Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanie a mianowicie chodzi o katalizator w E30 320i 88r.

Chciałbym wyrzucić kata i wstawić rurę przelotowa, ale nie wiem gdzie zaczyna się i kończy kat, a dokładniej nie wiem czy do katalizatora jest przyległy tłumik środkowy czy cała ta puszka to jest kat. Widziałem jak jakiś koleś sprzedawał na allegro wszystko jako kat to już sam nie wiem.

Czekam na odpowiedź i pozdrawiam.

Opublikowano

witam

 

ta puszka za katem to tlumik przelotowy - mozesz go tez wyciac bo w sumie nic nie scisza :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
A czemu chcesz wywalić?

Raczej zwiększysz spalanie a dzwięk będzie jak w Poldku.....

 

Chce go wywalić ponieważ podejrzewam ze jest już zabity jeździ prawie 5 lat na gazie no i jakośc tak nie za bardzo wkręca sie na obroty. A jeśli chodzi o spalanie to nie raz słyszałem ze powino się troszke zmniejszyć.

Opublikowano

to co widzisz pod samochodem to jest katalizator polaczony z tlumikiem srodkowym. nie da sie wyciac kata zostawiajac tlumik.nie polecam otwierania kata i wywalenia jego zawartosci czyli tych plytek ktore skupuja.nie polecam tez wyciacia calego kata i tlumika srodkowego i zastapienia tego miejsca rurami.odglos bedzie faktycznie metalowo blaszany podobny do dzwieku poloneza,duzego fiata itd.najlepiej kup sobie srodkowy tlumik od e30 323 za 110-130 zl np. http://moto.allegro.pl/item162265328_tlumik_srodkowy_bmw.html

lub taka strumienice :

http://moto.allegro.pl/item160922998_strumienica_katalizator_awg_mercedes_bmw.html

nie polepsza ona osiagow tak jak producenci ja chwala ale tez nie pogarsza zywotnosci silnika jak tez niektorzy pisza.

swoj caly srodkowy z katalizatorem mozesz sprzedac na allegro za 300-400zl.jest na to spory popyt.

po wycieciu kata nie bedzie napewno wiecej palic.

Opublikowano

nie ma takiej opcji bo pierwszy to seryjny tlumik od e30 323 z tym ze polski rzemieslniczy i nie wytrzyma tyle co nowy oryginalny bmw tylko polatasz z pare lat i moze troche zardzewiec.ze strumienica jest gorzej bo sa zdania podzielone.trzeba ja wstawic w odpowiednie miejsce ,obliczona odleglosc od sondy,silnika itd itd. nie wiem jaka odleglosc, fachowcy powinni to obliczyc.no i troche glosniej bedzie na strumienicy niz na tym seryjnym tlumiku.

osobiscie mam wlasnie ten od 323 i paru kumpli tez juz pozakladalo.

Opublikowano

musisz zaryzykować - wytniesz kata wstawisz rurkę i zobaczysz czy bedzie pierdział jak polonez czy nie. Jak będzie pierdział to kupisz tłumik za 100 i bedzie spoko ( kasy nie tracisz na tym bo sprzedasz kata.)Ja kata nie mam (wycięty) i nie mam odgłosu poloneza i tak samo w środku mam cisze. Dla porównania mój brat tez sie go pozbył i w srodku miał zdecydowanie głosniej, miał bo wstawił tłumik za 80 zł. odgłosu poloneza tez nie miał ale auto było zdecydowanie głosniejsze od mojego. (mamy te same modele )

 

Co do spalania to coś słyszałem ze zalezy od dopasownia srednicy rury po kacie. w moim przypadku spalanie spadło sredno o 1,5 litra gazu.

brak katalizatora usłuszysz powyzej 3 tys obrotów.

P.S przy redukowaniu z 3 na 2 czasem lubi sobie strzelic z rury :mrgreen:

 

Aha jak masz wbity katalizator w dowód rej. to nie wycinaj bo przeglądu Ci nie podbija.

na forum jest baardzo obszerny temat dotyczacy wycinania katlizatorów

 

pozdro

Opublikowano
Aha jak masz wbity katalizator w dowód rej. to nie wycinaj bo przeglądu Ci nie podbija.

na forum jest baardzo obszerny temat dotyczacy wycinania katlizatorów

O to chodzi że nie mam wbitego katalizatora do dowodu tak że nie powinno być problemu przy podbijaniu przeglądu. :D

Spróbuje narazie wstawic rurę przelotową jak będzie źle to wstawię tłumik środkowy, bo strumienice z tego co poczytałem to sie trochę boję wstawiać.

Opublikowano

strumiennicy tez mozesz wstawic. ale nie tą z allegro !! 110 zł za strumiennice to min 8 razy za mało - to co pisza o zwiekszaniu mocy momentu obrotowego to bujda na kółkach - to tak jak te magnetyzery co maja spalanie zmniejszyc - niby jak ??

 

no i musisz sobie zobaczyc gdzie masz sonde lambda bo nie wiem jak jest w 2,0 silnikach. czy jest przed katem czy nie. jak jest przed katem to ok. jak jest w kacie albo za katem to nie wycinaj bo narobisz sobie bigosu.

 

jeszcze jedna rzecz- podobno szybicej wypala sie końcowy tłumik ale czy to prawda to nie wiem.

 

pozdro

Opublikowano
Sondę mam przed katalizatorem. A jeśli wstawił bym strumienicę to nie powali mi silnika? Róznie piszą jedni, ze może wydmuchac uszczelkę pod głowicą inni że nic sie nie dzieje tylko może trochę lepiej sie wkręca na obroty sam już nie wiem :?
Opublikowano

jak kupisz strumiennice z prawdziwego zdarzenia to raczej nic dziac sie nie powinno. w tej kwestii to raczej sie nie wypowiem bo nie mam strumennicy i potrzebna mi nie jest.

po wycięciu kata powinno juz lepiej wkręcac sie na obroty.

 

P.S ja bym strumiennicy nie pchał. Przy strumiennicy to chyba trzeba robic cały dolot i wylot wtedy to chyba by cos dało.(takie moje zdanie)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No to sie nieżle wkopałem wyciałem katalizator i wstawiłem rury przelotowe jest tak głośno ze ciężko wytrzymac, ale najgorsze jest to że nie mogę nigdzie dobrac tłumika środkowego zamiast kata. Napiszcie mi co mam wstawic zamiast tego katalizatora. :|
Opublikowano

a nie mowilem z tymi rurami :nienie:

masz na pw adres firmy gdzie kupowalem do swojej i ew. mozna ta strumiennice wstawic podwojna ale bedzie napewno glosniej niz w rzemieslniczym srodkowym tlumiku.

Opublikowano
Zamiast kata najlepiej rure wstawic bo pusta puszka moze szkodliwe zawirowania spalin spowodowac. Te strumienice to tez sa rózne i duzo badziewia sie przewija. Zamiast tego najlepiej srodkowy tłumik z innego auta nawet dopasowac , ale o tej samej srednicy i bedzie ciszej. Normalnie BMW bez kata traci brzmienie.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
Witam mam 320i i osobiscie testowałem wolny wydech co pogorszyło osiągi oraz niby sport wydech no coment. i obecnie zakladam a raczej zastanawiem się nad powrotem do seryjnego. osobicie na Twoim miejscu zostawiłbym jak jest a jezeli masz kata zawalonego to inny tłumik i finito.
Opublikowano
Zamiast kata najlepiej rure wstawic bo pusta puszka moze szkodliwe zawirowania spalin spowodowac. Te strumienice to tez sa rózne i duzo badziewia sie przewija. Zamiast tego najlepiej srodkowy tłumik z innego auta nawet dopasowac , ale o tej samej srednicy i bedzie ciszej. Normalnie BMW bez kata traci brzmienie.

 

No właśnie rury to ja mam już wstawione i stanowczo tego odradzam. Człowiek na własnych błedach się uczy :wink: Strumienicy nie wstawię bo mam głośny tłumik końcowy i strumienica nie wyciszy tyle co katalizator. Wstawię tłumik środkowy i mam nadzieję że będzie ok, ale bez kata to już nie jest ten dzwięk. A jak by tak zastosować tłumik środkowy z E36 320 :?: :roll:

Opublikowano

jareczek_j

 

Napisałem rura + tłumik srodkowy bo po wycieciu kata z beemki nie znajdziesz chyba nigdzie tak długiego tłumika srodkowego. Na samej rurze bedzie słychac auto z 5 kilometrów a brzmienie zamieni sie w pierdzenie.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano
e30 325ix ' ale ty miales srodkowy tlumik bez kata i koncowy tlumik. jak zamontujesz/wspawasz zamiast srodkowego tlumika same rury a na koncy auta zwykly tlumik to zawsze bedzie ryczec . mozna takim latac do 3000obr i zmiana biegu, wtedy nie jest az tak tragicznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.