Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe w BMW e32 730 z silinikiem m30b30? Oczywiście bez demontażu głowicy...

Znalazłem kilka postów o wymianie uszczelniaczy, ale w 750, a tam zawory wyjmuje się zupełnie inaczej niż w 730.

Proszę o odpis lub kontakt pod nr: 513 397 356.

Dziękuje.

Opublikowano
wg mnie to niemozliwe.

 

No wg mnie też, ale forumowicze piszą, że nie ściąga się głowicy do wymiany uszczelniaczy, bo można zawór podeprzeć z dołu sznurkiem lub sprężonym powietrzem, co do tego nie mam wątpliwości, jest OK.. Ale problem pwostaje podczas próby zdjęcia zabezpieczenia zaworu (wyjęciu spręzynki), przeszkadza popychacz ("konik")..

 

Mam do wymiany uszczelniacze,które już kupiłem,ale nie chcę zdejmować głowicy..

Proszę o rady... :mad2:

Opublikowano
tak czy inaczej...albo trzeba zdjac glowice albo caly silnik...nie wyciagniesz walkow rozrzadu..bo wyciaga sie je w kierunku przedniej sciany...a bez wyciagania walkow rozrzadu nie wymienisz uszczelniaczy!!...zreszta...ja padly uszczelniacze to bym i tak sciagnal glowice..poniewaz zawory tez pewnie wymagaja juz interwencji (czyt. dotarcia)..jesli wymienisz same uszczelniacze to i tak w najblizszym czasie bedziesz zrzucal glowice. ;)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano
tak czy inaczej...albo trzeba zdjac glowice albo caly silnik...nie wyciagniesz walkow rozrzadu..bo wyciaga sie je w kierunku przedniej sciany...a bez wyciagania walkow rozrzadu nie wymienisz uszczelniaczy!!...zreszta...ja padly uszczelniacze to bym i tak sciagnal glowice..poniewaz zawory tez pewnie wymagaja juz interwencji (czyt. dotarcia)..jesli wymienisz same uszczelniacze to i tak w najblizszym czasie bedziesz zrzucal glowice. ;)

 

Ja mam tylko olej na gwincie świecy, i to w dodatku znikomą ilość, także sobie podaruje te uszczelniacze, no chyba, że istnieje jakiś sposób ich wymiany bez ściągania głowicy... :(

Wielu z forum twierdzi, że można to zrobić bez zwalania głowicy...

Opublikowano
tak czy inaczej...albo trzeba zdjac glowice albo caly silnik...nie wyciagniesz walkow rozrzadu..bo wyciaga sie je w kierunku przedniej sciany...a bez wyciagania walkow rozrzadu nie wymienisz uszczelniaczy!!...zreszta...ja padly uszczelniacze to bym i tak sciagnal glowice..poniewaz zawory tez pewnie wymagaja juz interwencji (czyt. dotarcia)..jesli wymienisz same uszczelniacze to i tak w najblizszym czasie bedziesz zrzucal glowice. ;)

 

czesc

 

da sie wyjąć walek rozrządu i walki prowadzace bez demontazu przedniej sciany, wystarczy lekko uniesc silnik po odkreceniu go z jednej poduszki...Ale, wyjęcie wałków prowadzących jest równoznaczne ze zdemontowaniem glowicy, poniewaz sa w nich nacięcia przez które przechodzą szpilki trzymajace glowice, a jak wiadomo po zluzowaniu srób glowicy nalezy wymienic stara uszczelką bo nie ma 100 procent pewnosci ze nadal bedzie szczelna. Jest jeszcze jeden sposób na wyjacie wałka rozrzadu bez demontazy popychaczy, ale potrzeba czterech sprawnych rąk :-))

Najlepiej jednak wyjac glowice, porzadnie wyczyscic szpilki albo najlepiej je wymianic, poniewaz stanowią one drogę dla oleju (kanały olejowe).

 

pozdrawiam

Opublikowano
a bez wyciagania walkow rozrzadu nie wymienisz uszczelniaczy!!

Dlaczego ? W V12 można to zrobić bez problemu w 318 ktoś robił bez ściągania głowicy to podejżewam, że poradzą sobie i w tym aucie. Oczywiście trzeba znaleść chętnego do tego mechanika.

Opublikowano

Ale ja chce to sam zrobić. Interesuje sie mechanika i robiłęm już wiele skomplikowanych rzeczy.. :lol: Ale nie wydaje mi się, żeby szło wymienić uszczelniacze bez demontażu głowicy w silniku m30b30..

Mam nadzieje,że się mylę i ktoś mnie poprawi, podając przy tym sposób jak to zrobić... :mad2:

Pozdr

Opublikowano
Również podzielam zdanie-ściagaj głowicę ;) przy okazji zaworki dotrzesz j.w. wspomniał Kolega :cool2: . W mojej e12 też były tylko uszczelniacze do wymiany... :arrow: a przy okazji wyrównano troszkę głowicę i dotarło zawory oraz ich gniazda :dance: ...Tymbardziej że samo ściągnięcie głowicy w m30 nie wymaga jakiś akrobacji - jest dość przyjemne i proste ;) - swoją ściągałem i zakładałem sam...Powodzonka :)

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
Cóż, jeśli masz webasto jak np ja to zdolności akrobatyczne by się przydały, a przynajmniej ręce z trzema lub czterema przegubami zamiast łokci aby odkręcić i dokręcić kolektor wydechowy :mad2: Ścięte kostki, zdarta skóra to koszty, które trzeba ponieść przy tej operacji, że o nerwach nie wspomnę. Co do wymiany uszczelniaczy to nie odsuniesz na tyle dźwigienek popychaczy żeby zdemontować sprężynę i zabezpieczenia, więc dodaj dwa do dwóch i co otrzymasz? Zdjęcie głowicy! To najrozsądniejsze wyjście- poprawisz przy okazji to i owo- jak już poprzednicy pisali. Ja ich tylko poprę.
Wodzik
Opublikowano
Robilem jakis czas temu wymiane walka rozrzadu w e32 kolegi przy okazji postanowilismy zeby zmienic wlasnie uszczelniacze zaworowe i dotrzec zawory. Nie wyobrazam sobie takiego zabiegu bez zdjecia glowicy. Jednak po tej operacji (wymiana walka, uszczelniaczy i dotarcie zaworow) w jego BMW na nowo ozylo sporo koni...

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.