Skocz do zawartości

układ kierowniczy


Tomcio_e36

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mój problem opisywałem kilkakrotnie,np tu:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=35895&highlight=

Jestem po wymianie tulei(na te od m3) i dosłownie wszystkiego co się dało(swożnie,drążki kierownicze kompletne,MAGLOWNICA),nawet opon na nowe,pojechałem też ustawić zbieżnośc jeszcze raz,kierownica do jazdy na wprost wraca,luzów niby nie mam ,a auto jak jedzie po nierównej nawierzchni to wali w kierownicę,na koleinach ciąga i bywa tak że przez chwilę czuję taki luz jakby kiera nie miała kontaktu z kołami,sam już nie wiem co to auto boli,odwiozłem je do mechanika,który czaruje w bmkach od dawna i twierdzi że wszystko jest ok,a ja mam dalej jakieś zastrzeżenia-jak jest zimniej czyli np rano to jest stabilniejsze jak cieplej to takie pół gumowe.opony dałem 195 więc są w sumie wąskie.Natomiast jedno mnie martwi-jak zgaszę samochód i pokręce kierownicą trochę w prawo i trochę w lewo a potem nia tak delikatnie trzepię,taki ruch o 15 cm to znowu słysze stuk-i jak położe się pod auto a ktoś mi rusza kierą to normalnie czuję uderzenia na maglu-i już normalnie nie wiem czwarty magiel poszedł się bujać? Czy ktoś kto ma w pełni sterowalne i sprawne auto posłuczał by na zgaszonym silniku czy u niego tez słyczać stuki i czy tak ma być?Jakies sugestie co jeszcze wymienić?Pozdrawiam

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te same objawy i właśnie wyłapałem luz na krzyżaku (łącznik kolumny kierowniczej. Zaraz bede wymieniał (2-3 dni) to dam znac czy pomogło. Też szukałem innej przyczyny i to jest ostatnia szansa na rozwiązanie tego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi obojętnie czy orginalne stalówki czy alumy to ciąga i nie jest to jakieś bicie czy wibracje tylko takie ciąganie jak na koleinach ale robi mi to na prawie równej drodze,gdzie wcześniej nawet nie musiałem myślec o kierowaniu,tak jak mówię wymieniłem w zawieszeniu już wszystko,stuk raczej jest w maglu nie na krzyżaku,wymieniłem w sumie juz trzy magle,każdy który założyłęm stuka!!I ma luz!!Byłem u mechanika ,pojeździł autem i twierdzi że wg niego jest ok a ja jestem pewny że nie jest,tym samochodem buja na boki,i moim pytaniem jest -jak zachowuje się uszkodona maglownica?wie ktoś ale tak na bank?uwozi samochodem?Bo mi ten stuk który odczuwam to wydaje się jest właśnie luz w środku maglownicy ale nie umiem go skręcic bo ta śruba na górze jest zapieczona.Jak jestem pod autem i ruszam juz za ostatnim krzyżakiem,tym przy smej maglownicy na wyłączonym silniku to w maglu słychać stuk!!Więc pytam się pomóżcie czy według was ten magiel jest uwalony?ALBO INACZEJ CZY KTOŚ Z OKOLIC BYTOMIA PODJECHAŁ BY E36 I POZWOLIŁ NIĄ POJEŹDZIĆ ŻEBYM PORÓWNAŁ?Zwróce za dojazd i flachę postawię!!Poradźcie coś!!
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i dopiszę jeszcze jedno-otóz przez jeden tydzień dosłownie przez 400 500 kilometrów po tym jak skręciłem maglownicę to owszem chodziła ciężej niż powinna ale auto nie woziło po drodze szło jak po sznurku i nie było żadnego luzu-więc jak myślicie-ten mój problem to magiel?
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABY NIE klonowac tematu podobnej tresc

 

 

 

u mnie pojawil sie problem ze sciaganiem auta na prawa strone akurat-aby jechac prosto mam lekko skrzywiona kierownice-nie wiem czy mi sie wydaje ale rece mi sie od tego mecza-bo non stop musze kontorawac-

problem ten sie pojawil przy wymianie opon na letnie ( ale czy to moze miec jakies wplywa) a moze szybciej tuleje wachacza ktore moga konczyc zywot???opony mam 195/6515"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ja mam rowniez te same objawy.kiera mi lata na wybojach i wali tak jakby gdzies w okolicy tej rury co wychodzi za kabine (jest w niej mechanizm kierowniczy).

napisz jak wygląda sprawa z tym krzyżakiem i czy to jest droga zabawa?

 

Krzyżak kupiłem na "shrocie" w idealnym stanie za 40 zl. Pojechałem do kumpla na kanał i zacząłem rozkręcać i tu zaczyna się problem. Ja do kolumny kierowniczej żeby ją odkręcić a tam łebki srub zeszlifowane na okrągło :shock: i nijak nie idzie tego odkręcić. Wiem ze jeszcze można od dołu ale tam za duzo roboty :( Czy ktoś wie jak to zrobić z tymi śrubami ? Żeby odkręcić kolumne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się do tego jeszcze raz.

Pojechałem tym razem do kumpla, który zaczął przygode z BMW wiele lat temu. Okazalo sie że te śruby to specjalnie mają te łebki tak zjechane. żeby je odkręcić trzeba najpierw naciąć rowki (przecinakiem albo małym byczkiem) i odkręcić srubokrętem. Kolumne trzeba podciągnąć trochę do góry i ściągnąć łącznik z wieloklinów na kolumnie i na przekładni. Zakładamy nowy skręcamy spowrotem i to wszystko :)

 

Teraz mogę powiedzieć tak, że wszystkie stuki, rwania kierownicy na nierównościach i jakiekolwiek luzy ustąpiły. Wszystkie te objawy miałem przez luz na krzyżaku łacznika kolumny kierowniczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Razyel że tobie się udało ale u mnie stuka raczej w maglownicy i raczej na krzyżakach nie ma luzu,ale jutro sprawdze jeszcze dokładnie-i mógłbyś sprawdzis czy na zgaszonym aucie trzepiąc kierownicą czujesz jakieś leciutkie uderzenia i słyszysz stuk?sprawdzisz?
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do Pawła Sitka:

Jeśli wcześniej było dobrze i na zimówkach jest dobrze a pojawia się to tylko na letnich to najpierw zamień opony stronami-jeśli zacznie ściągać w drugą stronę to masz skrzywioną którąś felgę lub masz nierówno zużyte opony

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Razyel że tobie się udało ale u mnie stuka raczej w maglownicy i raczej na krzyżakach nie ma luzu,ale jutro sprawdze jeszcze dokładnie-i mógłbyś sprawdzis czy na zgaszonym aucie trzepiąc kierownicą czujesz jakieś leciutkie uderzenia i słyszysz stuk?sprawdzisz?

 

Właśnie wróciłem od auta, byłem sprawdzić te stuki i u mnie nie ma żadnych. Są odgłosy pracy maglownicy ale nie są to jakieś stuki. Od wczoraj mój układ kierowniczy pracuje tak jak powinien - cicho i bez żadbych luzów. Autko prowadzi się teraz znakomicie :) Sprawdź dokładnie ten krzyżak, poproś kogoś o pomoc niech Ci delikatnie rusza kierownicą i wtedy będziesz widział co się tam dzieje. Albo sam poruszaj w komorze silnika krzyżakiem i jezeli są luzy to je wyczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź u mnie czuć luz ale właśnie w maglu,szkoda że to już czwarty magiel w tym aucie i słychać właśnie stuknięcie w maglownicy,siedziałem w kanale i kumpel ruszał kierą,nawet minimalne ruszenie kierą przekłada sie na ruch wałka wchodzącego w magiel,więc krzyżaki chyba ok, więcej już używki maglownicy nie kupię ,wysylam swoją do regeneracji bo mam dość już tego auta.a krzyżaki kupię profilaktycznie również-mam pytanie kupowałeś używkę ?
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie

wymienilem tarcze i klocki na nowe i pojawily sie (ale nie zawsze sa) drgania kierownicy w przedziale ok 80 - 120 km/h wczesniej mialem bicie ale to z powodu krzywych tarcz ale po wymianie nadal sa ale nie takie duze

sprawdzilem luzy w zawieszeniu i w ukladzie kierowniczym

w warsztacie powiedzieli ze jest ok i zebym wywazyl kola

wywarzylem jeszcze raz przednia os

i dalej sa te drgania

 

czy z tylniej osi moze byc przeniesione drganie na kierownice?

moze tarcze ktore kupilem sa tez juz krzywe i dac je do przetoczenia?

 

Help !!! :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed założeniem nowych tarcz dokładnie oczyściłeś piastę w miejscu styku z nową tarczą z rdzi i brudu :?: :?: :?:

Sądzę że nie albo nie dokładnie bo właśnie to jest tego objawem.

Minimalna nierówność pozostała po zdjęciu starej tarczy spowoduje że po przykręceniu nowej nie będzie idealnie wycentrowana bo nie przylegnie w tym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym sprawdzic jeszcze drązki kierownicze(w srodku pod manszetami przy maglownicy na jabłuszkach również),wybity drążek przy minimalnie krzywych tarczach będzie wzmagał drgania,piszesz bowiem że czasem one sa a czasem nie ma więc wg mnie to coś w układzie kierowniczym
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed założeniem nowych tarcz dokładnie oczyściłeś piastę w miejscu styku z nową tarczą z rdzi i brudu :?: :?: :?:

Sądzę że nie albo nie dokładnie bo właśnie to jest tego objawem.

Minimalna nierówność pozostała po zdjęciu starej tarczy spowoduje że po przykręceniu nowej nie będzie idealnie wycentrowana bo nie przylegnie w tym miejscu

 

 

tak, bylo dokladnie oczyszczone i to 2 razy bo tez tak myslem ale nic z tego

dzis sprawdzilem amory i wywazylem tyl

i dalej sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym sprawdzic jeszcze drązki kierownicze(w srodku pod manszetami przy maglownicy na jabłuszkach również),wybity drążek przy minimalnie krzywych tarczach będzie wzmagał drgania,piszesz bowiem że czasem one sa a czasem nie ma więc wg mnie to coś w układzie kierowniczym

 

ok dzieki jesszcze to sprawdze bo wsumie to od srodka nie zagladalem

a jak tu bedzie tez ok to jade przetoczyc tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.