Skocz do zawartości

Prosze o pomoc-stary temat-głowica/uszczelka (chyba)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zaczne od tego ze jestem poczatkujacym uzytkownikiem marki.

Moja krotka historyjka z beemka.

Kupilem 2 tygodnie temu BMW E36 320i rocznik 93. Wszystko ladnie pieknie prosto z niemiec w idealnym stanie czysciutkie zadbane pelna opcja. Przejechalem nim 1000km wracajac do domu i wszystko gralo jak nalezy. Postawilem do garazu... odkrecilem zbiorniczek z plynem do chlodnicy, patrze, troche malo plynu. No ale to nic kupie jutro i doleje. Wyciagnalem bagnet oleju, patrze, troche za malo oleju (2 mm ponad dolna kreska). Jedyna rzecza ktora wydawala mi sie do poprawy to grill leciutko skorodowany wiec zakupilem nowy (nerki tez) rozmontowalem stary (oczywiscie musialem caly przod porozkrecac zeby dostac sie do srub od grilla.

Wtedy sobie pomyslalem o oleju... wymienie go jak juz robie przy aucie. Wyprowadzilem wiec samochod z garazu, uruchomilem zeby sie zagrzal olej. Czekajac na zlapanie temperaturki sprzatalem w garazu. Zauwazylem po jakis 3-4 minutach od momentu zapalenia silnika, ze cos kapie... Patrze, plyn ucieka!!! i to kapie coraz bardziej. SKAD TO SIE LEJE??!! Wylaczylem silnik ale kapal dalej i coraz wiecej. Odkrecilem zbiorniczek wyrownawczy i cos zasyczalo w srodku, ale plyn przestal kapac. Odpalilem wiec ponownie auto no i znowu zaczal lac... tym razem juz nie pomagalo odkrecanie zbiorniczka bo lało sie spod autka calkiem niezle. Temperatura na wskazniku byla 1mm ponad polowa skali. Zauwazylem tez ze troche dymi z rury... na postoju? cieplo przeciez jest, wiosenna pogoda. Odruchowo wrocilem do oleju... wylaczylem silnik, odczekalem az sie ostudzil i wyciagam badnet, a tu zonk!! Oleju 2mm ponizej górnej kreski. Cos tu nie gra. Bylo tak malo teraz jest tak duzo?Nie zmieniam oleju bo cos sie dzieje niedobrego.

Przerzucilem cale Wasze forum i oczytalem sie o uszczelkach pod głowice i samych głowicach.

Przerazilem sie totalnie!!! nie mam kasy na glowice. Mam nadzieje ze to tylko uszczelka. Troche wczesniej siedzialem w samochodach i robilem remonty silnika, ale nigdy R6. Chce to naprawic samemu bo w moim miescie nie ma raczej zadnego dobrego mechanika ktory bylby w stanie zaopiekowac sie moim silnikiem (oczywiscie nie liczac szlifu głowicy i testu cisnieniowego, o ile to wogole wina uszczelki).

Sprawdzalem teraz plyn w zbiorniczku. Jest czysty zieloniutki wiec olej napewno nie przedostaje sie do ukladu chlodzenia. Podejrzewam ze plyn idzie do oleju bo skad by sie nagle wzielo tyle oleju w silniku.... No i ten niepokojacy bialy dym... z tym ze opisywaliscie tutaj ze dym z wydechu uchodzi dopiero po rozgrzaniu silnika... u mnie dym jest tez na zimnym silniku. Ale z rury nie wydobywa sie zadna woda.

Myslicie ze to raczej glowica czy uszczelka????? prosilbym o Wasze opinie. Wiem ze podobne tematy juz byly ale jakos nie do konca mi one pasowaly do objawow mojej bmki. Dodam jeszcze ze mimo wszystko motor chodzi idealnie równo, nie ma skoków obrotów ani potkniec przy zapalaniu.

Jesli uszczelka jest walnieta to biore sie za robote po niedzieli. Jesli glowica to nie mam pojecia narazie kiedy moglbym zabrac sie za to bo nie mam kasy a rozgrzebywac auta nie ma sensu.

No i zasadnicze pytanie do Was ekspertów. Jestescie moze w posiadaniu jakiejs ksiazki serwisowej do mojego silnika? Chodzi mi o to zeby byly tam podane dokladne dane na temat kolejnosci wkrecania i wykrecania srub oraz sily docisku bo jak narazie nie mam i tym zielonego pojecia. A moze jest to gdzies na necie tylko nie potrafie tego znalezc? W takim przypadku prosilbym bardzo o jakiegos linka.

Dzieki z gory za szczere odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano
... źle dokrecony korek - podciśnienie wywaliło płyn odpowietrznikiem , poziom oleju zmierz na tym samym m-cu gdzie poprzednio mierzyłeś za pierwszym razem / trochę dużo się podniósł - ale myślę że to tylko panika i przewrażliwienie :doh: , para na zimnym silniku - różnica temperatur ,po zagrzaniu sie silnika powinna się skończyć - chyba że bedzie biały widoczny ogon , temp. trzyma prawidłową , ile tego płynu ubyło ? nie pociągnął powietrza ? - uszczelka sama nie pada - zrobiłeś trasę , temp . była Ok więc nie był przegrzany - myślę że skończy się na strachu - obserwuj poziom płynu i oleju - jak się nie będzie zmieniał to OK , uzupęłnij płyn , zobacz temp. ew. odpowietrz układ - potem będziemy myśleć i optymistą masz byc :mrgreen:
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

Ja tez mysle ze to nic zwiazanego z uszczelka.

Zlokalizuj koniecznie w ktorym miejscu kapie woda z ukladu chlodzenia i usterke usun. Mozliwe ze tak jak napisal misiek_525i ze wode wywalilo odpowietrznikiem lub uklad byl zapowietrzony i doszlo do tego samego. Kolejne mozliwosci sa takie, ze jest gdzies nieszczelnosc, ktora ujawnia sie w momencie gdy w ukladzie zrobi sie cisnienie.

 

A co do uszczelki to na razie zostaw ja w spokoju. Kontroluj plyn w chlodnicy i sprawdzaj czy na korku nie robi sie taka szara maz.

Jezeli chodzi o dymek z wydechu to jest to rowniez normalna srawa o tej poze roku (duza wilgotnosc)

Opublikowano

Dzieki za pocieszenie i porady !!! Zaraz ide sprawdzac wszystko i uzupelniac plyny :) wtedy sie okaze co i jak...

Centrino napisales ze odpowietrznikiem moze plyn uciekac... Ale czemu skoro plynu w zbiorniczku wyrownawczym na postoju prawie nia ma ? jest tylko troche na dnie...

Jak uruchomie silnik zaczyna kapac po paru minutach, ale poziom plynu sie nie podnosi... podnosi sie dopiero gdy na uruchomionym silniku odkrece korek... i zaczyna wyplywac ze zbiorniczka.

W ktorym dokladnie miejscu jest odpowietrzacz? Czy to ta srubka plastikowa obok korka wlewu plynu ? Jesli tak to napewno tam nic nie przecieka. No nic ide sprawdzic i napisze co i jak. Jeszcze raz wielkie dzieki !!!

Opublikowano
Wydaje mi sie że jednak koledzy mają racje i to nie uszczelka a jedynie rozszczelnienie gdzieś na wężu, najlepiej wjedż na kanał i zlokalizuj wyciek od dołu, a aby byc pewnym czy nie masz płynu chlodzącego w misce olejowej zostaw auto na kanale na kilka godzin po czym odkręć korek upustowy oleju - tylko na moment. Płyn jest cięższy od oleju więc będziesz wiedział co znajduje sie w misie. Przerabiałem podobny problem u siebie, który wyszedł dopiero przy zmianie siemmeringa na skrzyni biegów. Dopiero po jej wyjęciu można było zlokalizować mały co prawda ale pewnie powiększający się w czasie wyciek. Dojście do węża i opaski znajduje się w fatalnym miejscu. Daj znać jak idzie.
arop
Opublikowano

wejjdź na to :

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

wpisz swój Vin - ( 7 ostatnich znaków nadwozia ) masz dane swojego auta , idż dalej , na drugiej stronie w oknie zaznacz nr. 17 potem rozwiń schemat z prawego okna 1705 - masz graficznie rozrysowaną chłodnicę w Twoim modelu - popatrz gdzie cieknie - odpowietrzenie masz przy korku wlewowym - teraz nie pamiętam jaki u Ciebie jest nr. :cool2:

 

... tam niemcy rozrysowali całe Twoje auto :wink:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
A moje zdanie jest jeszce takie-jeśli płyn dostawałby sie do oleju to zamiast oleju miałbyś masło,taką gęstawą brązową maź,obydwa płyny są niemieszalne,więc przedtem sprawdzałeś pewnie stan oleju na gorącym silniku,mogło być poniżej minimum,a potem olej zciekł,poza tym wystarczy lekki przechył samochodu i w beemkach nie tył przód ale w bok i stan na miarce różni si e dośc mocno,olej w naszych samochodach sprawdza się na równym i zawsze w tym samym miejscu,a że na gorącym silniku po odkręceniu korka wali płyn to tez w bmw normalne,tu jest układ cisnieniowy i każdy z nas odkręcając korek na gorącym silniku bedzie miał momentalną ucieczkę płynu.tak jak koledzy napisali,szukaj nieszczelności w układzie chłodzenia
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano

Jeszcze raz wielkie dzieki za podpowiedzi i pouczenia.

odkrecilem srube od spuszczania oleju i zlalem go troche do butelki. Nie ma w nim wody bo nic sie nie oddzielilo, jest sam olej. W zbiorniczku na plyn tez nie ma oleju. Wyciagnalem chlodnice bo mam wyciek gdzies miedzy zbiorniczkiem (tym bialym) a plastikiem chlodnicy (tym czarnym) ale nie mam pojecia jak wyciagnac sam zbiorniczek z chlodnicy...

Jest on osadzony chyba na jakis plastykowych zaczepach w srodku i zapewne na uszczelkach. Czy wogole jest to rozbieralna czesc ? Jesli tak to w jaki sposob mam wyciagnac zbiorniczek wyrownawczy zeby nie uszkodzic plastykowych mocowań??

Opublikowano
Tez mialem problem z tym zbiorniczkiem tam sa takie oringi gumowe opisywalem kiedys wymiane tego.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.