Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam oto taka zagadke w samochodzie, jadac po nierownosciach slysze straszne stuki w zawieszeniu, niezawsze, bo potrafie przejechac przez torowisko i nic nieslysze a potrafi byc jakis malutki ustep czy dolek i juz wszystko tak jak by "latalo" i stuka, lub poprostu z przodu samochodu, stuki przypominaja odglosem jak by np. drazek stabilizatora niebyl przykrecony i walil o metal (az sprawdzalem otwierajac maske i jego probojac poruszac bo to taki odglos, walenia rurki jakies o metal), stukow nieodczowam na kierownicy, dodam ze ostatnio mialem wymieniane cale drazki kierownicze z koncowkami oraz wahacze z gumami, mechanik powiedzial ze koncowki drazkow stabilizacyjnych sa ok i wszystkie gumy, ale jadac po nierownosciach slysze jak by cos niebylo poprzykrecane i strasznie wali (nawet jadac po dolkach na szutrowej nawierzchni 2km/h slychac takie pukanie), a dzis jak jechalem w czasie deszczu to stuki zamilkly, wszystko ucichlo, jak reka odjol, pewnie jutro jak bedzie sucho stukanie wroci, niewiecie co to moze byc :?: :roll:

Aha dodam ze jak biore kolami na boki szarpie to nic nieslychac zadnych stukow, potrafi czasami, tez niezawsze, jak uginam samchod, tak jak sie sprawdza czy amortyzatory sa wporzadku to przyciskajac go do dolu jest wyrazne "stuk, stuk, stuk"...

Pomozcie i podowiedzcie co to moze byc i czy ktos sie juz spotkal z takim przypadkiem,

Dzieki za wszelkie wskazowki i Podpowiedzi :cool2:

Opublikowano
hmm ja na twoim miescu wybral bym sie do aso dokladnie badanie zawieszenia tam powieno wysjc co ci stuka , bo skoro yminiles tyule rzeczy to wotpie zeby ktos mogl wpasc na jakis pomysl i rade .
Opublikowano
a sprawdzałeś sprężyne.Kiedyś miałem w e36 ale z tyłu pękniętą(dosłownie mały kawałeczek)i nie było to widoczne,a waliło strasznie.Pęknięta była przy samej górze,kawałeczek ok. 2cm.
Opublikowano

Upewnij sie ze czesc przedstawiona na obrazku nie jest wybita.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.e46fanatics.com/members/tim330i/poly/34.jpg

W calym zawieszeniu e46 jest to najslabszy punkt.

Skoro podczas deszczu zawieszenie jest ciche a tylko kiedy jest sucho slychac dzwieki dochodzace z zawieszenia przetestuj pokazana czesc polewajac ja woda. Wiem ze czasami uzytkownicy e46 troche przedluzaja zywot uszkodzonej juz czesci smarujac ja roznego rodzaju pelzajacymi prepraratami. Ma to niby za zadanie wytlumic troche dochodzace stuki ktore powoduje wyzej pokazany element.

Opublikowano

Oki, Dzieki za wszelkie wskazowki, w tym tygodniu jakos podjade na kanal do kumpla i obadamy sprawy na ktore mi powiedzieliscie zeby zwrocic ewentualnie uwage, dam znac co mi z tego wyszlo :)

Jeszcze raz Dzieki :cool2:

Opublikowano

Witam, jednak jeden lacznik stabilizatora sie wyrobil i tlucze, musialem gdzies w dziure wpasc i sie wybil, jedna reka jak ruszalem stabilizatorem to pukal o lacznik :)

I teraz pytanko, ktos to wymienial sam kiedys, te laczniki stabilizatora :?:

Jak to sie wymienia, wiem ze trzeba 2 sruby odkrecic (nr.17), ale jak to wyjac :?: Jak to w odwrotnych stronach ma do montarzu te sruby, niepopchne z jednej strony bo z przeciwnej jest odwrotnie i sie bedzie blokowac..., wymienial ktos to sam :?:

Jak to najlatwiej zrobic :?:

Dzieki za pomoc, Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Zmylily mnie te "dwie sruby siedemnastki" :wink:

 

Spoko :cool2:

Przydalby mi sie taki wlasnie manual do wymiany tych lacznikow stabilizatora jak mi podales do wymiany tej gumy... Bo bym chcial sobie to sam wymienic bo niby patrzac to duzo roboty z tym niema, wiecej srub przy odkrecaniu kol bedzie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.