Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto zachowuje sie dziwnie, troche tak jakby gubilo na moment iskre.. Ostatnio tez zaczal mi piszczec ktorys z paskow, o dziwo zauwazylem ze jak owy pasek piszczy to auto nie ma ochoty jechac...jedzie tak jakby ciagnelo spora przyczepe.. czy to mozliwe zeby pasek klinowy stawial taki opor???
Opublikowano
Ostatnio tez zaczal mi piszczec ktorys z paskow, o dziwo zauwazylem ze jak owy pasek piszczy to auto nie ma ochoty jechac...jedzie tak jakby ciagnelo spora przyczepe.. czy to mozliwe zeby pasek klinowy stawial taki opor???

 

Może to mieć związek bo jak się ślizga pasek na alternatorze to spada napięcie w układzie na chwile. A ślizgać się może z braku naciągu lub po prostu jest zużyty mocno. Pamiętaj że alternator przy dużym obciążeniu kręci się o wiele ciężej niż przy małym obciążeniu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jest zima, a w zime woda i mróz nie sprzyja elektryce

 

otwórz mache, posprawdzaj wszystkie klemy, kable alternatora, warto przejrzeć kable WN oraz oczywiście jeżeli pasek sie slizga na alternatorze to albo naciągnij albo do wymiany

 

zprawdź również bezpieczniki, poruszaj, popsikaj, zaśniedziałe do śmietnika i włóż nowe

 

z doświadczenia:

 

wolno grzejąca sie zapalniczka, swiatła drogowe zapalające sie po sekundzie od przełączenia manetki a nie natychmiast, powolnie działające wycieraczki albo niechętnie swiecące sie kierunki i swiatła stopu to na 99% wina zaśniedziałych bezpieczników lub złego przewodzenia miedzy klemą a akumulatorem (śniedź)

 

raptowne dziwne zrywy elektryczne to mogą być nie kontaktujące kable, wtyczki, styki i przewody wychodzące od alternatora

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zmień pasek klinowy napędzający alternator :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

paski warto zmienić ale nawet jak ci spadnie pasek to auto póki ma dość pradu w aku jedzie dalej więc spadek mocy nie jest bezpośrednią przyczyną slizgającego sie paska

 

jest jeszcze inna mozliwość

 

blokuje ci sie pompa wody (największa możliwość) albo wspoma (mozliwe ze alternator ale to rzadkość), przycina się i pasek o ile jest dobry musi pokonać duży opór żeby sie slizgnąć bo nie moze tego przekręcić, stąd piszczenie i spadek mocy

 

zdejmij paski i spróbuj pokręcić każdym kółkiem, każde powinno chodzić bez luzów i powinieneś móc je poruszyć jednym palcem, sprawdź również czy podczas kręcenia nie wydobywa sie jakieś chrobotanie czy inne podejrzane soundy

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.