Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,aktualnie mam auto po stłuczce,bede dzisiaj je rozbierał i chce wymienić błotnik.Żeby go wymienić musze zdjąć nakładkę zewnętrzną z progu-dodam że to oryginał widoczna na fotce.Czy wystarczy zdjąć zaślepki na progu i tam są jakieś śruby czy coś jeszcze trzeba rozkręcać???Z góry dziękuję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W części błotnika powinny być dwie spinki na których trzyma się listwa progowa i być może bo nie pamiętam od spodu dwa kołki. Istnieje opcja że nie będzie tych spinek bo takie błotniki też widziałem. Taka rada przy składaniu, załóż listwe zanim założysz nadkole, choć może być potem problem lekki z nadkolem ale na pewno będzie mniejszy niż założenie listwy ze spinkami jak nie można włożyć ręki od środka i przytrzymać. Blacha się po prostu będzie poddawać i można się wściec, a listwa nie chce zaskoczyć.

 

Pozdro.

Opublikowano

Witam właśnie wczoraj skończyłem zakładać oryginalne nakładki do swojej BMW coupe e36. Musiałem wywiercić w każdym progu po 21 otworów. Ale efekt końcowy jest super. Aby ściągnąć tą nakładkę z błotnika - bo nie ma potrzeby ściagać jej całej do demontażu samego błotnika musisz od spodu wyciągnąć zawleczki z kołków a są tam dwa,

a potem wyciągnąć same kołki. Aby odczepić nakładkę od błotnika to najlepiej abyś ściągnoł nadkole plastikowe i wówczas masz dostęp od wewnętrznej strony błotnika do spinek, są tam trzy spinki i przytrzymując z zewnątrz blachę błotnika poprostu wypchnąć te trzy kołeczki od środka ale tylko te które wchodzą w kołeczki na montowane do błotnika, będziesz widził, są koloru białego a te w progu są koloru zielonego więc te zielone należy zostawić i wyciągnąć później. Musisz robić to dość delikatnie i z umiarkowaną siłą - ostriżnie bo kołki lubią się łamać.

Ale da się to zrobić aby ich nie uszkodzić.

Jak wyciągniesz te kołki to błotni łatwo zdemontujesz.

BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Niby tylko taka zwykła nakładka a jednak to BMW i wszystko solidnie pozakładane.Troche mi rozjaśniliście sprawę.Popołudniu będę sie z tym trudził. :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam właśnie wczoraj skończyłem zakładać oryginalne nakładki do swojej BMW coupe e36. Musiałem wywiercić w każdym progu po 21 otworów.

 

Zabezpieczyłeś sobie te świeże otwory na krawędziach dobrze? Bo jak nie to spodziewaj się na jesień pięknej rdzy i kupy wrzodów dookoła każdego. Kumpel robił podobnie ale na jesień, na wiosne zdjął listwy do lakierowania i był w szoku!!!

Opublikowano
Robiłem całe progi tzn. konserwcję na nich, otwory również zostały zabezpieczone tzw. barankiem, firmy BOLL więc myślę że ruda się nie dobierze do nich.
BMW to pełnia życia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.