Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jest wiele tematow zwiazanych z ukladem chlodzenia...lecz nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie w zadnym z nich dlatego zalozylem nowego posta

 

mam BMW 316 z silnikiem M43

nie dawno wymienialem termostat , samochod mam na benzynie

a problem przedstawia sie tak ze silnik sie nagrzewa i wskaznic stoji w pionie tak jak powinien to robic , wlaczajac wentylator z cieplym nadmuchem na poz.1 to jest cieple powietrze ale jak juz wlacze na pozycje 2 lub 3 zaczyna wiac chlodnym powietrzem , jak wroce do pozycji 1 to znowu pomalu zaczyna wiac cieplym (ale chyba nie zawsze , czasami wylanczam i wlaczam na 1 to zaczyna powiewac cieplem)

 

wydawalo mi sie ze moze temp silnika nie jest wystarczajaca i nie jest w stanie ogrzac takiej ilosci powietrza , ale wskazowka jest w pionie i dalej juz nie pojdzie

 

pomyslalem ze moze uklad jest zapowietrzony ( probowalem to robic lekko odkrecajac odpowietrznik przy korku wlewu- ale nie wiem czy dobrze mi to wyszlo-czytalem te instrukcje o odpowietrzaniu ale nie wiele z nich niestety rozumie :() ale dziwne ze jesli uklad bylby zapowietrzony to czemu na poz 1 grzeje?a na innych juz chlodzi

 

 

i juz mi brakuje pomyslow co do znaleznienia przyczyny :(

Opublikowano
a czy przed wymiano termostatu bylo ok? jesli tak to odpowietrz dokladnie uklad na zapalonym silniku nie odkrecaj tej sruby obok korka tylko sam korek ustam ogrzewanie na maxa i obserwuj strumien przelewu musi leciec caly czas plyn dodawaj gazu uciskaj weze do tej pory az niebedzie przerw w strumieniu czasami moze to trfac nawet 30min :roll2:
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano
a czy przed wymiano termostatu bylo ok? jesli tak to odpowietrz dokladnie uklad na zapalonym silniku nie odkrecaj tej sruby obok korka tylko sam korek ustam ogrzewanie na maxa i obserwuj strumien przelewu musi leciec caly czas plyn dodawaj gazu uciskaj weze do tej pory az niebedzie przerw w strumieniu czasami moze to trfac nawet 30min :roll2:

 

przed wymiana termostatu mialem podobny objaw tylko do tego jak wskazowka doszla do pionu i wlaczylem ogrzewanie to zaczela sie obnizac , przy wiekszych mrozach ciezka jej bylo sie jej cos podnosic pomimo ustawienia malego nawiewu cieplego , czyli oddwalo cieplo co mialo a ciezko bylo nagrzac cos wiecej i tez wialo chlodem

 

dzisiaj tak uciskalem te weze przy odkreconym korku i widac bylo ze sie przelewa ale juz nie wiem czy tez sie przelewalo jak nie uciskalem wezy :/ i po tym zabiegu dalej jest to samo

Opublikowano
daj gaz tak gora do 2000obrotow i obserwuj strumien jesli bedzie caly czas to powinno byc ok i przyjzyj sie czy po spuszczeniu gazu ledwo widoczne ale sie leje jesli nie to pruboj do skutku . rob to na goracym silniku
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano

Witam

Też mam podobny problem co Ty ale u mnie znów jest na odwrót, cały czas wieje ciepłe powietrze. Ja namierzyłem mój problem który tkwi w uszkodzonym elektrozaworze który steruje, nie wiem czy to dobrze nazywam ale chyba nagrzewnicą, takie coś w rodzaju małej chłodnicy umieszczonej w podszybiu która połączona jest z układem chłodzenia silnika. Zasada dziłania jest taka że w gdy kręcimy tym pokrętłem od temp w samochodzie to w zalezności od ustawienia potencjometra zawór się zamyka lub otwiera przepuszczając płyn przez tą nagrzewnice która notabene znajduje się tuż za wiatraczkiem w podszybiu więc może albo elektrozawór jest uszkodzony lub co też się często zdarza zapchany albo ta nagrzewnica jest zapchana

Opublikowano
caporeira mam samochodzik z tym silnikiem co ty i mialem ten sam problem. Temperatura byla oki ale ogrzewanie nie dzialalo. Zauwazylem ze poziom plynu w chlodnicy obniza sie, wiec uzupelnilem braki jednak to nic nie skutkowalo. W moim przypadku byla pompa wody ktora na walku wirnika miala kosmiczne luzy. Wymienilem pompe (160zl zamiennik) i wszystko dziala bezproblemowo.
Opublikowano
witam mialem podobny problem temperatura na wkazniku ok a wieje zimne powietzrze problem rozwiazal sie sam gdy zauwazylem w garazu wyciek a byl to wyciek plynu chlodniczego samo dolanie nieraz nic nie daje bo czasami zapowietrza sie układ wiec trzeba dolewac i odpowietrzac powodzenia
Opublikowano
dzisiaj usunąłem podobny problem w M40. Wymieniłem termostat a przy wlewaniu płynu okazało się, że trzeba było jeszcze dodatkowo dolać litr do tego co spuściłem. Po odpowietrzeniu ogrzewanie działa jak powinno
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.