Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Twierdzisz, że 520d przyspiesza np. od 80-120km/h lepiej od 3.0i?

Przyspiesza tak samo, roznica 0,1 sekudny nie rownowazy dwukrotnie wyzszych wydatkow na paliwo...

530i to super fura - szybko sie nagrzewa (dobra do wozenia dzieci do przedszkola/szkoly), super brzmi, ale zeby jezdzila trzeba krecic

 

Dane ponizej

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520d_525d_530d_535d_limousine_07_09.pdf

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520i_523i_525i_530i_550i_touring_07_09.pdf

Beste Maschine der Welt
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

530i ma elastycznosc zblizona do 520d, wiec zakup 520i to ogromy kompromis.

Twierdzisz, że 520d przyspiesza np. od 80-120km/h lepiej od 3.0i?

Przyspiesza tak samo, roznica 0,1 sekudny nie rownowazy dwukrotnie wyzszych wydatkow na paliwo...

530i to super fura - szybko sie nagrzewa (dobra do wozenia dzieci do przedszkola/szkoly), super brzmi, ale zeby jezdzila trzeba krecic

 

Dane ponizej

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520d_525d_530d_535d_limousine_07_09.pdf

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten/daten_520i_523i_525i_530i_550i_touring_07_09.pdf

 

Rozumiem że biegi w 530i są zespawane i nie pozwalają na redukcję :duh: 530i nie jest rakietą, ale 520d to opcja budżetowa i jedyną pociechą jest małe spalanie i wyższość w osiągach od 520i :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jeśli ktoś może sobie pozwolić na E65 V8 i do tego E60 2.0d do poruszania się po mieście, to jest to jakaś myśl. Tyle, że dosyć kosztowna :)

 

Raczej E90 lub pochodne w 2.0d, bo E60 i E65 w kosztach utrzymania (niezaleznie od wersji silnikowej) mogą zabić. Planuje brać używane rupiecie :) jak wcześniej więc nie bedzie tragedii w kosztach. Samo utrzymanie kosztuje, miałem 3 lata E65 więc wiem jak to wygląda.

 

 

... 520d to opcja budżetowa i jedyną pociechą jest małe spalanie i wyższość w osiągach od 520i :wink:

 

No i to jest właśnie nawjwiększa zaleta 2.0d :)

 

 

Z tego co przeczytałem w twoim podpisie sprzedałeś e65 i chcesz jeszcze raz to samo kupować?

 

Sprzedałem - teraz używa go piszacy pare postow wyżej kolega voshon :)

 

Tak, jeździłem ostatnio zarowno E91 jak i E60 (oraz troche E39) i na codzień jeżdże rożnymi taczkami jakie mam pod ręką i 7mka to jest poezja. Niestety przeciąga się zakup, bo chce brać na firmę, a żeby to miało sens - w leasing, więc na razie przeglądam mobile (bieda straszna z E65 z na prawde dobrym wyposażeniem) i pije kawke - niestety w biurze, a nie w BMW :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo chce brać na firmę, a żeby to miało sens - w leasing, więc na razie przeglądam mobile

 

OT, w leasing z oferty mobile.de, jak to się załatwia, bo też zaczynam myśleć o zmianie?

 

Ja zamierzam kupić na mobile za własne pieniądze i potem firmie leasingowej sprzedać.

 

Tylko na razie mam z tym 2 spore problemy - euro stoi dość wysoko (do przeżycia), a na mobile aut ktore mozna kupić w netto jest jak na lekarstwo jeśli o E65 i dobre wyposażenie chodzi. Od prywatnego sprzedawcy można kupić ładne sztuki.

Opublikowano

Przyspiesza tak samo, roznica 0,1 sekudny nie rownowazy dwukrotnie wyzszych wydatkow na paliwo...

530i to super fura - szybko sie nagrzewa (dobra do wozenia dzieci do przedszkola/szkoly), super brzmi, ale zeby jezdzila trzeba krecic

Przyspiesza tak samo na ostatnim biegu. Ale 3.0i to silnik wolnossący, który swój zakres maksymalnego momentu obrotowego i mocy ma wyżej. Wystarczy redukcja i klekocik zostaje daleko w tyle ;)

Opublikowano

W serii zostaje w tyle...

Moje 530iA 258KM - w teorii 6.7s do 100km/h (radarowego), nigdy nawet startujac "z dwoch pedalow" nie udalo sie zejsc ponizej 7 sekund

Kolega mial zawirusowane 520d, ktore (co prawda w manualu) mialo ponad 200KM i robilo zegarowe 100km/h w 7.3-7.4

Kiedy sie sprawdzilismy roznica byla minimalna, oczywiscie powyzej 150km/h 530iA odchodzilo w tempie geometrycznym, ale znowu predkosc maksymalna roznila sie o 10km. 530iA lekko przekraczal 250km/h a 520d zaczipowany docieral do 240.

 

Oczywiscie nie chce wchodzic we wplyw na zdrowie przez doping na silniku, ale z 530i nie da sie juz nic zrobic, a w 520d jest margines...

 

Prawda jest taka, ze poziom emisji NOx dla normy Euro 6 jest tak niski, ze Diesle jezeli nawet nie umra w 2014 (Euro6) to umra przy Euro7 :shock:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

dla ludzi, którzy posmakowali V8, wszystko co ma mniej cylindrów pod maską wydaje się stać w miejscu, wyłączając z tego podwójnie doładowane 35i i 35d.

 

No ja właśnie wolałbym od 545i bardziej 535i bi-turbo.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ja właśnie wolałbym od 545i bardziej 535i bi-turbo.

 

Wiesz ja tez tylko ze liniowy przyrost mocy ma swoja cene w postaci 2 turbin, ktore trzeba od czasu do czasu zmienic :)

 

Niestety nic mnie o tych silnikach nie wiadomo - czy te turbo sa wytrzymale czy padaja jak muchy (jak np turbo w 2.0d).

Opublikowano
No ja właśnie wolałbym od 545i bardziej 535i bi-turbo.

 

Wiesz ja tez tylko ze liniowy przyrost mocy ma swoja cene w postaci 2 turbin, ktore trzeba od czasu do czasu zmienic :)

 

Niestety nic mnie o tych silnikach nie wiadomo - czy te turbo sa wytrzymale czy padaja jak muchy (jak np turbo w 2.0d).

 

Obawiam się że za parę lat nie będzie w ogóle silników wolnossących, tak jak to się stało z dieslami i pozostanie dylemat przy kupnie - fan albo oszczędność na paliwie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obawiam się że za parę lat nie będzie w ogóle silników wolnossących, tak jak to się stało z dieslami i pozostanie dylemat przy kupnie - fan albo oszczędność na paliwie.

 

To sie zgadza - turbina jest naturalna koleja rzeczy i od tego nie uciekniemy. Niedlugo czeka nas ciekawa technologia - benzyna dzialajaca jak diesel - zaplon bez iskry. Mercedes juz takie silniki robi (tak czytalem), iskra jest tylko na wysokich obrotach. Z reszta 3 lata temu jak bralem pierwsze 745i, kolega pracujacy w DE z gosciem od sinikow Mercedesa mowil, ze testuja silniki 1.6 i 1.8 ktore beda wkladac do s klasy - wowczas sadzilem ze za duzo piwa wypil z tym inzynierem. Kilka miesiecy pozniej i oglosili to oficjalnie w mediach. Tak ze wnioskuje ze ciekawe silniki BMW i merc juz ma, ale na razie sa na poziomie testow i obnizania kosztow produkcji. Byle z tym ostatnim nie przesadzali, bo efekty spadna na nas, userow :)

Opublikowano

2.0d po miescie to rewelacja, praktycznie 2500 obrotow rzadko przekraczam.

Oczywiście czasami brakuje mocy przy 5 osobach w trasie no ale coś za coś, chociaz wszystko zalezy od puntku siedzenia :-)

 

Jechałem teraz na weekend na słowacje, jechaliśmy na 2 auta - niestety koledze sie bryczka przed wyjazdem rozdymała i musiał jechać dziewczyny hjundajem atosem 0,9 litra...

 

Myślałem ze umre po drodze... wszystkim co twierdzą za 520d nie jedzie proponuje sie przejechać atosem :norty:

Hmmmm
Opublikowano

Myślałem ze umre po drodze... wszystkim co twierdzą za 520d nie jedzie proponuje sie przejechać atosem :norty:

Dobrze, że nam roweru wodnego nie proponujesz :)

 

2.0d jedzie jak najbardziej, tyle, że wolniej od 3.0d, jeszcze wolniej od 35d i jeszcze wolniej od V8. A przy M5 to praktycznie stoi w miejscu :twisted:

 

A do miasta wolałbym coś mniejszego, np 123d, nawet może być na lekkim dopingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.