Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich na forum.

Posiadam bmw 520 m20 i mam pewien dylemacik, moja bawarka zaczęła nierówno pracować.

Podjechałem do mechanika którego autko serwisuję, nie jest to autoryzowany serwis ale kolo robi same bety od lat. Zmierzyliśmy kompresję marna pierwszy cylinder 9 bar ,drugi 7 bar, a trzeci 4 bar, bez namysłu stwierdził że silnik szrot nie ma pierścieni i tak dalej. Ale ja silnik robiłem 2 lata temu calutki szlify + panewki, tuleje + pierścienie, głowica, prowadnice zaworów, gniazda zaworowe i tak dalej full opcja. Na silniku po remoncie zrobiłem ponad 120 tyś/km z przyczepą i na gazie oczywiście, olej nawet przed czasem wymieniam itd. Zalałem jakiś uszlachetniacz oleju i to samo bez zmian mechanik mówi inny silnik tu już nie ma ratunku ,a ja umówię ze głowica.(nie chciałem innego silnika bo ja samochodem nie jeżdżę bo bułki do sklepu to jest też nie mały koszt wymiany silnika a gwarancja praktycznie zerowa)Rozebrałem sam silnik żeby się przekonać, kto ma rację i okazało się ze ja głowica masakra wywalone prowadnice i tak dalej zawiozłem do naprawy głowicę. Tuleje cylindra gładziutkie zalałem benzyną i na wszystkich cylindrach trzyma a na 2 delikatnie ucieka paliwko z cylindra, nie wiem czy warto ruszać pierścienie silnik nie ma przedmuchów. Wszystko jest czyste nie na oleju na przepustnicy, filtrze powietrza olej nie walił bagnetem gdy gazowałem silnikiem.

I oto mam pytanko do was czy jak wymiennie pierścienie to nie przedobrzę w końcu się jakoś tam ułożyły ,ale mam je na wierzchu i mnie kusi.

Opublikowano
silnik nie ma przedmuchów bo miałeś słabą głowicę i było niskie ciśnienie. Jak założysz zregenerowaną głowicę może się okazać, że pierścienie już ne radzą sobie z wyższym ciśnieniem. Zresztą 120 tys na gazie i z przyczepką też robi swoje. Moim zdaniem lepiej teraz wykręcić miskę niż później drugi raz rozkręcać cały silnik
Opublikowano

Witam silnik już złożony(pierścienie nowe) odpalił za 1 razem bez problemu, ale dalej praca nierówna kompresja 10 na każdym cylindrze. zaworki na 0,25 na zimnym silniku.

Ten samochodzik to :twisted2: normalnie,szukam dalej pewnie to Układ elektryczny, zapłon

Opublikowano

Jak nierowno chodzi to sprawdz jeszcze swiece kable kompulke palec no i pompe paliwa. Jak to wszystko jest dobre to autko powinno chodzic.

Jest jeszcze mozliwosc ze przepustnica jest mocno zanieczyszczona albo jakies podcisnienie przytkane lub odlaczone (ew przetarte)

Opublikowano

Witam, furka już śmiga, to była wina przewodów pod listwą boscha, przebijały. Kupiłem przewody nowe JANMOR HR 11 za 160 zeta na allegro i kopułkę nową boscha przy okazji za 150 zł na allegro i palec dokupiłem EPS.

TEMACIK ZAMYKAM POZDRAWIAM :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.