Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko, na jakim paliwie bmw pali mniej 95 czy 98?

 

Wcześniej miałem opla vectre B 96rok, 1,6 i na trase lałem na orlenie verve 98 , auto było dynamiczniejsze ale paliło więcej, tylko że po przejechaniu np około 200 km dziwnie silnik szarpał, skakał, ciężko mi określić . Potem okazało się że padła sonda, więc może to była przyczyna.

 

Na szczęście posiadam od 3 miesięcy śliczne BMW E36 M40 z silnikem 1,6 i znajomy doradził mi żebym lał tylko 98 bo lepsze i mniej pali na 100 km . Nie żal mi tych paru groszy na litrze ale jak produkowali te autko w 1992 to chyba były paliwa maksymalnie 95oktanowe (a może 91oktanowe)? Więc ciekaw jestem jakie jest zalecane teraz.

 

Lejąć 95 na trasie brała mi 9l/100 więć wg mnie troszke dużo ale w sumie nie narzekam, bo przyjemność z jazdy tym autem jest większa niż z opelka.

Może wolniej się rozpędza ale na 5tym biegu auto jest dynamiczniejsze, a oba mają 101KM. Więć jak się składam do wyprzedzania TIRA to jest lepiej i nie dostaje zawału serca przed zbliżającym się zakrętem :lol:

 

Chciałbym zmienić też żarówki z żółtych na jakieś podróby xenonów (nie niebieskie), czy jest to możliwe? Jeżeli tak to dajcie jakiś link z allegro które kupić .

 

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano

Ja mam e30 z silnikiem M40, leje Verve 98 (bo u mnie nie ma shella :cry2: ).

Wydaje mi się że dużej różnicy by nie było jak bym zalał 95, ale mam przynajmniej pewność że mam minimum 95 oktanów, bo w 95 Orlenowskiej to jest ich może z 90 :wink:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

wiec a propos przyrostu koni (rzekomego) byly juz o tym artykuly w motorze i auto swiecie, i wszsyscy jednoglosnie doszli do wniosku ze to mit :| i ogolnie to guzik daje.. A wszelkie przyrosty wytwarza sobie nasz mozg ;)

 

Z tego co pamietam w jednej z w.w gazet byla testowana octavia 2.0 FSI (CHYBA) i na zwyklej 95 wyszlo 109,5 KM a na verwie 111 wiec nie wiem w jaki sposob moze byc to odczuwalne :roll:

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano

Co do takich testów trzeba mieć podejście z umiarem :wink: Wiadomo Marketingo to potęga. Takie testy to głównie reklamy, gdyby efekt był wiarygodny to warto je zalewać, może dla nas te 2KM nie będą odczuwalne ale dla silnika napewno lepsza jakość paliwa bedzie odczuwalna.

Ja jak pisałem leje u siebie Verwe, ale wiadomo co Stacja to taka Verwa. Niestety syndrom żenienia wahy jest w polsce aż nadto rozwinięty

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

w/g nie przyrost mocy jest tylko "w glowie" kierowcy - nawet jezeli auto jest zwawsze ( o ile w ogole jest zwawsze), nie odczujesz tego

 

jezeli natomiast chodzi o pierwsze pytanie mikele:

w/g mnie spala mniej 98 niz 95 przy podobnym sposobie jazdy i trasie

 

tak przynajmniej wynika z moich doswiadczen, ale moge sie mylic

Opublikowano
Wg danych fabrycznych BMW to na 98 powinno jezdzic tylko M3. W 316 to watpie zeby cos dawalo. Sam jezdzilem na 98 i roznica byla zadna a spalanie to samo. Przy malych silnikach 4 cylindrowkach to nie polecalbym lania 98 bo tylko strata kasy. Jest tez kwestia jakosci paliwa ale jakbym mial wierzyc badaniom i testom jak raz robili w motorze to tych oktanow wcale nie jest tak mniej niz podawane. Mysle ze w przypadku 95 w Polsce to bedzie min 93 na wiekszosci stacji. Pzdr
Opublikowano
A jakie jest minimum BMW do silnika 1.6 np.?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
jest tez cos takiego jak czujnik spalania stukowego, ktory m.in odpowiada za poinformowanie kalkulatora wtrysku, kiedy ma "siknąć" zależnie od zastosowanego paliwa 95 lub 98 ;)
Opublikowano
M power ma wyzszy stpoien sprezania i zaby toki nie splynely do miski na skutek spalania stukowego konieczna jest benzyna 98, w normalnych autach nie widze sensu lania paliwa 98,
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano
Wg danych fabrycznych BMW to na 98 powinno jezdzic tylko M3. W 316 to watpie zeby cos dawalo. Sam jezdzilem na 98 i roznica byla zadna a spalanie to samo. Przy malych silnikach 4 cylindrowkach to nie polecalbym lania 98 bo tylko strata kasy. Jest tez kwestia jakosci paliwa ale jakbym mial wierzyc badaniom i testom jak raz robili w motorze to tych oktanow wcale nie jest tak mniej niz podawane. Mysle ze w przypadku 95 w Polsce to bedzie min 93 na wiekszosci stacji. Pzdr

 

:clap: naprawde, kolezanki i kolegi, nie oszukujmy sie.. Zamiast cudownej wachy IMO jak najlepszy olej i inne tam takie.. Co do testow, to przykro mi to twierdzic, testy uzytkownikow sa w tej kwestii malo miarodajne, zas gazet bardziej wiarygodne (podkreslam, w tej kwestii). ALE skoro w obydwu gazetach wychodzi ze przyrost mocy ZADEN wiec po co, na co? Nasze silniki nie wymagaja 98... Tyle mojego skromnego zdania, bo zapewne kazdy ma w tej kwestii swoje, i znow wywiaze sie dysputa, ze hoho :worried:

 

Ja jak pisałem leje u siebie Verwe, ale wiadomo co Stacja to taka Verwa. Niestety syndrom żenienia wahy jest w polsce aż nadto rozwinięty

 

nie sposob sie niezgodzic, ze paliwo 'jest jakie jest', wiec tankowanie 95 na sprawdzonych stacjach wydaje sie byc calkiem rozsadne :wink:

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano

Liskoski - przeciez nikt sie nie upiera, ze "testy uzytkownikow" dotyczace przyrostu mocy sa w jakikolwiek sposob miarodajne,

co do testow z gazet - tez bym traktowal je z przymruzeniem oka - tzw niezaleznosc mediow odeszla sobie w hojne ramiona sponsorów...

 

jasne ze do naszych silnikow wystarczy 95, ale chce tylko powiedziec, ze paliwa 98 silnik zuzywa mniej, bo jest bardziej "energetyczne"

 

mam nadzieje, ze ktos sie zglosi i wyjasni to bardziej szczegolowo ;)

Opublikowano

mam 1.6 i leje 98 we Wrocku na krzemienieckiej po 3.57 ostatnio

Co do zarowek to philipsy blue vision polecam Drogie ale roznica jest Osttanio wlasnie mi sie spalila jedna i wsadzilem stara Widac ogromna roznice W philipsach strumien bielszy i dalej swieci A ja z koleii zadam swoje pytanko :) Autko na gazie ma problemy powyzej 3000 tys obr przy "mocniejszym dodawaniu gazu" a gdy juz wejdzie powyzej 3000 obr i odpuszcze gaz i autko lekko silnikiem zwalnia slycha Czym to moze byc spowodowane ?

Opublikowano
Liskoski - przeciez nikt sie nie upiera, ze "testy uzytkownikow" dotyczace przyrostu mocy sa w jakikolwiek sposob miarodajne,

co do testow z gazet - tez bym traktowal je z przymruzeniem oka - tzw niezaleznosc mediow odeszla sobie w hojne ramiona sponsorów...

 

jasne ze do naszych silnikow wystarczy 95, ale chce tylko powiedziec, ze paliwa 98 silnik zuzywa mniej, bo jest bardziej "energetyczne"

 

mam nadzieje, ze ktos sie zglosi i wyjasni to bardziej szczegolowo ;)

 

98 w żadnym razie nie jest bardziej energetyczna ma tylko większą odporność na spalanie stukowe dlatego w najmniejszym stopniu nie wpływa na osiągi i spalanie. Wyjątkiem są silniki bardzo wysilone o wysokim stopniu sprężania takie jak wspomniany wcześniej M3 czy M5.

Na marginesie warto dodać , że LPG ma jeszcze wyższą wartość oktanową. Cz zasilany tym paliwem silnik jest mocniejszy od benzynowego ?

Badanie przeprowadzone przez Auto Bild i Dekrę zamieszczone w Auto Świat nr 41 10.10.2005 dotyczyło rzeczywiście Skody z silnikiem FSI do którego producent zaleca stosowanie 98 dopuszczając stosowanie 95 z zastrzeżeniem spadku osiągów i wzrostu zużycia paliwa. Jak było w praktyce? Oto wynik:

 

Paliwo Moc silnika w KM Zużycie miejskie Poza miastem średnie

Benz 91 110,6 9,32 5,54 6,93

Eurosuper 95 110,4 9,37 5,45 6,89

Benzyna 98 115,1 9,38 5,50 6,90

 

Wnioski proponuję wyciagnać samemu pamietajac o tym , że badanie dotyczyło silnika bardzo zaawansowanego technicznie nijak nie przypominającego motorów E30 czy nawet E36 z całym szacunkiem dla tych znamienitych maszyn. Co do wiarygodności i rzetelności tego badania to można mu ufać w 100% bo koncerny naftowe specjalnie wprowadziły paliwa typu V-Power Racing i inne żeby zarobić więcej Po prostu koszt produkcji jest nieznacznie wyższy, a cena znacznie. Dla koncernów sprzedaż takich paliw jest zdecydowanie bardziej opłacalna. Tak wiec zgodnie z podstawową zasada śledczego „gdzie jest zbrodnia tam musi być motyw” z powodu braku motywu można przyjąć test za obiektywny.

Na koniec jedna uwaga. Ile razy jeszcze będziemy wałkowali ten sam temat. Czy tak trudno skorzystać z wyszukiwarki

Opublikowano
Liskoski - przeciez nikt sie nie upiera, ze "testy uzytkownikow" dotyczace przyrostu mocy sa w jakikolwiek sposob miarodajne,

co do testow z gazet - tez bym traktowal je z przymruzeniem oka - tzw niezaleznosc mediow odeszla sobie w hojne ramiona sponsorów...

 

jasne ze do naszych silnikow wystarczy 95, ale chce tylko powiedziec, ze paliwa 98 silnik zuzywa mniej, bo jest bardziej "energetyczne"

 

mam nadzieje, ze ktos sie zglosi i wyjasni to bardziej szczegolowo ;)

 

98 w żadnym razie nie jest bardziej energetyczna ma tylko większą odporność na spalanie stukowe dlatego w najmniejszym stopniu nie wpływa na osiągi i spalanie. Wyjątkiem są silniki bardzo wysilone o wysokim stopniu sprężania takie jak wspomniany wcześniej M3 czy M5.

Na marginesie warto dodać , że LPG ma jeszcze wyższą wartość oktanową. Cz zasilany tym paliwem silnik jest mocniejszy od benzynowego ?

Badanie przeprowadzone przez Auto Bild i Dekrę zamieszczone w Auto Świat nr 41 10.10.2005 dotyczyło rzeczywiście Skody z silnikiem FSI do którego producent zaleca stosowanie 98 dopuszczając stosowanie 95 z zastrzeżeniem spadku osiągów i wzrostu zużycia paliwa. Jak było w praktyce? Oto wynik:

 

Paliwo Moc silnika w KM Zużycie miejskie Poza miastem średnie

Benz 91 110,6 9,32 5,54 6,93

Eurosuper 95 110,4 9,37 5,45 6,89

Benzyna 98 115,1 9,38 5,50 6,90

 

Wnioski proponuję wyciagnać samemu pamietajac o tym , że badanie dotyczyło silnika bardzo zaawansowanego technicznie nijak nie przypominającego motorów E30 czy nawet E36 z całym szacunkiem dla tych znamienitych maszyn. Co do wiarygodności i rzetelności tego badania to można mu ufać w 100% bo koncerny naftowe specjalnie wprowadziły paliwa typu V-Power Racing i inne żeby zarobić więcej Po prostu koszt produkcji jest nieznacznie wyższy, a cena znacznie. Dla koncernów sprzedaż takich paliw jest zdecydowanie bardziej opłacalna. Tak wiec zgodnie z podstawową zasada śledczego „gdzie jest zbrodnia tam musi być motyw” z powodu braku motywu można przyjąć test za obiektywny.

Na koniec jedna uwaga. Ile razy jeszcze będziemy wałkowali ten sam temat. Czy tak trudno skorzystać z wyszukiwarki

Opublikowano

Więc chyba wychodzi na to (reasumując) że należy lać PB95 , dzięki za odpowiedzi i jednocześnie cieszę się że nikt mi nie pisał że ten temat już był itd. Nowi maja pytania, a każdą sprawę należy traktować indywidualnie , bo skoro już wszystko było - to forum by padło.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
98 w żadnym razie nie jest bardziej energetyczna ma tylko większą odporność na spalanie stukowe dlatego w najmniejszym stopniu nie wpływa na osiągi i spalanie

 

w przypadku benzyn - wzrost wartosci oktanowej idzie w parze ze wzrostem wartosci opałowej

natomiast odpornośc na spalanie stukowe, o którym piszesz to nic innego jak wartosc oktanowa, ktora rowniez jest wyzsza w przypadku 98

 

Na marginesie warto dodać , że LPG ma jeszcze wyższą wartość oktanową. Cz zasilany tym paliwem silnik jest mocniejszy od benzynowego ?

 

na marginesie dodam, ze sie mylisz, bo LPG ma wyzsza wartosc oktanowa, ale nizsza opałowa niz Pb...

 

ale ok, szkoda dalej ciagnac teamt, bylo o tym 100 razy...

Opublikowano

:shock: znowu

 

Lanie 95 do auta z silnikiem o normalnym stopniu sprężania to wywalanie kasy w błoto.

Ja kiedyś sprawdziłem na Vmax 3.0 24V i na Pb98 osiągi spadły o 10 km/h w Vmax.

 

Na świecie jest jedno auto które się dostosowuje do paliwa, przesuwając wyprzedzenie zapłonu na granice stuku - Nissan Skyline.

Do niego można lać praktycznie co się chce, zrobić restart kompa i w droge.

Opublikowano

Lanie 95 do auta z silnikiem o normalnym stopniu sprężania to wywalanie kasy w błoto.

domyslam sie ze chodzilo Ci o 98 ;)

 

Ja kiedyś sprawdziłem na Vmax 3.0 24V i na Pb98 osiągi spadły o 10 km/h w Vmax.

 

ale przeciez ja nie mowie ani o osiągach, ani o mocy ani o predkosci max....

Opublikowano
98 w żadnym razie nie jest bardziej energetyczna ma tylko większą odporność na spalanie stukowe dlatego w najmniejszym stopniu nie wpływa na osiągi i spalanie

 

w przypadku benzyn - wzrost wartosci oktanowej idzie w parze ze wzrostem wartosci opałowej

natomiast odpornośc na spalanie stukowe, o którym piszesz to nic innego jak wartosc oktanowa, ktora rowniez jest wyzsza w przypadku 98

 

Na marginesie warto dodać , że LPG ma jeszcze wyższą wartość oktanową. Cz zasilany tym paliwem silnik jest mocniejszy od benzynowego ?

 

na marginesie dodam, ze sie mylisz, bo LPG ma wyzsza wartosc oktanowa, ale nizsza opałowa niz Pb...

 

ale ok, szkoda dalej ciagnac teamt, bylo o tym 100 razy...

 

KSU jesteś z mojego rodzinnego miasta, ale to nie zmienia faktu, ze masz błędne informacje.

Wartość opałowa benzyny wynosi ok. 43MJ/kg i nie rośnie wraz ze wzrostem liczby oktanowej. To właśnie dlatego użycie tej droższej benzyny zupełnie nic nie da w silnikach starszej generacji Wartość oktanowa w przypadku benzyny 95 wynosi 95 oktanów według RON (około 87 według amerykańskiej metody MON), a wartość oktanowa benzyny 98 wynosi 98 oktanów według RON czyli jest wyższa. To właśnie wcześniej napisałem i to jest oczywiste.

Jeśli auto ma bardzo wysoki stopień sprężania to użycie benzyny o niższej niż przewiduje producent liczbie oktanowej spowoduje automatyczne opóźnienie zapłonu i w konsekwencji mniejszą moc i wyższe zużycie paliwa. Jak wykazuje badanie AS i Dekry które zacytowałem wcale tak nie musi być. W praktyce jak wykazał ten test. Skoda z ultra nowoczesnym silnikiem FSI miała nieco mniejszą moc, ale takie same zużycie paliwa mimo użycia paliwa 91oktanowego zamiast 98. Warto wspomnieć, że w czasach kiedy nie było jeszcze eurosuper do etyliny 78 wlewało się około 1% czteroetylku ołowiu (dzisiaj ten sam efekt osiąga się dodając kilka% węglowodorów aromatycznych i eterów) i mieliśmy etylinę 94 oktanową. Czy twoim zdaniem ten dodatek powodował wzrost wartości opałowej? A wartość oktanowa przecież rosła i każdy taką operację mógł przeprowadzić sam.

Na marginesie dodam, że napisałem, że gaz ma większą liczbę oktanową od benzyny czyli -100- 115 (to nie do końca prawda bo wynikająca z przeliczenia. Tak naprawdę odporność na samozapłon i spalanie stukowe gazu mierzy się metodą metanową ) , ale nie napisałem, że ma większą wartość opałową. Wartość energetyczna LPG wynosi 46MJ/kg czyli więcej niż benzyny która ma ok. 43MJ/kg , ale litr gazu ma o ok. 20 % mniejszą wartość opałową od litra benzyny.

Warto jeszcze dodać na koniec, że jeszcze kilka lat temu w ok. 30 % stacjach paliw wykrywano paliwo niespełniające norm. Główny zarzut to zasiarczenie i zbyt mała liczba oktanowa .

Tak było, ale ostatnie kontrole (zastosowano metodę kontoli stosowaną w Belgii) wykazały, że tylko w dwóch 2 na 100 stacjach benzynowych wykryto nieprawidłowości. Dlatego naprawdę nie warto więcej płacić za paliwa o wyższej niż przewidział producent wartości oktanowej. To zupełnie nic nie da.

Opublikowano

Realista:

sprawdziem raz jeszcze zwiazki oktanow z wartoscia opalowa i przyznaje - masz racje :modlitwa:

wartosc opalowa nie rosnie wraz ze wzrostem oktanow

sa to 2 zupelnie nie idace w parze parametry

 

ciekawi mnie tylko, dlaczego moje auto pali mniej 98 niz 95 w bardzo zblizonych warunkach drogowych

robilem taki test kilkukrotnie...

nie wdaje mi sie, zeby to byla kwestia autosugestii

 

pozdrawiam Grodzisk !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.