Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problemy z określeniem co mi się popsuło, mianowicie w zawieszeniu jakaś tuleja metalowo - gumowa ? (facet ze stacji diagnostycznej nie wiedział przy czym bo to jak sie okresil jakies dodatkowe ramie poza wachaczem, a mnie sie wydaje ze to tuleja wachacza)

 

zdaje sie ze to 3 z tego obrazku ponizej (na opisie nie ma nazwy 3)

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png

 

 

no ewentulalnie 8, musze chyba zejść jeszcze raz pod auto

Opublikowano

Ja smigam na zamiennikach i jak narazie nie spisuja sie najgorzej.

Tak troche z innej beczki: jak masz zamiar wymienic silentblock`i to doradzam wymienic juz caly wahacz poniewaz niewiesz kiedy wysypie ci sie galka wahacza. Ja taki blad popelnilem.

Opublikowano
mam problemy z określeniem co mi się popsuło, mianowicie w zawieszeniu jakaś tuleja metalowo - gumowa ? (facet ze stacji diagnostycznej nie wiedział przy czym bo to jak sie okresil jakies dodatkowe ramie poza wachaczem, a mnie sie wydaje ze to tuleja wachacza)

 

zdaje sie ze to 3 z tego obrazku ponizej (na opisie nie ma nazwy 3)

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png

 

 

no ewentulalnie 8, musze chyba zejść jeszcze raz pod auto

 

Która to stacja u nas w Sosnowcu jest taka fachowa? :D

Opublikowano
zazwyczaj te wahacze sa w jednym kawalku,calosci poza tym sa stalowe i aluminiowe drugi wahacz tzw. reakcyjny wychodzi tylko w wersji z tuleja do wyboru dla odpowiedniego modelu :cool2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano

Hej

wlasnie walcze u siebie z wahaczem i jak na rysunku pod numerem 8 jest tulejka ktora sie wymienia, ale z drogiej strony ta gała (nr 7) nie jest chyba wymienna i trzeba caly wahacz kupic? Pytam bo jeszcze nie rozebralem nie moge wybic tego swoznia ( 7 ), twardo siedzi.

a moze ktos ma sposob na to?

Jak ktos sie orientuje w cenie tego wahacza to bylbym dzwieczny

Pozdro

Opublikowano

Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić - jak ta druga końcówka jest zmęczona?

Jeżeli jako nowy właściciel jeszcze jej nie wymieniałeś. To lepiej wymień całość. Ponieważ po wymianie będziesz oczekiwał znacznej poprawy komfortu, a tu po pierwszym 1000km nowe stuki. A jak wymienisz tylko tuleję? To co z nią zrobisz - gdy następnie kupisz komplet. Wyrzucone pieniądze.Jeżeli możesz to raczej wymieniaj parami po obu stronach.Jeżeli kłopot z finansami - to kupuj nie aluminiwe. Przebiegi mniej więcej takie same, a różnica w cenie na jednym około 300zł. Ciepło pozdrawiam :duh:

Opublikowano

Zerwi - tej gałki tak jak sadzisz sie nie wymienia niestety - występuje tylko i wyłącznie z wahaczem (w tym przypadku jest to górny wahacz)

Sposoby są dwa - jeden to dobry sciągacz i powino zejść - drugi podnieść furkę na lewarku , odkręcić nakrętkę z wahacza ale nie całkiem tylko wyrównać z gwintem i podłożyć pod nią jakąś tulejkę (wesprzeć) następnie delikatnie opuścić furkę z lewarka tak aby wsparło sie własnie na tej nakrętce (wachacza) lecz lewarek asekuracyjnie trzymać delikatnie opuszczony tak aby cała siła cieżaru działała własnie na ten wachacz - natepny krok to prać (uderzac) najlepiej za pomocą jakiejś drugiej rurki czy bolca w siedzisko gałki czyli tą całą łapę do ktorej sa przmocoowane oba wachacze (uderzać od góry) do momentu aż zeskoczy i wybije sworzeń - ja męczyłem sie przyznam szczerze 1 godz nim puściło z drugą storną juz pojechałem do mechanika i tam za pomocą ściągacza zeszło w 1 minutę - wiem napewno ze po raz drugi nie bede robił tego sam - jest to zbyt wykańczające ;)

Powodzenia i pozdrawiam

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Katar 14 robilem dokladnie tak jak opisales i ani drgnie, takiego sciagacza niestety nie mam, myslalem ze jakies inne sposoby znacie

ja znam jeszcze jeden (podejzalem w warsztacie); naparzasz mlotkiem w to ucho gdzie wchodzi swozen i powinno wyskoczyc samo (sam bym nie uwiezyl puki nie zobaczylem i wyprobowalem), ale zeby miec miejsce do zamachu trzeba odkrecic oslone blaszana a zeby odkrecic oslone trzeba chyba odkrecic nakretke na piascie i zdjac, zeby odkrecic nakretke trzeba miec solidny klucz 46mm z solidnym pokretlem a taki dobry komplecik (klucz + krzyzak) kosztuje 200 zl :shock:

sprobuje jeszcze delikatnie podgrzac zeby galy z dolnego wahacza nie popsuc jak nie pusci to jade do warsztatu; wymiana 70 zl niby nie duze pieniadze ale tak naprawde jakby wszystko gladko szlo to az grzech placic za taka robote w szczegolnosci jak sie troche ma pojecia o kreceniu :duh:

Opublikowano

a moze taniej i lepiej bedzie kupic lub zrobic sciagacz ?? u mnie jak wymienialem ze sciagaczem wlasnej roboty to zajelo mi to mala chwilke i zeszlo. wymienialem 4 wahacze mimo ze mialem tylko w 2-ch tuleje wybite.

 

musze przyznac jest troszke roboty.

 

w sumie wymienialem 4 wahacze , laczniki stabilizatora i srodkowy drazek skretny i zajelo mi to okolo 5 godzin .

 

 

powodzenia

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.