Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problemik z klimatyzacja - gdy ja właczam kontrolka załaczenia sie sweici lecz neistety nie załacza sie sprężarka - co moze byc powodem?
Opublikowano
moze byc juz zamale cisnienie lub jest pusta
Opublikowano
w E34 po zalaczeniu klimy 1 bieg powinien chodzic non stop,jezeli nie chodzi to przepalila sie opornica ceramiczna przy silniku
Opublikowano
w E34 po zalaczeniu klimy 1 bieg powinien chodzic non stop,jezeli nie chodzi to przepalila sie opornica ceramiczna przy silniku

 

kurcze każdy gada o innym biegu - hehe

 

Jak sie nie załącza to należy zacząć od bezpieczników , potem od sprawdzenia ciśnienia w układzie, jak to bedzie oki to już poważniejsza sprawa.

Po naciśnięciu przycisku klimy powinna sie załaczyc sprezarka i 1 bieg wentylatora klimy - ten przed chłodnicą - jest to dosc istotne z racji na ciśnienie w układzie klimy podczzas postoju bez wymuszonego odbioru ciepła. Jezeli jest dosc zimno to klima moze pracowac cyklicznie z krotkimi cyklami pracy, jak damy na wyzsza temperature to przynajmniej u mnie moze sprezarka sie takze nie załaczyć.

NO i tyle ;)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Widze ze ty tez o tym biegu ,he he

i o tym cisnieniu he he

Opublikowano
bezpieczniki ok zatem pozostaje cisnienie w ukladzie. Zobaczymy jak sie cieplej zrobi bo jeszcze cisnienia na klime nie mam :)
Opublikowano
na ukadzie masz takie male zaworki ktorymi sie dobija gaz,nakrecone sa nakretni -niebieska i czerwona,odrec jedna i zapalka wcisnij bolczyk w srodku i jak ci wyleci gaz to masz jeszcze troszke w układzie ale moze to oznaczac ze w układzie jest za malo gazu z przyczyn normalnych lub masz na tyle maly przeciek ze ucieka tylko przy duzym cisnieniu.(w je4dnym i drugim przypadku sprzezarka nie ruszy)
Opublikowano

Witam

 

Mam to samo - po zimie sprężarka nie załącza się, kontrolka się świeci. Zapewne gaz uciekł, fakt auto nie jest nowe. Zresztą była zima to wiadomo… do tego w zimę nie włączałem Klimy więc mogło uciekać.

 

Jak czyściłem soczewki po zdjęciu atrapy osłony lampy prawej widzę doprowadzające przewody do chłodnicy od Klimy, i na łączeniu Przewody kontra chłodnica widać korozje sadzę że może tamtędy uciekać. Macie pomysł czym można to uszczelnić? Bo miałem plan aby odtłuścić i nałożyć na to poxipol lub poxilinę. Zastanawiam się z czym ten gaz nie wchodzi w reakcje. A może inne propozycje?

 

W zeszłym roku Klima była nabita na wiosnę i całe lato aż do zimy mroziła na maxa że przy wlotach pojawiał się wręcz szron.

 

 

Pytania:

 

1. Ile kosztuje nabicie Klimy ? powiedzmy jak ktoś ma pustą bo przecież zależy ile muszą w nią wbić…

 

2. Czy ktoś zna zakład w Bydgoszczy godny polecenia z tego zakresu?

 

 

 

 

Pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano
Problemem moze sie okazac znaleziebnie warsztatu w ktorym to mozna nabic poniewaz od 1993 roku wbijany jest czynnik r134 a przed r32 - niestety ja mam ten stary ktorym nikt nie napelnia a nie mozna niestety zastapic starego typu nowym ..
Opublikowano

No nie sądzę zeby to dało radę poxiliną. Nie po tej "stronie" klimy.

Chłodnica klimy czyli skraplacz to jest część wysokociśnieniowa. W upał tam moze być 40 bar (~40 atmosfer) ciśnienia. To jak sie ma do tego poxylina? Jeśli tak cieknie to tylko profesionalna naprawa/wymiana pomoże.

Pojedż do gości od klimy nabiją ci barwnika ultrafioletowego i zaraz będzie wiadomo gdzie jest wyciek, jeśli jest. Jeśli uciekło przez zimę to ja stawiam na uszczelnienia sprężarki.

 

Pozdro

Opublikowano

Witam

 

Dzięki MCZ zobacze, bo wiem że na uszczelnieniaczach wałka klimy uciekać lubi jak nie używana :)

 

ale z tym ultrafioletem to dzięki za rade

 

 

Za jakiś miesiąc - albo przed sezonem nabije i zobacze

 

 

Pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam Wszystkich!! Jestem szczęśliwym posiadaczem E39 530d. Niestety moja klima nie działa mimo tego że lampka się pali, układ jest szczelny, i klima nabita. Sprężarka w ogóle się nie załącza. Czy ktoś może wie co może być powodem ? Na dworzu już 22 stopnie tak więc ratujcie bo niedługo się ugotuję :D
Opublikowano
czy ktos zna jakies dobre i tanie serwisy klimy na slasku ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdż bezpieczniki 9,20.I dodatkowo 7,20,22.Jeżeli klima jest nabita i nie działa to albo,padnięty czujnik ciśnienia,albo padnięta sprężarka.

 

Jak sprawdzić sprężarkę na krótko-odepnij kabel od niej(jest tylko jeden),weż przewód,jeden koniec przewodu podłącz do plusa silnika(tam gdzie ładujesz akumulator,a drugi koniec włóż do wtyczki sprężarki(ten co odłaczyłeś,ale do sprężarki),jeżeli załączy sie elektromagnes na sprężarce to jest ok i trzeba szukać czegoś innego.

Opublikowano
Wielkie dzięki piotrek1. Dzisiaj będę walczył z tą klimą. Jak się uporam to napiszę o efektach. Pozdrawiam Wszystkich.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam piotrek1.

Mam do ciebie pytanko odnośnie klimatyzacji w e34 (525tds touring z 96 r. z tzw klimatronikiem 3 pokrętła i 9 przycisków) bezpieczniki OK, przekaźnik OK, układ szczelny napełniony czynnkiem, sprężarka włacza się tylko po połączeniu + z wtyczką na spężarce. Koleś co mi napełniał klimatyzację mówił coś o czujnikach wysokiego i niskiego ciśnienia w układzie ale nie wiedział gdzie one są, ale przypuszczał, że one mogą za to odpowiadać. NO I WŁAŚNIE GDZIE ONE SĄ lub co zrobić jeszcze by zaczęła działać po naciśnięciu przycisku w środku a nie kombinowaniu z kabelkami w przekaźnikach (bo taki sposób opracowałem).

Opublikowano

Witam

 

facet niezły napełnił układ a jakbyś miał wymienić czujnik to zgadnij co się stanie z czynnikiem???

 

Pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano
Tyle to wiem że pójdzie w atmosfere, ale gość był od napełniania a nie od naprawy klimy, a wcześniej niewiedzialem że się nie włączy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak w tds,ale w 520 ten czujnik jest wmontowany w osuszaczu chyba w okolicach zbiorniczka płynu do spryskiwaczy,albo pod nim.Czujnik ten jest odpowiedzialny np.za to że jak nie ma czynnika to nie uruchomi się klima.Piszesz że po zwarciu przekażników klima się załącza,a więc czujnik powinien być ok.Stawiał bym może na włącznik klimy w kabinie.Niestety nie mam pewności :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.