Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam - nadal mam to samo -za małe ciśnienie na turbo.Jrszcze zostala jedna sprawa-katalizator wraz z resztą wydechu.Mechanior ma to sprawdzic dziś.Dam znać , na razie v-max to z wiartem 150 km/h.

hej.

No własnie zapomniałam napisac ze zanim pojechalam do pożądnego mechanika to tez doradzali mi sprawdzic katy.

I z racji tego ze mialam troche zgniecione te 2 katy na środku, koleś wyciął mi je i wstawił strumienice,zapewniając ze pomoże. skutek byl taki ze portfel schudł mi troche, a auto wzbogaciło sie o strumienice.

Dobrze ze nie pozwoliłam mu ruszać tych katów przy samym silniku, bo z tego co sie później dowiedziałam komputer by zgłupiał i wszystko by szlak trafił. Brawa dla kolejnego mądrego mechanika :mad2:

 

W moim przypadku problem polegał na tym, że auto zwalniało jak zobaczyło górkę :duh: max wyciągało 140km/h, przyspieszało do 100 ok 20 secund :duh: i szło troche lepiej jak dawalam minimalnie gazu, bo jak dostało do podłogi to wyło i wołało o pomste do nieba :mrgreen:

A teraz osiągi są lepsze niz katalogowe bo niby powinno być 8 sec. do 100, a ma 7,2 :) i szczerze czuje sie te 200 koników.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam- wreszcie sukces.Włeśnie jechałem 210km/h i to jeszcze nie był koniec. Auto chciało jeszcze ale nie bylo już gdzie. U mnie problem z brakiem mocy był związany właśnie z katalizatorami.Mam teraz dwie strumienice i dwie nieznane mi puszki.Ogólnie cały wudech był mało drożny przez zasyfiale katalizatory. Ja pare razy pieprznąłem nimi o wyboje i się posypały - pozatykały wydech i tyle.W aucie Które ma 190 tyś. km. takie sytuacje są możliwe i ja tak miałem. A już niektórym świeżbiły łapki do wymiany turbiny.
Opublikowano

U mnie 4 tyś obrotów to był max.Na niższych biegach to jeszcze jakoś jezdził ale jak mocno dawalem w pedal to było gorzej- im wyższy bieg tym bardziej odczuwalny brak mocy( jakby go coś trzymało).Zaczeło się to okolo 3 tygodni temu , a przyczyna tego bylo moje częste uderzanie wydechem o glebe.Teraz nie mam tego problemu bo wypieprzyłem sportowe sprężyny(wstawiłem standard) i auto stoi dużo wyżej. M pakiet w zawieszeniu to nie na nasze lux drogi. Pozdrawiam

.

Opublikowano

witam wszystkich

 

ja niestety dalej mam "czeski film" ze swoim BMW

 

byłem w jednym zakładzie co robią głównie BMW - stwierdzili ze doładowanie przy wyższych obrotach jest słabe - dlatego jest ogolnie wolniejsze niz powinien [mechanik powiedzial ze samochod jezdzi jak 2,5 tds]

 

ogolnie wykluczyli turbine ale nikt nie znalazl bezposredniej przyczyny

 

wydech tez najprawdopodobniej jest OK - sprawdzalismy auto dajac sporo obrotow to z wydechu dmuchało ze hej [nie było czarnego dymu z rury]

 

po podlaczeniu do kompa i dawaniu gazu komp wykazywal niskie doladowanie turbiny

 

nie wiem czy czasem to nie moze byc winą wtryskiwaczy ale nie jstem znawcą [autko pali i pracuje pięknie]

 

aha turbine otworzylismy - wirnik jest cały,wszystko wyglada dobrze - nie ma wycieków.

 

Niestety zakład w którym byłem nie mógł stwierdzić bezpośredniej przyczyny - nie spotkali się dotychczas z takim problemem a dodatkowo słabo znają ten silnik {530d} - jedno jest pewne autko nie zapier ... tak jak powinno.

 

Za sprawdzenie auta nie zapłaciłem ani grosza wiec nie ma tragedii - teraz pójde do droższego specjalisty ktory ma oryginalnego kompa do BMW [koszt ok 80 tys PLN ponoc :duh: ] mam nadzieje ze czlowiek nie bedzie chcial tylko ze mnie skroic i powie "wymień Pan turbine" albo coś w tym stylu tylko pożadnie zabierze sie do sprawy i OBY znalazl usterkę [mam cichą nadzieję że jest to jakaś pierdołka]

 

pozdr

Opublikowano
cos czuje ze moj prolem jest wlasnie bardzo podobny do mojego i tez nit nie moze znalezc przyczyny

A dzwoniłes pod ten numer co ci podałam???

Jesli nie ten koleś to chyba nikt ci nie pomoże, zadzwon i zapytaj, co ci szkodzi.

i oczywiście daj mi znac :)

powodzenia

Opublikowano
cos czuje ze moj prolem jest wlasnie bardzo podobny do mojego i tez nit nie moze znalezc przyczyny

 

Wróciłem właśnie od "droższego" Pana mechanika który jednak okazał się znać temat lepiej [przynajmniej tak mi się wydaje]

 

Podłączono autko do kompa i nie znaleziono żadnych błędów. . .

 

Jednakże podczas dawania go na obroty mechanik od razu zauważył jedną anomalię, a mianowicie przy wkręcaniu go na 3 - 4 tys obrotów zaworek [jeśli tak to można nazwać] nie pracował prawidłowo. Można to sprawdzić gołym okiem : przy turbinie jest taka membranka miedziana wyglądająca jak spodek puszki z dziurą w środku w tej dziurze umieszczony jest zaworek który przy dawaniu gazu zmienia swoje położenie [góra /dół] co z kolei powoduje zmianę odchylenia płatów wirnika turbiny [płaty mają zmienną geometrię] i tu właśnie pojawia się u mnie problem gdyż akurat tak się złożyło że w tym samym warsztacie stała 730d z tym samym motorem i tam porównaliśmy skoki [w 730d było chyba z 2 razy większe niż u mnie] więc jak rozumiem po prostu jadąc wolniej turbina jest odchylana ok ale kiedy mam wieksze obroty zaworek nie daje rady a co za tym idzie turbo nie daje wystarczającego doładowania i auto zamiast zapinac 230 leci 180 - 190 km/h

 

Sumując mój i tak już przydługi [i pewnie nudnawy] wykład pan mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany :(

 

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa - czy nie wystarczy wimienić tego samego zaworka okrągłego który znajduje się przy turbo i odpowiada za sterowaniem tych płatów ????

 

Wg pana mechanika ponoć ta część jest sprzedawana razem z turbo [ albo ktoś mnie chce zrobić w ch...] i nawet jesli kupie gdzieś używane to i tak nie uda się tego zgrać wszystkiego razem i bedzie chodzić nieprawidłowo ??....

 

Jeśli ktoś mi może pomóc w tej kwestii to będę wdzięczny

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
cos czuje ze moj prolem jest wlasnie bardzo podobny do mojego i tez nit nie moze znalezc przyczyny

A dzwoniłes pod ten numer co ci podałam???

Jesli nie ten koleś to chyba nikt ci nie pomoże, zadzwon i zapytaj, co ci szkodzi.

i oczywiście daj mi znac :)

powodzenia

 

Daj ten numer jak możesz - dowiem się może czegoś nowego i mądrego :)

 

tnx & pozdr

Opublikowano

Witam Wszystkich

 

W koncu mój problem został naprawiony:

 

Okazało się iż przesterowanie płatami turbiny było zapieczone i nie chodziło jak należy a dokładniej od pewnego momentu po prostu chodzilo bardzo ciezko....

 

Polecam zakład V-Tronic w Szczecinie - chłopaki rozebrali turbine przeczyscili ją od wew odpowiednim płynem i rozruszali, teraz to inne autko :)

 

za rozebranie turbo zaplacilem 200 pln + jeszcze pare innych rzeczy ale to drobnostki [łącznie koszt naprawy wyszedł 300pln]

 

Panowie mają w warsztacie hamownie więc można sprawdzić moc i podłączyć do kompa w takcie jazdy :)

 

Szkoda ze do nich pierwszych nie podjechałem to zaoszczędziłbym 200 pln [Malak serwis]

 

ale cóż człowiek uczy się na błędach....

 

pozdrawiam

 

maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.