Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pare pytań w związku z przekładką foteli i niestety nie znalazłem na nie odpowiedzi w archiwum...

 

Otóż kupiłem komplet skórzanej tapicerki pełna elektryka, z pamięcią, z masażami i podgrzewaniem i zamierzam to wsadzić do mojej e39 520i z 1996 roku...

 

Mam pytanie co do instalacji elektrycznej, czy mozliwe jest zzeby byla instalacja gdzies ukryta pod te fotele czy jest to raczej nierealne? To samo dotyczy tapicerki drzwiowej, czy jest mozliwosc ze jest tam gdzies ukryta kostka do sterowania pamięcią foteli?

 

Mam tez problem z tylną kanapą ponieważ stara była dzielona a nowa nie jest, ale mysle ze sobie z tym poradze... Ewentualnie bylbym wdzieczny za wsazanie mi miejsca gdzie moge dostac jakies schematy elektryczne do mojego BMW...

 

Pomozcie prosze :) jak cos wiecie to piszcie :)

Opublikowano
kolega mi mowil ze bmw ma wyprowadzone podlaczenia do instalacji elektrycznej i ze mozna zawsze sie wpiac pod orginalna kostke ktora fabryka zostawila przy montarzu ale nie jestem do konca pewien czy to prawda
czy jestem mądrym i dobrym czlowiekem?zdarza mi sie byc.
Opublikowano
niema szans byś w aucie znalazł kostki i instalację do foteli . w serwisie pytałem tylko o kable do lampek w tapicerkach drzwi powiedzieli że nie ma bo każda BeeMa przy montażu dostaje taką wiązke jakie ma mieć wyposażenie
Opublikowano

No i tapicerka zamontowana :D

 

Niestety faktycznie nie ma żadnej instalacji do foteli, nawet wlasnie do lampek w drzwiach... Na szczescie zeby dzialala regulacja elektryczna potrzeba tylko podlaczyc + i - i wszystko dziala, niestety zeby uruchomic masaze, podgrzewanie i pamięć musze zrobic instalacje... Czekam na kostki do foteli i do tego panela sterujacego i bede cwiczyl :)

 

dzieki za odpowiedzi :cool2:

Opublikowano
dobrze że są jeszcze ludzie którym sie jeszcze chce ! ja mam radio z telefonem i kompem sterowane z kierownicy klimatronik el. przednie szyby więc brakowało tylko do szczęścia tylnych szyb el. i jak na razie to założyłem ale uniwersalne bo nawet do tego nie dali kabli . Powodzenia
Opublikowano

Fotel kierowcy powinien być zakończony podwójnym złączem:

- 6 pinów grubszych - regulacja fotela

- 10 pinów cieńszych - poduszka kierowcy (czujnik zajęcia fotela)

 

Podaj rok i miesiąc Twojego auta oraz rok i miesiąc "dawcy" bo różnią się wyprowadzenia. Rozumiem, że dawca miał kierownicę z lewej strony :)

 

pozdrawiam

typer

Opublikowano

Podłączenie panela pamięci (M 1 2 3):

Panel podłączony jest do modułu drzwi kierowcy (ten ze sterowaniem szyb na wierzchu.

Kostka panela pamięci 6 pinów kolor neutralny.

Kostka modułu drzwi kierowcy 18 pinów czarna (ta bardziej z tyłu).

 

Panel pamięci - moduł drzwi (piny) - kolor (przekrój przewodu 0,35)

3 - 2 - GN/RT

2 - 5 - BR/GE

1 - 13 - BR/GR

6 - 14 - GR/RT

4 - 18 - GR/BL

 

:)

 

Pozdrawiam

Typer

Opublikowano

Jakby co to podaję rozpiskę złącza fotela kierowcy od września 99:

pin - przekrój - kolor - strona fotela - strona auta

5 - 0.35 - VI/GN - czujnik zapięcia pasa - bezpiecznik40 5A

7 - 0.35 - BL/VI - czujnik zapięcia pasa - moduł diagnostyki poduszek pin12

9 - 0.5 - SW - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin1

10 - 0.5 - SW - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin2

13 - 4.0 - RT/BR - zasilanie - bezpiecznik13 30A

14 - 4.0 - BR - masa - masa

15 - 0.35 - BL/RT - P--BUS - P--BUS (Moduł Ogólny złączeA pin25)

16 - 0.35 - GE/GN - aktywne siedzenie - panel wyłączników pin11 (ten pod klimą)

17 - 0.35 - BR/BL - moduł pamięci - wajcha ustawiania kierownicy pin1

18 - 0.35 - BR/RT - moduł pamięci - wajcha ustawiania kierownicy pin2

19 - 0.35 - BR/WS - moduł pamięci - wajcha ustawiania kierownicy pin3

20 - 0.35 - BR/SW - moduł pamięci - wajcha ustawiania kierownicy pin4

21 - 0.35 - SW - moduł pamięci - silnik pochylenia kierownicy pin1

22 - 0.35 - SW/BL - moduł pamięci - silnik wysunięcia kierownicy pin1

23 - 0.5 - WS/BL - podgrzewanie siedzenia - panel wyłączników pin12 (ten pod klimą)

25 - 0.5 - WS/GE - podgrzewanie siedzenia - panel wyłączników pin1 (ten pod klimą)

 

:)

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano (edytowane)

Dla porównania rozpiska złącza 6pin fotela kierowcy w 1996r:

pin - przekrój - kolor - strona fotela - strona auta

1 - 4.0 - BR - masa - masa

2 - 0.5 - WS/BL - podgrzewanie siedzenia - wyłącznik grzania fotela kierowcy pin2

3 - 0.75 - WS/GE - podgrzewanie siedzenia - wyłącznik grzania fotela kierowcy pin5

4 - 0.35 - BL/RT - moduł pamięci - P--BUS (Moduł Ogólny złączeA pin25)

6 - 4.0 - RT/BR - zasilanie - bezpiecznik13 30A

 

i druga część złącza fotela kierowcy 10pin (ale widać tylko 7pin) w 1996r:

pin - przekrój - kolor - strona fotela - strona auta

6 - 0.35 - BR/SW - czujnik zapięcia pasa - masa

7 - 0.35 - BL/VI - czujnik zapięcia pasa - nie podłączony

8 - 0.35 - BL/SW - czujnik zapięcia pasa - moduł świateł złączeC pin 6

9 - 0.5 - GE/RT - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin1

10 - 0.5 - GE/BR - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin2

 

no, to chyba nie jest źle :)

 

Pozdrawiam

typer

Edytowane przez typer
Opublikowano

to co nam brakuje?

 

- Panel w drzwiach podłączymy

- Czujnik zapięcia pasa podłączymy (trzeba tylko podawać masę a nie +)

- Napinacz pasa podłączymy

- Zasilanie ogólne i masę podłączymy

- P-BUS podłączymy

- wyłączniki podgrzewania siedzenia podłączymy

 

- brakuje wyłącznika aktywnego siedzenia

- brakuje wiązki do elektrycznie ustawianej kierownicy

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano
Fotel kierowcy powinien być zakończony podwójnym złączem:

- 6 pinów grubszych - regulacja fotela

- 10 pinów cieńszych - poduszka kierowcy (czujnik zajęcia fotela)

 

Podaj rok i miesiąc Twojego auta oraz rok i miesiąc "dawcy" bo różnią się wyprowadzenia. Rozumiem, że dawca miał kierownicę z lewej strony :)

 

pozdrawiam

typer

 

wow, dzieki ze chcialo Ci sie szukac :)

 

dawca skóry jest z 2000r. nie jest to anglik, moje e39 jest z pazdziernika 96r.

 

dorwalem oryginalne kostki od siedzen z kawalkiem kabli i tam sa takie oto kabelki:

 

gruby brązowy, gruby czrewono brazowy, sredni białożółty i reszta cienkie: bialoniebieski, brazowoczarny, niebiesko czerwony, bialobrazowy, czarno niebieski, brazowo czerwony, zoltozielony, niebieskobrazowy, czarny i dwa splecione ze soba zoltoczerwony i zoltobrazowy, to byla kostka fotela kierowcy

 

najgorzej ze nie mam jeszcze kostki do tego panela sterujacego, ale juz sie zalatwia :)

Opublikowano

no to wygląda, że:

 

gruby brązowy, - BR - masa

gruby czrewono brazowy, - RT/BR - zasilanie (bezpiecznik13)

sredni białożółty - WS/GE - podgrzewanie siedzenia +

i reszta cienkie:

bialoniebieski, - WS/BL - podgrzewanie siedzenia termistor

brazowoczarny, - BR/SW - wajcha ustawiania kierownicy

niebiesko czerwony, - BL/RT - P-BUS

bialobrazowy, BR/WS - wajcha ustawiania kierownicy

czarno niebieski, - SW/BL - silnik wysuniecia kierownicy

brazowo czerwony, BR/RT - wajcha ustawiania kierownicy

zoltozielony, - GE/GN - aktywne siedzenie

niebieskobrazowy, BR/BL - wajcha ustawiania kierownicy

czarny - SW - silnik pochylenia kierownicy

i dwa splecione ze soba zoltoczerwony i zoltobrazowy - GE/RT i GE/BR - napinacz pasa

 

1. Jak widać - nie ma czujnika zapięcia pasów.

2. Rozumiem, że nie masz kierownicy regulowanej elektrycznie czyli odpada podłączanie sześciu kabelków do kierownicy :)

3. Masz wyłącznik aktywnego siedzenia i wyłączniki podgrzewanych siedzeń?

4. W fotelu pasażera kolory powinny byc analogiczne do fotela kierowcy.

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

Linią P-BUS jest połączony moduł ogólny (General Module A1) z:

- szyberdachem

- modułami w drzwiach kierowcy i pasażera,

- przednimi siedzeniami - moduł pamięci oraz aktywnych siedzeń.

 

mam tylko nadzieję, że nie trzeba będzie tego modułu przeprogramować (żeby np. zobaczył panel wyboru pamięci na drzwiach)

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

1. Jak widać - nie ma czujnika zapięcia pasów.

2. Rozumiem, że nie masz kierownicy regulowanej elektrycznie czyli odpada podłączanie sześciu kabelków do kierownicy :)

3. Masz wyłącznik aktywnego siedzenia i wyłączniki podgrzewanych siedzeń?

4. W fotelu pasażera kolory powinny byc analogiczne do fotela kierowcy.

 

Pozdrawiam

typer

 

Nie mam elektrycznie regulowanej kierownicy, wlacznik podgrzewanych siedzen i aktywnego posiadam :) jeszcze tylko musze dorwac do niego kostke bo on tam ma 23 piny i bez kostki go nie podlacze... Masz moze rozpiske tego panela z przyciskami? :jawdrop:

Opublikowano
Panel z przyciskami też jest z 2000r? Z tego co pamiętam w 96 każdy przycisk był oddzielnie i miał oddzielną kostkę a od 09.98 cały panel to jedna kostka. Postaram się wrzucić opis w weekend.

 

Ile i jakie przyciski masz na tym panelu?

 

Pozdrawiam

typer

 

Panel tez mam z 2000r., masz racje, w mojej e39 sa miejsca na pojedyncze przyciski natomiast tu jest caly panel.

 

Przyciski jakie tam są to: podgrzewanie fotela kierowcy, aktywny fotel kierowcy, ASC, podgrzewanie fotela pasazera, aktywny fotel pasazera :norty:

Opublikowano

Opis pinów panela z roku modelowego 2000 (uwaga przy elekronice silnika MSS52 - stososowanej w M5 są inne wyprowadzenia, w szczególności pin 6):

 

1 - Podgrzewanie siedzenia kierowcy

2 - Zasilanie (bezpiecznik17) przekrój 0.75

3 - Terminal58g (podświetlenie)

4 - EDC/(DME z MSS52)

5 - EDC/(DME z MSS52)

6 - Zasilanie (bezpiecznik60)/(masa z MSS52) przekrój 0.5

7 - Zasilanie (bezpiecznik32) przekrój 2.5

8 - puste

9 - puste

10 - Aktywne siedzenie pasażera

11 - Aktywne siedzenie kierowcy

12 - Podgrzewanie siedzenia kierowcy - termostat

13 - Podgrzewanie siedzenia pasażera

14 - Tylna roleta góra - silnik

15 - Tylna roleta dół - silnik

16 - przycisk ASC/DSC

17 - puste

18 - puste

19 - masa przekrój 0.75

20 - Tylna roleta - przycisk

21 - K-BUS

22 - Podgrzewanie siedzenia pasażera - termostat

23 - Zasilanie (bezpiecznik45) przekrój 0.5

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

Wielkie dzieki typer za pomoc :cool2:

 

Mam juz wszystko co potrzebne do montazu, teraz bede musial sklecic instalacje do tego i heja! :norty:

 

jakby to nie byl dla Ciebie problem to moglbys jeszcze rozpisac kostke fotela pasazera, wtedy to juz bym mial naprawde wszystko! chociaz doszedlbym do tego ale nie chce czegos sknocić :)

 

pozdrawiam

 

P.S. jeszcze jedna prosba, chodzi o kabelki do samego przycisku ASC 520i 1996r, mam tam cztery kabelki jeden od podswietlenia, drugi od ASC i jeszcze dwa sa i nie wiem doczego sluza i jak je podlaczyc do tego nowego panela bo w nim nie ma takich kabli, tzn tego koloru :)

 

te kable to czerwono biały i czarno brązowy :)

Opublikowano

Rozpiska złącza fotela pasażera od września 99:

pin - przekrój - kolor - strona fotela - strona auta

5 - 0.5 - BR/SW - czujnik zajętości siedzenia pin1 - bezpiecznik40 5A

7 - 0.35 - WS/RT - czujnik zajętości siedzenia pin3 - moduł diagnostyki poduszek pin15

8 - 0.5 - BR/SW - czujnik zajętości siedzena pin2 - masa

9 - 0.5 - SW - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin3

10 - 0.5 - WS - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin4

13 - 4.0 - RT/GE - zasilanie - bezpiecznik10 30A

14 - 4.0 - BR - masa - masa

15 - 0.35 - BL/RT - P--BUS - P--BUS (Moduł Ogólny złączeA pin25)

16 - 0.35 - GE/BL - aktywne siedzenie - panel wyłączników pin10 (ten pod klimą)

23 - 0.5 - WS/BR - podgrzewanie siedzenia - panel wyłączników pin22 (ten pod klimą)

25 - 0.5 - WS/GN - podgrzewanie siedzenia - panel wyłączników pin13 (ten pod klimą)

 

Dla porównania rozpiska złącza 6pin fotela pasażera w 1996r:

pin - przekrój - kolor - strona fotela - strona auta

1 - 4.0 - BR - masa - masa

2 - 0.5 - WS/BL - podgrzewanie siedzenia - wyłącznik grzania fotela kierowcy pin2

3 - 0.75 - WS/GE - podgrzewanie siedzenia - wyłącznik grzania fotela kierowcy pin5

6 - 4.0 - RT/BR - zasilanie - bezpiecznik10 30A

 

i druga część złącza fotela pasażera 10pin (ale widać tylko 7pin) w 1996r:

pin - przekrój - kolor - strona fotela - strona auta

1 - 0.5 - VI/GN - czujnik zajętości siedzenia pin1 - bezpiecznik40 5A

2 - 0.35 - WS/RT - czujnik zajętości siedzenia pin3 - moduł diagnostyki poduszek pin15

6 - 0.35 - BR/SW - czujnik zajętości siedzena pin2 - masa

7 - 0.35 - BL/WS - czujnik zapięcia pasa - nie podłączony

9 - 0.5 - BL/RT - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin3

10 - 0.5 - BL/BR - napinacz pasa - moduł diagnostyki poduszek pin4

 

Pozdrawiam

typer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.