Skocz do zawartości

co to za część ? zawieszenie


zeusiasty

Rekomendowane odpowiedzi

mam problemy z określeniem co mi się popsuło, mianowicie w zawieszeniu jakaś tuleja metalowo - gumowa ? (facet ze stacji diagnostycznej nie wiedział przy czym bo to jak sie okresil jakies dodatkowe ramie poza wachaczem, a mnie sie wydaje ze to tuleja wachacza)

 

zdaje sie ze to 3 z tego obrazku ponizej (na opisie nie ma nazwy 3)

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png

 

 

no ewentulalnie 8, musze chyba zejść jeszcze raz pod auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja smigam na zamiennikach i jak narazie nie spisuja sie najgorzej.

Tak troche z innej beczki: jak masz zamiar wymienic silentblock`i to doradzam wymienic juz caly wahacz poniewaz niewiesz kiedy wysypie ci sie galka wahacza. Ja taki blad popelnilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problemy z określeniem co mi się popsuło, mianowicie w zawieszeniu jakaś tuleja metalowo - gumowa ? (facet ze stacji diagnostycznej nie wiedział przy czym bo to jak sie okresil jakies dodatkowe ramie poza wachaczem, a mnie sie wydaje ze to tuleja wachacza)

 

zdaje sie ze to 3 z tego obrazku ponizej (na opisie nie ma nazwy 3)

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png

 

 

no ewentulalnie 8, musze chyba zejść jeszcze raz pod auto

 

Która to stacja u nas w Sosnowcu jest taka fachowa? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj te wahacze sa w jednym kawalku,calosci poza tym sa stalowe i aluminiowe drugi wahacz tzw. reakcyjny wychodzi tylko w wersji z tuleja do wyboru dla odpowiedniego modelu :cool2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

wlasnie walcze u siebie z wahaczem i jak na rysunku pod numerem 8 jest tulejka ktora sie wymienia, ale z drogiej strony ta gała (nr 7) nie jest chyba wymienna i trzeba caly wahacz kupic? Pytam bo jeszcze nie rozebralem nie moge wybic tego swoznia ( 7 ), twardo siedzi.

a moze ktos ma sposob na to?

Jak ktos sie orientuje w cenie tego wahacza to bylbym dzwieczny

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić - jak ta druga końcówka jest zmęczona?

Jeżeli jako nowy właściciel jeszcze jej nie wymieniałeś. To lepiej wymień całość. Ponieważ po wymianie będziesz oczekiwał znacznej poprawy komfortu, a tu po pierwszym 1000km nowe stuki. A jak wymienisz tylko tuleję? To co z nią zrobisz - gdy następnie kupisz komplet. Wyrzucone pieniądze.Jeżeli możesz to raczej wymieniaj parami po obu stronach.Jeżeli kłopot z finansami - to kupuj nie aluminiwe. Przebiegi mniej więcej takie same, a różnica w cenie na jednym około 300zł. Ciepło pozdrawiam :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerwi - tej gałki tak jak sadzisz sie nie wymienia niestety - występuje tylko i wyłącznie z wahaczem (w tym przypadku jest to górny wahacz)

Sposoby są dwa - jeden to dobry sciągacz i powino zejść - drugi podnieść furkę na lewarku , odkręcić nakrętkę z wahacza ale nie całkiem tylko wyrównać z gwintem i podłożyć pod nią jakąś tulejkę (wesprzeć) następnie delikatnie opuścić furkę z lewarka tak aby wsparło sie własnie na tej nakrętce (wachacza) lecz lewarek asekuracyjnie trzymać delikatnie opuszczony tak aby cała siła cieżaru działała własnie na ten wachacz - natepny krok to prać (uderzac) najlepiej za pomocą jakiejś drugiej rurki czy bolca w siedzisko gałki czyli tą całą łapę do ktorej sa przmocoowane oba wachacze (uderzać od góry) do momentu aż zeskoczy i wybije sworzeń - ja męczyłem sie przyznam szczerze 1 godz nim puściło z drugą storną juz pojechałem do mechanika i tam za pomocą ściągacza zeszło w 1 minutę - wiem napewno ze po raz drugi nie bede robił tego sam - jest to zbyt wykańczające ;)

Powodzenia i pozdrawiam

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katar 14 robilem dokladnie tak jak opisales i ani drgnie, takiego sciagacza niestety nie mam, myslalem ze jakies inne sposoby znacie

ja znam jeszcze jeden (podejzalem w warsztacie); naparzasz mlotkiem w to ucho gdzie wchodzi swozen i powinno wyskoczyc samo (sam bym nie uwiezyl puki nie zobaczylem i wyprobowalem), ale zeby miec miejsce do zamachu trzeba odkrecic oslone blaszana a zeby odkrecic oslone trzeba chyba odkrecic nakretke na piascie i zdjac, zeby odkrecic nakretke trzeba miec solidny klucz 46mm z solidnym pokretlem a taki dobry komplecik (klucz + krzyzak) kosztuje 200 zl :shock:

sprobuje jeszcze delikatnie podgrzac zeby galy z dolnego wahacza nie popsuc jak nie pusci to jade do warsztatu; wymiana 70 zl niby nie duze pieniadze ale tak naprawde jakby wszystko gladko szlo to az grzech placic za taka robote w szczegolnosci jak sie troche ma pojecia o kreceniu :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze taniej i lepiej bedzie kupic lub zrobic sciagacz ?? u mnie jak wymienialem ze sciagaczem wlasnej roboty to zajelo mi to mala chwilke i zeszlo. wymienialem 4 wahacze mimo ze mialem tylko w 2-ch tuleje wybite.

 

musze przyznac jest troszke roboty.

 

w sumie wymienialem 4 wahacze , laczniki stabilizatora i srodkowy drazek skretny i zajelo mi to okolo 5 godzin .

 

 

powodzenia

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.