Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć !

 

Już pisałem kilka razy o moim problemie ale nie dostałem konkretnych odpowiedzi wiec moze teraz dostane.

 

Moj problem wystepuje tylko przy rozgrzanym silniku tzn kiedy kreska temeperatury jest na srodku (albo lekko ponizej). Kiedy silnik zimny nic sie nie dzieje.

 

Otóż kiedy jadę sobie na obojętnie jakim biegu i wrzuce luz to kiedy sie zatrzymam slysze takie stukanie (dosc ciche ale metaliczno-gluche) ktoremu towarzysza drgania widoczne bardzo na lewarku od zmiany biegow. Wystarczy minimalnie musnac gaz i problem ustaje. Zaznaczam ze pomimo rozgrzanego silnika dzieje sie to ale nie zawsze. Wydaje mi sie ze moze byc to zwiazane z tym ze wodziki w skrzyni nie wyskakuja i nie odbija do konca. Moze wymienic skrzynie ? Moze to sprzeglo bo dosc juz wysoko lapie a nie wiem kiedy bylo wymieniane. Silnik ma 171 000 przebiegu udokumentowane. A moze dolac oleju albo wymienic olej w skrzyni bo jak kiedys zajrzalem to spod srubki sie pocilo delikatnie (tylko ktorefy sie wlewa).

Jak sie wymienia skrzynie to sa jakies straszne zabiegi...

 

Doszedlem dzisiaj do tego ze, jak wrzuce na luz i tocze sie do skrzyzowania (na wcisnietym pedale sprzegla) to sa tylko drgania lewarka, nawet jak juz sie auto zatrzyma. Jak juz pusze pedal sprzegla to do drgania dochodza stuki ale jednak nie metaliczne.

 

Stawiam na sprzeglo... Co wy na to ?

 

Moze mi ktos powiedziec ile mechanik bierze za wymiane sprzegla zeby mnie ostro nie złupili i czy lepiej przyjechac do mechanika ze swoim sprzeglem czy lepiej kupic u niego.... ? I ile taka wymiana sprzegla w warsztacie trwa (zamierzam wymieniac tarcze, docisk i lozysko)..

Opublikowano

sprzeglo raczej nie. predzej zlozenie walka sprzeglowego w skrzyni. albo lozysko w wale korbowym ci sie rozlecialo choc to malo prawdopodobne.

obstawiam zlozenie walka.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

a na luzie słychać różnicę przy wciśniętym i puszczonym sprzęgle ?

koszt wymiany sprzęgła razem z dociskiem i łożyskiem oporowym waha się w granicach 150-300 pln polecam przy tym wymienić siemering na wale korbowym

:8)

Opublikowano
sprzeglo raczej nie. predzej zlozenie walka sprzeglowego w skrzyni. albo lozysko w wale korbowym ci sie rozlecialo choc to malo prawdopodobne.

obstawiam zlozenie walka.

pozdro.

no tak ale jak pykne leciutko w gaz to problem znika --> obroty ida z 600 na 700 i opdaja na 600 znowu :). Auta jezdzi mo dobrze, nic nie szarpie przy ruszaniu, biegi wchodza plynnie. Sprzeglo lapie mi juz wysoko wiec tez napewno jest wyjechane... Ja stawiam na sprzeglo i niebawem wymieniam :)

Opublikowano
:evil: ja sie tu tez doczepie u mnie z kolei problem polega na tym ze przy ruszaniu mi cos z przodu chalasuje to samo przy przyspieszaniu ale nie czuc zadnych drgan na lewarku tylko bardziej na podlodze hmm biegi wchodza bez problemu ale przy prubie z chamulcem recznym pierwszy bieg popuszczam sprzeglo i zaczyna chrobotac ?? sprzeglo czy raczej przeniesienie napedu ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.