Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukam samochodu większego niż Vectra B (no i wyszło czym jeździ "młody i zielony forumowicz" :duh: ) To jest dla mnie najważniejsze - miejsce i wersja sedan. Coś, co dobrze jeżdzi z gazem (codziennie robię ponad 50 km, nie licząc dalszych wyjazdów w Europę). Mam do 27tyś zł (+ to co w śwince skarbonce mojego dziecka) . Myślę bardzo intensywnie nad E39 528 ew. 523 i proszę Was o opinię czy jest jakaś inna rozsądna cenowo i eksploatacyjnie opcja, pozostając przy BMW - bo to już postanowione jeżeli chodzi o markę. Jestem z warmińsko - mazurskiego a tu szybciej dostaniecie Fergusona w dobrym stanie, niebitego i z niekręconym licznikiem motogodzin, niż bmkę. Może już ten temat był wałkowany na forum więc prosiłbym tylko o linki do innych dyskusji. Ponieważ jak już kupię ten samochód to i tak będę do obrzydzenia tworzył nowe posty na forum i zatruwał Wam życie, więc im szybciej powiedzie mi czy to jest dobry wybór, na co zwracać uwagę przy zakupie i którą wersję silnikową wybrać + jeszcze garść użytecznych informacji tym szybciej ja się zdecyduje na zakup. Tylko takie forum jest dla mnie kompendium wiedzy i środowiskiem opiniotwórczym przy zakupie auta (to nie był komplement tylko fakt). Pozdrawiam serdecznie wszystkich na koniec mojego pierwszego wysmażonego posta. Erwin
Opublikowano

Pliz, jakies wstawiaj znaki nowej linii od czasu do czasu ;).

 

Po pierwsze: zadbane i dobrze utrzymane BMW NIE SA samochodami awaryjnymi i kosztujacymi fortune.

 

Po drugie: prawidlowa eksploatacja BMW (poza wyjatkami typu M-power) nie kosztuje majatku - tzn. np. serii 3 porownywalnie do np. VW Golfa.

 

Po trzecie: Najwazniejsze, zebys kupil samochod bezwypadkowy i w jak najlepszym stanie technicznym. O kupowaniu BMW na forum jest kilka tematow, ktore znajdziesz w wyszukiwarce - w kazdym razie przed podjeciem decyzji zrob przeglad samochodu w ASO lub u zaprzyjaznionego mechanika. Zmierz rowniez grubosc powloki lakierniczej i sprawdz dokladnie samochod pod wzgledem wypadkowosci.

 

Po czwarte: za 27 tys PLN mozesz kupic E39, lub wydac troche mniej i kupic E36 - mniejsze, ale jak dobrze poszukasz, to znajdziesz samochod naprawde w idealnym stanie. Najczesciej takie trafiaja sie wsrod niedawno sprowadzonych do Polski.

 

Po piate: instalacja gazowa moze byc tylko IV gen (tzn. wtryskowa sekwencyjna). Instalacji II gen. silniki w E39 i E36 praktycznie nie toleruja, w najlepszym razie chodza na niej duzo bardziej 'kulawo', niz silniki np. Opla czy VW.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Jeżeli chcesz samochód zdecydowanie większy w środku niż Vectra B to zostaje tylko seria 7. BMW mimo dużych gabarytów zewnętrznych w środku są stosunkowo ciasne.

528 jeździ przyzwoicie przy umiarkowanym spalaniu. Mniejsze silniki bym odpuścil. Zostaje jeszcze TDS ale one mają stosunkowo duże przebiegi i ciężko trafić na silnik w przyzwoitym stanie.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Właśnie tego się obawiałem i potwierdzają to Wasze opinię. Piątka w E39 jest większa na zewnątrz, ale niewiele większa od Vectry B w środku, a od Omegi niestety dużo mniejsza. BMW serii 7 odpada, bo część moich znajomych ma i mówią że wszystko jest dużo droższe niż do piątki. Czy potwierdzacie moje odczucia czy jednak nie do końca jest tak jak piszę?
Opublikowano

Trójka jest dość mała w środku - mniejsza niż Vectra B - która nawiasem mówiąc jest bardzo fajnym samochodem (sporo się taką najeździłem - i to 1.6 16V - ładna i dobrze się prowadzi), więc nie wiem skąd to :duh: - ja jeździłem Unem - to było dopiero :duh:

 

Szczerze mówiąc nie ma większego sensu przesiadać się z Vectry B na E36 - chyba, że masz mały silnik, a w BMW chcesz mieć > 2.0 ...

 

Ceny części zależą od klasy, ale też od modelu i silnika - E36 jest bardzo tania w eksploatacji, bardzo podobnie jest z E34. Co do porównania E39 i E38 (chyba, że myślisz o 7er E32) się nie wypowiadam, bo nie wiem...

Opublikowano

no to zostala Ci tylko opcja e39 .

 

Innej opcji niema .

 

Kolega ma fajna do sprzedania 523 . Swierzo sprowadzona i w stanie bardzo dobrym. JAk chcesz namiar to Ci moge dac. Tylko musialbys dorzucic cos z tej skarbonki. ZA ceną idzie jakosc , a tania rzech jest droga rzecza.

 

Tez mialem ( mam nadal ) vectre b a teraz kupilem e39 .

 

miejsca jest wiecej , wiec pewno bedzie Ci wygodnie.

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

1. Najlepiej idź na jakiś komis i wsiądź sobie do pierwszej lepszej 5-ki. Zobaczysz, czy masz wystarczająco dużo przestrzeni.

 

2. Ja szukałem długo auta, zanim kupiłem wiele egzemplarzy odrzuciłem.

Po kupnie kilka rzeczy zrobiłem - trochę to kosztowało, ale terazm mam wóz w stanie 'jak z salonu' i jestem bardzo, bardzo ale to bardzo zadowolony.

 

3. Na pewno 7-ka jest droższa w utrzymaniu.

 

4. Ja Ci proponuję jakiś 523 lub 528.

 

 

pozdrawiam,

 

PS

użyj wyszukiwarki - było mnóstwo wątków o zakupie BMW.

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano

Czyli wracamy do początku. Jak Beta to E39 w 523 lub 528. A który z tych silników wybrać? Jest to istotne czy po prostu szukać egzemplarza który będzie bardziej zadbany i lepiej utrzymany nie patrząc na silnik?

 

No i skromne pytanko do bodziotg77. Czuję się różnicę między Vectrą a E39 w czasie codziennej jazdy? Chodzi o to że moja druga połówka uparła się na Omegę B (bo jej się podoba, bo jest duży itd) i zależy mi żeby po zakupie Bmki przekonała się że to był słuszny wybór. Będzie widać różnicę na dzień dobry?

 

No i pytanie do wszystkich. Może macie jakieś argumenty żeby jednak oddalić wizję Omegi (nie chcę chyba zostać przy Oplu) ?

 

Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc.

Opublikowano

No i skromne pytanko do bodziotg77. Czuję się różnicę między Vectrą a E39 w czasie codziennej jazdy? Chodzi o to że moja druga połówka uparła się na Omegę B (bo jej się podoba, bo jest duży itd) i zależy mi żeby po zakupie Bmki przekonała się że to był słuszny wybór. Będzie widać różnicę na dzień dobry?

 

Miedzy vectra a e39 jest ogromny przeskok ! niema co porownywac.

 

a co do slinka 2.3 2.8 to kup lepiej utrzymaną .

 

powiedz Twojej pani ze jak dosiadzie bmw to dopiero bedzie cos znaczyla na drodze a nie jak omega ! to auto dla ludu

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

Vectra odpowiada klasowo BMW serii 3.

Omega odpowiada serii 5 i, czy sie to komus podoba, czy nie, bije ja na glowe iloscia miejsca w srodku.

Generalnie, gdybym szukal wygodnego dupowozu, to mocno bym sie zastanawial nad Omega (mialem Omege B przez 2 lata).

Rocznik 2002, dobrze wyposazony i w idealnym stanie potrafi kosztowac okolo 28-30 tys PLN.

Ale przyjemnosc z jazdy w E39 jest nieporownywalnie wieksza - po prostu Omega C jest do stateczniejszej jazdy, E39 w porownaniu z nia bedzie sie zachowywac w zakrecie jak przyklejona.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Jestem swiezym posiadaczem e39 528 kombi. Najpierw szukalem 530 z rocznikow 99/00 ale albo ceny byly kosmiczne, albo auta 'mocno niepewne'. Pojechalem obejrzec na zywo pierwsze auto i... kupilem. Nie ma zasady, czasami ma sie troche szczecia.

To jest automat i spalanie: predkosc spacerowa 90-100 ~10 l/100. Dosc ostra jazda (czasami 140-160) wyszlo <11,5 l/100. Po miescie komputer pokazuje cs kolo 15-17 l/ 100 km.

Ps. moim zdaniem lepiej kupic auto gorzej wyposazone (np. bez skory, elektrycznych foteli, xenonow czy navi) ale w dobrym stanie technicznym. Mam nadzieje, ze mi sie to udalo!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

fomicz napisalPs. moim zdaniem lepiej kupic auto gorzej wyposazone (np. bez skory, elektrycznych foteli, xenonow czy navi) ale w dobrym stanie technicznym. Mam nadzieje, ze mi sie to udalo!

 

 

Swiete słowa , popieram . A nawet dodam wiecej ! z mniejszym silnikiem ale igła , tak jak ja wlasnie zrobilem . Chcialem 530 a kupilem 520 ale jaką ;)

 

nie zaluje choc powiem ze pare koni by sie wiecej przydało .

 

ale nastepne jak BOzia da to bedzie e60 530d

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano

 

Swiete słowa , popieram . A nawet dodam wiecej ! z mniejszym silnikiem ale igła , tak jak ja wlasnie zrobilem . Chcialem 530 a kupilem 520 ale jaką ;)

To tez racja nie nastawiaj sie rowniez na silnik. Szukaj wszystkich, ogladaj, sprawdzaj. Kup najlepszy pod wzgledem technicznym!!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

"nie zaluje choc powiem ze pare koni by sie wiecej przydało"

Wlasnie.Spotkalem sie juz kilka razy ze koledzy po zakupie e39 z malym silnikiem byli zadowoleni ale stwierdzali po pewnym czasie ze "przydalo by sie wiecej"Przy duzym aucie tych konikow troche potrzeba.A tych nigdy dosc.pozdro :)

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Opublikowano

DZIZIS ile postów!! Mam już taką jasność w temacie że muszę uważać żeby białej BMki nie kupić :lol:

Ale żeby nie było za łatwo to jeszcze jeden argument do zastanowienia się mam. Jeżeli dysponuję kwotą 28tyś (i tego się trzymamy) to E39 kupię w roczniku 97 może 98 z przebiegiem do 200 tyś km. Za tą kwotę mam każdą Omegę B (robioną do 1999-2000) i już nawet wejdę w Omegi C roczniki 2001 i przebiegi, chociaż by z uwagi na rocznik, oscylują koło 140 tyś km. Pytanie czy "stara" BMa (bo jakby nie było to już 10 lat eksploatacji na karku) "odwdzięczy się" w użytkowaniu, jakbym chciał nią pojeżdzić z 4-5 lat, w porównaniu z dużo młodszą Omegą? (części, awaryjność, koszty eksploatacji itd)

 

Ps. już chyba nie mam więcej pytań. Dziękuję za dotychczasową cierpliwość ;P

Opublikowano
DZIZIS ile postów!! Mam już taką jasność w temacie że muszę uważać żeby białej BMki nie kupić :lol:

Ale żeby nie było za łatwo to jeszcze jeden argument do zastanowienia się mam. Jeżeli dysponuję kwotą 28tyś (i tego się trzymamy) to E39 kupię w roczniku 97 może 98 z przebiegiem do 200 tyś km. Za tą kwotę mam każdą Omegę B (robioną do 1999-2000) i już nawet wejdę w Omegi C roczniki 2001 i przebiegi, chociaż by z uwagi na rocznik, oscylują koło 140 tyś km. Pytanie czy "stara" BMa (bo jakby nie było to już 10 lat eksploatacji na karku) "odwdzięczy się" w użytkowaniu, jakbym chciał nią pojeżdzić z 4-5 lat, w porównaniu z dużo młodszą Omegą? (części, awaryjność, koszty eksploatacji itd)

 

Ps. już chyba nie mam więcej pytań. Dziękuję za dotychczasową cierpliwość ;P

 

BMW napewno jest lepsza pod każdym względem, zaczynając od jednostek napędowych poprzez jakość materiałów wykańczających wnętrze (na co trzeba zwrócić uwagę bo tam spędzisz większość czasu) aż po blache która w Omegach jest bardzo kiepska i często szybko koroduje. Za kwotę którą podałeś niestety kupisz jedynie '96 ewentyalnie '97 w dobrym stanie. Na nic młodszego raczej nie licz. Ja wiem że są ale uwierz mi ze ich stan nie jest urzekający. Wiem coś na ten temat bo specjalizuje się w znajdowaniu tych modeli dla klientów zainteresowanych kupnem E39 i oglądałem już setki tych samochodów z czego tylko kilkanaście znalazło nowego własciciela. Aktyalnie posiadam w Warszawie ładny egzemplarz: Czarna 528i z '99, samochód był już sprawdzany i jest aktualnie w posiadaniu pracownika salonu BMW, niestety cena jest troche wyższa niż Twoja zaporowa choć niewiele.

Opublikowano

Erwin, ja za swoja z 1999 r. zaplacilem tyle ile ty przeznaczasz na auto. Jak poszukasz to znajdziesz w rozsadnej cenie i z przebiegiem <200 tys.

1.Jaka masz gawrancje ze w Omedze przebieg bedzie prawdziwy?

2.Ma wrazenie, ze E39 z przebiegiem ~200 tys. moze byc w lepszym stanie niz Omega ze 150 tys. km.

Ja przez 5 lat jezdzilem Lancia Kappa z 1995 r. bylem super zadowolony, auto komfortowe, bezawaryjne - super, zwlaszcza za kase jaka chce sie wydac. Kappe z 99-01 moglbym dostac za ~20-23 tys. ale wybralem starsza i drozsza E39. Nie zaluje i mam nadzieje, ze nie bede zalowac!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Jeżeli bardziej zależy Ci na przestrzeni w samochodzie to bierz Omegę B/C. Jest zdecydowanie większa od E39. BMW lepiej się prowadzi i jest bardziej dopracowane ale części będą trochę droższe.

Przejedź się jakąś MV6 i 528. Będziesz wszystko wiedział.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Wczoraj oglądałem jedną 528 świeżo po sprowadzeniu od Gebelsa i na śmierć zapomniałem Wam zadać jeszcze jednego pytania. Co z automatem, bo to akurat był automat. Niektórzy odradzają, niektórzy polecają. Wiem, że z naprawą jest kiepsko, bo mało firm sie tym specjalizuje (i potrafią dobrze naprawić skrzynie) a koszty najprostszych napraw zaczynają się od 1500zł w górę. Lubię jeżdzić furkami z automatem, ale chyba jestem bardziej za manualem we własnej furce. Jakie są Wasze opinie i doświadczenia?
Opublikowano
Jeszcze jedna uwaga, która wynika z moich obserwacji. Chyba jednak trzeba trochę poczekać i dozbierać kasę, żeby jednak zakup oscylował wokół rocznika 1999-2000, tak jak to ma w swojej ofercie tiger81. Widać różnicę między E39 z 96-97 i taką samą tylko 2-3 lata młodszą. Mimo że jeden i drugi samochód jest już "stary" (bo 8 wiosen na karku) to jednak różnica w pojedynczych detalach jest ogromna, nie wiedząc czemu. I na koniec pytanie do Tigera 81 - to jaką kwotą musiałbym dysponować żeby wejść w posiadanie Twojej 528 z 99 ?
Opublikowano
Lubię jeżdzić furkami z automatem, ale chyba jestem bardziej za manualem we własnej furce. Jakie są Wasze opinie i doświadczenia?

Steptronic jest super. Co do awaryjnosci - kazdy element samochodu moze sie zepsuc, ale moim zdaniem automat moze Ci nawet zagwarantowac, ze silnik nie byl za mocno katowany.

Dynamika auta troche mniejsza ale przyjemnosc z jazdy... bezcenna, wiesz za wszystko inne zaplacisz karta ;)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Steptronic jest super.

 

Zależy co kto lubi. Mnie zupełnie nie pasuje. To dalej tylko automat, spalanie przy ręcznej zmianie o 3-4 litry większe (testowane na 540) i ta kretyńska zmiana biegów w odwrotną stronę niż powinno być... chociaż lepiej niż w MB gdzie się zmienia na boki :duh: . Jeżeli przynajmniej 90% przebiegu robisz w dużym mieście to można pomyśleć. Inaczej polecam manuala.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Steptronic jest super.

 

Zależy co kto lubi. Mnie zupełnie nie pasuje. To dalej tylko automat

 

:duh: :duh: Tylko automat??Hm...czemu traktujesz automat jako coś gorszego,może koledze się spodoba :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Moim zdaniem rocznik nie ma az takiego znaczenia. Zdecydowanie wazniejszy jest stan techniczny. Moim najmniej awaryjnym samochodem do tej pory bylo E30 318i, rocznik 1985. Bylem nia w Niemczech, na nartach w Austrii, jezdzilem po calej Polsce. NIGDY nie odmowila posluszenstwa, raz tylko zacial sie rozrusznik, ale dosc szybko mu to przeszlo.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Tylko automat??Hm...czemu traktujesz automat jako coś gorszego,może koledze się spodoba :wink:

 

Bo nie daje możliwości wykorzystania w 100% samochodu. Jak ktoś lubi namiastkę jazdy kosztem komfortu to OK. Ja juz nigdy nie kupię automatu. Z tego właśnie powodu szukam RS4 a nie mocniejszego RS6.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.