia silnika.Ale przy zimnym silniku nie powinno dymić na niebiesko.

 

Z tą drogą jednokierunkową to napewno tak jest?? Bo zgodził bym się z tym, ale TYLKO przy nowym silniku.

 

Zalewając stary silnik który jeżdził na mineralu, olejem syntetycznym - liczmy się z rozpuszczeniem tzw. nagaru, który niby nie jest pożądany, ale w silniku który ma swój przebieg trochę go uszczelnia i nie przepuszcza oleju... i takiej zmiany rodzaju oleju się nie robi!!!!

Opublikowano
koledzy na cieplym silniku nie ma wogle niebieskiego dymu!! chocbym niewiem jak gazowal, tylko na odcince pojawia sie przez chwile czarny dymek a niebieski tylko na zimnym po odpaleniu odrazu. dodam ze nie mam gazu.
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano

co do zmiany oleju przeczytalem tu pare postow i poczytalem ze jesli silnik jest w doskonalej kondycji to mozna smialo zalewac syntetyk w szczegulnosci ze jest tu vanos.

na pulsyntetyku niewziol ani kropelki oleju a lubie przypalic oponki czasem , zrobilem przeglad silnika i pomiary i wszystko bylo ok a czy wczesniej nie dymil w ten sposob to niewiem niezwracalem uwagi.

Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano
koledzy na cieplym silniku nie ma wogle niebieskiego dymu!! chocbym niewiem jak gazowal, tylko na odcince pojawia sie przez chwile czarny dymek a niebieski tylko na zimnym po odpaleniu odrazu. dodam ze nie mam gazu.

 

Niebieski dymek po odpaleniu zimnego silnika z rana to puszczające uszczelniacze zaworowe, ewentualnie pierścienie które na zimno nie ściągają oleju z gładzi cylindra.

 

Czarny dymek przy przegazowaniu ciepłego silnika prawie do odcinki to zbyt bogata mieszanka (uszkodzony może być przepływomierz, sonda lambda lub wtryski)

www.turboBMW.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.