Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno zakupiłem moje drugie w życiu BMW...

Posiadam 730 E38 i mam problem, ponieważ wyświetlają mi się błędy, a niestety nie mam instrukcji i nie wiem co oznaczają...

Może ktoś mi pomoże odczytać co oznaczają owe komunikaty.

Załączam fotki

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//piorun.ds.pg.gda.pl/~soldi/nk/files/photo_0199_838.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//piorun.ds.pg.gda.pl/~soldi/nk/files/photo_0198_125.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//piorun.ds.pg.gda.pl/~soldi/nk/files/photo_0196_176.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//piorun.ds.pg.gda.pl/~soldi/nk/files/photo_0195_124.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdjęcie pierwsze-jeszcze nie wiem,ale wydaje mi sie że coś z fotelem.

Zdjęcie drugie-Bremsbelag prüfen-okładziny hamulcowe(klocki)

Zdjęcie trzecie-Nebellicht vorne prufen-światła przeciwmgielne przód(halogeny)

Zdjęcie czwarte-standlicht prufen-przepalona żarówka światła postojowego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tylko część,bo w e38 pewnie jest więcej.

BREMSLICHT - przepalona żarówka światła hamowania

ABBLENDLICHT - światło mijania (przepalona żarówka, uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

ANHANGERLICHT - światła przyczepy (uszkodzony bezpiecznik lub obwód)

BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi

BREMSBELAGE - zużycie okładziny hamulców

BREMSFLUSSIGKEIT - poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN

BREMSLI. ELEKTRIK - brak świateł hamowania (stopiony bezpiecznik lub obwód)

CHECK CONTROL - usterka w układzie elektronicznym

GETRIEBEPROGRAMM - usterka w elektronicznym sterowaniu automatycznej skrzyni

HANDBREMSE LOSEN - zwolnić hamulec ręczny

KEIN BREMSLICHT - brak świateł hamowania (przepalone żarówki lub bezpiecznik)

KENNZEICHENLICHT - oświetlenie tablicy rejestracyjnej (jak wyżej)

KOFFERRAUM OFFEN – bagażnik otwarty

KUEHLWASSERSTAND - niski poziom płynu chłodzącego

KUHLWASSERTEMP - za wysoka temperatura płynu chłodzącego

LICHT AN? - włączone światła

NEBELLICHT HONT. - światła przeciwmgielne tył

NIVEAUREGELUNG - samochód przeciążony

OEIST. LENKHILFE – płyn wspomagania kierownicy

OELDRUCK MOTOR - za niskie ciśnienie oleju w silniku. Natychmiast wyłączyć silnik

OELDRUCK SENSOR - czujnik oleju nie działa nie podłączony

OELSTAND MOTOR - poziom oleju w silniku osiągnął MIN

RUCKLICHT – światło cofania (jak wyżej)

NEBELLICHT VON - światła przeciwmgielne przód

SENSOR OELSTAND - uszkodzony czujnik poziomu oleju

SPEED LIMIT - informacja o przekroczeniu zaprogramowanej prędkości

STANDLICHT – przepalona żarówka światło postojowe (jak wyżej)

TANDLIHT – przepalone żarówki świateł pozycyjnych

TUR OFFEN – drzwi otwarte

WASCHWASSERSTAND - niski poziom płynu do spryskiwaczy

Opublikowano
reki nie dalbym sobie uciac ale wg. mnie na 1 zdjeciu chiodzi mu o akumulator.moge sie mylic i nie chce wprowadzac w blad.

Spox tak czy inaczej warto nawet bateryjkę zmienić.

Dopuki nie podłącze mojego maleństwa pod kompa to i tak wszystkiego sie o nim/niej nie dowiem.

Dzieki za wsparcie :cool2:

Opublikowano
Na 100% chodzi o bateryjkę w kluczyku ma ona oznaczenie CR 2016 dostaniesz ją u zegarmistrza za ok 7 zł niekiedy po jej wymianie trzeba zaprogramować ponownie kluczyk jak to zrobić znajdziesz na forum :cool2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a ja troche z innej beczki, widze ze nie wyswietlaja sie wszystkie napisy i literki w przebiegu kilometrow, mialem ten sam problem w e39, nie moglem prawie w ogole odczytac wskazan temperatury i komunikatow, wiem kto to naprawia, naprawilem i teraz wszystkie komunikaty, temperatura i przebieg kilometrow wyswietlaja sie idealnie, polecam, http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/meljey/lcdprob.htm
Opublikowano
a ja troche z innej beczki, widze ze nie wyswietlaja sie wszystkie napisy i literki w przebiegu kilometrow, mialem ten sam problem w e39, nie moglem prawie w ogole odczytac wskazan temperatury i komunikatow, wiem kto to naprawia, naprawilem i teraz wszystkie komunikaty, temperatura i przebieg kilometrow wyswietlaja sie idealnie, polecam, http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/meljey/lcdprob.htm

Cześć dziękuję za podpowiedz :P

Napewno sie z nim skontaktuje :cool2:

A jeszcze pytanko... Podpowiedz mi ile by mnie orientacyjnie taka naprawa kosztowała bo oprócz tego wyświetlacza na liczniku mam podobny kłopot z wyświetlaczem pod radiem.

Pozdrawiam :roll2:

Opublikowano
wydaje mi sie, ze jesli baterie w kluczyku wymieni sie blyskawicznie to nie jest konieczne programowanie kluczyka. a jesli sie nie uda to daj znac, zeskanuje potrzebna strone z instrukcji.
Opublikowano
wydaje mi sie, ze jesli baterie w kluczyku wymieni sie blyskawicznie to nie jest konieczne programowanie kluczyka. a jesli sie nie uda to daj znac, zeskanuje potrzebna strone z instrukcji.

ja wymienialem ta baterie i specjalnie sie przy tym nie spieszylem

i zadne programowanie nie bylo potrzebne.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Ja też za bardzo się nie śpieszyłem i wszystko działa :cool2:

A Panowie i Panie Klubowicze z innej beczki...

 

Potrzebuję kilku części:

Listwy pod tylne lewe drzwi ta dolna gumowa.

Listwy na przedni prawy błotnik dolna.

Dwóch spryskiwaczy środkowegi i lewego.

Jednego małego kołpaczka na orginalnego alusa.

Mechanizm podnoszenia szyby przód od kierowcy.

 

Może ktoś ma dostęp do takich części

 

I przepraszam że w tym wątku to robie.

Opublikowano

A jeszcze pytanko... Podpowiedz mi ile by mnie orientacyjnie taka naprawa kosztowała bo oprócz tego wyświetlacza na liczniku mam podobny kłopot z wyświetlaczem pod radiem.

Pozdrawiam :roll2:

odp.

Naprawa wyswietlacza w liczniku e39 kosztowala mnie okolo 320 zl z gwarancja (plus koszty przesylki licznika, czas naprawy okolo tygodnia)

pozdr. rob269

:cool2:

Opublikowano

W instrukcji do e38 piszą że w kluczyku jest akumulatorek który ładuje się samoczynnie podczas jazdy!

Co wy na to? :norty:

Opublikowano

Na 100% są dwie bateryjki kształtem od zegarka, ale grubsze.

Ale cena ich wymiany nie była jak w zegarku :mad2:

Na szczęście to nie najważniejsze (KUPIłEM BMW TO Będe Miał Wydatki) :dance:

Nie wiecie czy można gdzieś po za serwisem dorobić kluczyk do E38 :?:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja ostatnio wymienialem bateryjki w kluczyku. Sprawa prosta i niedroga.

Zegarmistrz wymienial i kosztowalo mnie to cale 10zł. Baterie typu CR1220 2szt. Opis na kluczyku mowi aby wymienic je w czasie krotszym niz 1min, by uniknac rozprogramowania. Zabieg bardzo prosty, wiec nie ma problemu by zrobic to samemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.